Man en pop ,hoe gaat dat met tam maken?

Gestart door PM, 3 juni 2008, 15:29:39

« vorige - volgende »

PM

Hallo iedereen,

Ongeveer 2 maanden geleden is helaas mijn  kleine mannetje weggevlogen, erg veel verdriet van gehad en nog steeds, maar wat jullie allemaal denk goed kunnen voorstellen dat het huis nu erg leeg is en ik dus graag een nieuwe wil.Ik was al van plan om er voor die eerste nog 1 bij te halen,dus neem ik er nu gelijk 2. Nou heb is me aangeraden bij de fokker en ik heb het ook van iemand van Avifauna gehoord( Vogelpark in Alphen aan den rijn) dat ik het beste een man en een pop kan nemen omdat soms 2 mannen of 2 poppen gaan vechten enz.
Nou vind ik dit prima, maar ben alleen bang dat ze dan zeg maar meer aandacht voor elkaar hebben en ik ze niet goed tam kan maken.. krijg ze wel op een leeftijd van 5 a 6 weken dus daar ligt t niet aan..

Heeft iemand hier ervaring mee of tips ??

Groetjes kim  :-*
Groetjes van Kim & Livestock:
Pájaro & Maori  Jet & Bram  Lemon  Pip  Benji

Anke

Hoi,
Alleereerst wil ik je zeggen dat het niet verstandig is om een valkje van 5 a 6 weken te nemen. Zo'n valkje eet dan nog niet zelfstandig. Wat betekent dat je het valkje pap moet voeren en dat is voor iemand die er geen verstand van heeft niet aan te raden.
Bovendien zorgen ouders altijd beter voor hun kroost dan jij kan doen.
Beter is een valkje van 7 weken te kopen. Die zijn wel zelfstandig.
En worden echt net zo tam.

Het maakt bij valkparkieten niet uit of je twee mannen, twee popjes of man en pop bij elkaar zet.
Zolang het man/pop aantal gelijk is, of de popjes in de meerderheid zijn, gaat het over het algemeen prima.

Twee valkjes tegelijk tam maken is lastig. Maar met heel veel geduld lukt het wel.
Als je bij een kweker al twee handtamme valkjes koopt, dan moet je gewoon de aandacht steeds netjes verdelen.

Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

PM

Citaat van: Anke op  3 juni 2008, 15:38:23
Hoi,
Alleereerst wil ik je zeggen dat het niet verstandig is om een valkje van 5 a 6 weken te nemen. Zo'n valkje eet dan nog niet zelfstandig. Wat betekent dat je het valkje pap moet voeren en dat is voor iemand die er geen verstand van heeft niet aan te raden.
Bovendien zorgen ouders altijd beter voor hun kroost dan jij kan doen.
Beter is een valkje van 7 weken te kopen. Die zijn wel zelfstandig.
En worden echt net zo tam.

Het maakt bij valkparkieten niet uit of je twee mannen, twee popjes of man en pop bij elkaar zet.
Zolang het man/pop aantal gelijk is, of de popjes in de meerderheid zijn, gaat het over het algemeen prima.

Twee valkjes tegelijk tam maken is lastig. Maar met heel veel geduld lukt het wel.
Als je bij een kweker al twee handtamme valkjes koopt, dan moet je gewoon de aandacht steeds netjes verdelen.

Succes!!
Groetjes Anke

Ik heb net gehoord dat ik het popje eerder krijg, het nestje waarin het mannetje zit is kleiner en groeien dus sneller, dus ongv. een week daarna komt hij ook.Mischien scheelt dit weer,
ik weet het niet.
Aandacht geef ik iig genoeg indd, want mischien als ik dat niet goed verdeel worden ze jalours en gaan ze mischien alsnog vechten..:)

Gr kim

Rianne

Je krijgt je valkje eerder als 5 a 6 weken? Dan wil de kweker er wel heel graag vanaf, gezien de slappe smoes die gebruikt wordt. Als een jong goed groeit, wordt er goed gevoerd DOOR DE OUDERS, dit kan een mens niet vervangen.
Je vorige valkje is weggevlogen, en dat vind ik echt rot voor je. Maar bedenk je dat je nieuwe valkje ook nog kan sterven als het mis gaat met de handopfok. Bespaar je dus de kans op nogmaals verdriet en zoek een zelfstandig valkje. Er zijn een hoop kwekers die hun jongen op verzoek handtam maken.

PM

Citaat van: Rianne op  3 juni 2008, 17:29:38
Je krijgt je valkje eerder als 5 a 6 weken? Dan wil de kweker er wel heel graag vanaf, gezien de slappe smoes die gebruikt wordt. Als een jong goed groeit, wordt er goed gevoerd DOOR DE OUDERS, dit kan een mens niet vervangen.
Je vorige valkje is weggevlogen, en dat vind ik echt rot voor je. Maar bedenk je dat je nieuwe valkje ook nog kan sterven als het mis gaat met de handopfok. Bespaar je dus de kans op nogmaals verdriet en zoek een zelfstandig valkje. Er zijn een hoop kwekers die hun jongen op verzoek handtam maken.

Ik heb 5 a 6 weken gezegt, maar ik heb me vergist in de datum dat ze geboren is,als ik haar krijg is ze dus 7 weken, dat is wel goed tog? ik hoef haar iig niet zelf te voeren,ze kan zelf eten.Die man is een vriend van me en kweekt al jaren,  hij houd de valkjes ook gergeld vast, dat helpt denk ik ook wel met tam maken zomenteen.

gr kim

Rianne

Gelukkig maar! :D
Het regelmatig in de handen nemen helpt zeker!

PM

hahah okee beter:D

Pop is trouwens een Albino en de man Witmasker:D

Vanaf vandaag nog 11 dagen , ben egt dagen aan het turven hahah:P hoe zielig

gr kim

Anke

Hoi,
Fijn dat je valkje toch gewoon 7 weken is als het komt!
Veel succes met wachten :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes