22 juni 2025, 01:26:57

Vraag(jes)..... ;)

Gestart door Sjimmie, 23 mei 2008, 13:28:59

« vorige - volgende »

Sjimmie

23 mei 2008, 13:28:59 Last Edit: 23 mei 2008, 17:31:38 by Sjimmie
Hallo  ;D

Volgende week krijgen we onze eerste valkparkiet hier,
We hebben een tuigje gekocht zodat die veilig mee naar buiten kan.
Alleen is mijn vraag .....
Bij welke temperatuur mag de valkparkiet naar buiten (mee aan het tuigje, op schouder bijv.)?
En hoelang mag de valkparkiet het tuigje omhouden?
En vanaf hoe oud mag de valkparkiet naar buiten?

Sjorsje :-)

Kimm

hoi sjimmie,

ik heb het niet zo op tuigjes eigenlijk. valkjes vinden dat volgens mij niet fijn en kijk uit dat ze er niet uit ontsnappen. als je je valkje krijgt, laat m dan eerst wennen bij je thuis aan de kooi, omgeving en aan jou. als het lekker weer is zoals deze week kan je hem mee naar buiten nemen. ik zelf zou dat in de kooi doen. dek de kooi af ivm poepjes van andere vogels. zorg ook dat er shaduw is en dat hij het niet te warm heeft.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sjimmie

Hey Kimm,

Bedankt voor je reactie.
We hebben een binnen voliƫre, die al afgedekt is (zit dakje op ;))
Ja, we laten hem eerst wennen aan de kooi, de honden, het huis etc voordat we 'm mee naar buiten nemen.
We willen 'm ook pas echt mee naar buiten nemen (aan tuigje bijv.) als die tam is en hier al wat langer verblijft.
Sowiezo laten we 'm eerst wennen daaraan, en stel dat die het echt niet fijn vindt aan het tuigje krijgt die 'm ook echt niet meer om hoor ;)

Kimm

hoi sjimmie,

dat klinkt goed hoor! leuk!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sjimmie

De kooi is verijdbaar gelukkig, dus als we buiten gaan zitten nemen we 'm lekker in de kooi mee.
Hij zit nu al af en toe voor het raam geboeid te kijken naar alle vogels ;)
Ben benieuwd hoe die erop reageert dan als die eenmaal veilig in z'n kooi buiten staat  ;D