help me!!! handopvoek rosella

Gestart door linda/sander, 8 juni 2008, 14:29:35

« vorige - volgende »

linda/sander

8 juni 2008, 14:29:35 Last Edit: 8 juni 2008, 17:01:58 by linda/sander
kan iemand me alsjeblieft helpen

ik zit met een jonge rosella van 4 en half week oud die ik met de hand moet voeren...

ik weet totaal niet hoevaak ik m wat moet geven en hoeveel en ik had gehoord van krop verzuring of zo iets
moet de pap warm zijn of niet????

help me!!!

linda

monica

Hoihoi,

Het komt redelijk overeen met de handopfok van valkparkieten :D
Pap moet niet te warm en niet te koud, 10% van het lichaamsgewicht per keer, en de pap op vla dikte geven.
Krop moet leeg zijn voor je de volgende voeding gaat geven, zo voorkom je verzuring ;)
Waar kom je ergens vandaan, mischien dat er van hier iemand bij jouw in de buurt woont, en jouw kan helpen :D
heb je overigens wel pap in huis?

groetjes Monica.

linda/sander

ik kom uit lichtenvoorde dat ligt in de achterhoek

hij weegt 110 gram dus dan moet ik 10 milliliter geven aan hem en dat drie keer per dag?

ik heb wel voer voor hem dat je als een papje klaar maakt
maar ik weet niet wat voor temperatuur het moet zijn

monica

Citaat van: linda/sander op  8 juni 2008, 15:43:10
ik kom uit lichtenvoorde dat ligt in de achterhoek

hij weegt 110 gram dus dan moet ik 10 milliliter geven aan hem en dat drie keer per dag?

ik heb wel voer voor hem dat je als een papje klaar maakt
maar ik weet niet wat voor temperatuur het moet zijn

Wat voor pap heb je, wat staat er op de pot/zak?
Je mag hem gerust 11 ml. geven, en 4 x daags, over een weekje kan je als ie goed gaat terug naar 3 x daags.
De pap niet te warm, of te koud.
Ik kom zelf uit Enschede, je mag rustig langskomen als het niet wil, dan help ik je graag hoor ;)

linda/sander

ik heb net water gekookt en heb al gelezen dat dat tussen de 39 en 40 graden moet zijn .....

als het de juiste temperatuur heeft ga ik milo (zijn naam) proberen te voeren met het spuitje

het voer heet cede lorifood

echt bedankt voor je hulp!

monica

Lori pap is op basis van fruit, niet echt geschikt voor rossela´s, het best kan je dan toch pap nemen van nutribird ;)

linda/sander

kan ik mischien toch langskomen ik weet niet goed wat ik doe en ik ben wel gek van milo, heb je ervaring hierin?

of zou je m tegen vergoeding willen voeren voor me?

ik wil echt dat hij het haalt

linda/sander

hij wil maar 4 ml eten meer lukt me niet

en hij doet zijn ogen dicht en gaat liggen als ik m wil voeren volgens mij gaat dit niet goed.....

linda/sander

monica, weet jij waarom milo maar 4 ml pap wil eten ik heb ook nutribird gekocht dat heb ik ook in huis...dus dan kan ik beter dat gebruiken...

ik zou graag langs willen komen zodat je me kunt helpen.....

groeten linda

monica

Hoihoi,

Sorry voor mijn late reactie, was kids in bad aan het zetten ;D
uiteraard kan je langskomen hoor :D

ik stuur je wel even een berichtje met mijn gegevens ;)

Groetjes Monica.

Kirsten

Hoi Linda,

Succes met Milo, Fijn dat Monica even kan helpen.
Het is erg belangrijk dat je de pap langzaam in zijn bekje doet en dan vanaf de rechterkant, dan is de kans op verslikking het kleinst (voor hem dus linkerkant)

Succes!
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

monica

Dat is het voordeel van een forum, je kan elkaar zo goed helpen :D
@Linda, je hebt een persoonlijk berichtje hoor :D

linda/sander

hallo zijn we weer

we zijn om half 11 begonnen met milo zn laatste portie voor vandaag...we hebben hem 10 ml gegeven want zn krop zat toen vol...morgenvroeg 6 uur staan we op en als zijn krop dan volledig leeg is gaan we hem wel proberen( eigenlijk moet hij gewoon om goed aan gewicht bij te zetten ) 12 ml te geven..

we houden jullie op de hoogte...

groetjes linda en sander

monica

Hoi linda,

Goed zeg dat het je toch gelukt is :D!
Was het kropje vanmorgen goed leeg, en ging het vanmorgen ook goed :)?
Als er wat is, gewoon weer aan de bel trekken hoor ;D!

Groetjes Monica.

linda/sander

hallo

we hebben er vanmorgen 12 ml ingekregen..het gaat opzich heel goed met milo..hij poept goed van kleur en heeft ook elke nieuwe voedingsbeurt zijn krop leeg :D   

ben aleen rond half 12 begonnen met zn portie en krijg er nu niet meer in dan 8 ml maar zn krop is ook nog niet echt vol...heb lepeltje en spuitje geprobeerd maar hij blijft zn kop wegdraaien...heb de pap goed op tempratuur en zeker niet te warm..

is hier een logische verklaring voor of doen we ( ik ) iets niet helemaal goed???

groetjes sander