6 mei 2025, 01:03:28

gewicht

Gestart door Always look.., 23 mei 2008, 17:40:44

« vorige - volgende »

Always look..

hoe zwaar is een gemiddelde valkparkiet als hij/zij uit het eitje kruipt?

Lin

rond de 3 gram. Want?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Always look..

Ik heb vandaag me valkje gekregen  ;D (hij is 5 weken oud en zelfstandig) Maar nu hebben mensen om een babykaartje gevraagt dus die ben ik aan het maken  :P

Lin

Oh zo oke. 5 weken zijn valkjes niet zelfstandig (bij mij tenminste). Weet je het 100% zeker? Ik zou hem voor de zekerheid wegen elke dag.

Always look..

Hij eet en drinkt al een aantal dgen helemaal zelf, zijn ouders hebben hem het nest uit gegooit en vonden het tijd voor een nieuw nestje jongen..

Hermien

Tjonge, wat zijn die valkjesouders toch hardvochtig voor hun kleintje dat ze het zomaar het 'huis' uit hebben gezet. Nou, zorg dan maar goed voor hem of haar. Zelf ben ik geen kweker, dus ik kan me alleen maar aansluiten bij het advies van de vorige schrijfster.
Succes!

Always look..

Dat is ook de rede dat ie nu al weg mocht, anders had ik moeten wachten maar omdat de ouders bleven plukken en verder geen aandacht meer gaven heb ik hem nu al in huis.
Vito is knarsend de nacht in gegaan -volgens mij is ie blij dat zijn vervelende ouders er nu meer zijn ;)- en is al de hele ochtend steeds aan het eten en drinken, de eerste nacht is dus goed gegaan :)

gr Sanne en de diertjes!

Lin

Meestal zie je dat koppels een nieuw nest beginnen als de jongen drie weken oud zijn. Rond de vier weken komen ze zelf het nest uit, in die tijd worden ze ook minder gevoerd dan normaal. De meeste denken dan dat ze helemaal niet gevoerd worden. Soms duurt het zelfs een halve dag.

Met 5 weken beginnen ze te eten en met 6/7 weken zijn ze zelfstandig. Het plukken zal al eerder gebeurt zijn. Waarschijnlijk toen de pennen kwamen. Ik zelf heb nu voor het eerst een soort jasje gemaakt. Ze kunnen niet meer plukken en de ouders blijven voeren.  :) Weeg je hem wel voor de zekerheid? Het zou zonde zijn als ie alleen speelt met de zaadjes en niet daadwerkelijk pelt  :D