Hoevaak douchen in de zomer tijdens de (zware) rui?

Gestart door Lentemorgen, 23 mei 2008, 21:48:23

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Het zal misschien wel een hele overbodige en domme vraag zijn, maar ik zou het toch graag willen weten van de kenners  :-[

Ik heb een popje van bijna 5 jaar en ik heb haar nu een maand of 4.
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ze het heerlijk vind om te douchen onder de plantenspuit. Ze fleurde er helemaal van op. (ze is  van zichzelf zeer rustig en terughoudend).

Ze is nu ook zwaar in de rui en heeft hier erg veel moeite mee. Het lijkt wel alsof het haar meer energie kost dan mijn jongere mannetje. Daarom lijkt het mij ook goed om haar vaker te douchen.

Hoe vaak is het dus goed om een valkparkiet te douchen? Kan dit bijvoorbeeld om de dag in de zomer?

Kimm

hoi monique,

volgens mij kan dat geen kwaad hoor. ik deed dat ook bij mijn vorige valkje. die vond dat heerlijk. alleen niet sávonds gaan doen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Monique,

Mijn valkjes worden het hele jaar door 1 keer per week gedoucht. Dit is standaard. Als het warm is buiten en ze zitten buiten in de kooi dan krijgen ze elke dag met de plantenspuit een douche.

Als je valkje moeite heeft door de rui te komen zou je ook vitaminedruppels voor de rui kunnen gaan halen. Dan wordt het wellicht wat makkelijker voor haar.

Als je ze vaker doucht let dan wel op dat ze nog tijd genoeg heeft om te drogen voor ze de nacht in gaat en pas op dat ze niet kletsnat wordt.

Groetejs Anja