8 mei 2025, 08:10:33

Trio, kan dat?

Gestart door Bittersweet, 20 mei 2008, 08:34:43

« vorige - volgende »

Bittersweet

Hallo,

Even een heel stom vraagje: Is het mogelijk een trio valkparkieten te houden (2 poppen en 1 man), als de kooi groot genoeg is?

Zelf zou ik geen idee hebben waarom niet, maar ik dacht ik vraag het toch even.

Gewoon, for the record. :)

Groetjes,
Maaren

Lisa

Hoi maaren

Met een trio neem ik aan een drietal valkjes tehouden. Natuurlijk kan dat 2 poppen en 1 man. wij hebben zelf 2 poppenen 2 mannen ;).

Ze moeten hun vleugels kunnen strekken dus als de kooi groot genoeg is kan het ja

Hermien

Ik heb drie mannen in een hele grote kooi en hoop er dit jaar nog een vierde man bij te krijgen. No problemo.

Bittersweet

Super super super!
Bedankt voor jullie reacties!

Dus ook meerdere mannen bij elkaar is geen probleem? Leuk zeg!

Hoe zit dat dan eigenlijk met paren?
Edward is iets meer dan een jaar oud, en de twee dames die ik binnenkort op ga halen zijn van deze lente.

Ik weet toevallig van sommige slangensoorten dat deze te vroeg bevrucht kunnen worden, wat legnood tot gevolg heeft.
Hoe zit dat bij valkparkieten? Moet ik ze gescheiden houden tot de dames volgroeid zijn, of regelen de vogels dat zelf?

Groetjes,
Maaren

trienke

Hoi

Meestal regelen ze het zelf.
ALs jij ze maar niet gaat stimuleren, maar dat zul je vast niet doen.
(bijvoorbeeld een broedblok geven)

Groetjes Trienke

Hermien

Nou eh......dat paren lukt niet zo met mijn mannen, hoor! Hihihi. Maar dat was ook de reden waarom ik alleen maar manvolk wilde. Hoewel ik het echt wel leuk zou vinden om zelf ook eens te kweken, beschik ik helaas niet over de ruimte en nog minder over de tijd. 'k Heb geen grote tuin waar een buitenvolière kan worden gefabriceerd, doch slechts een balkonnejte van 2m bij 80 cm. Helaas, pindakaas. :'(

Bittersweet

Hoi Trienke,

Dat is wel handig zeg, dat ze dat zelf regelen.
En uiteraard ga ik ze niet stimuleren, want ik wilde het juist vermijden. :P

Hoi Hermien,

Hihi nee, met alleen maar mannen word paren een beetje lastig inderdaad! (Hoewel slangen dan weer, als ze geen dame kunnen vinden gewoon elkaar pakken. Viespeuken, hihi!)

Jammer hoor, dat je geen ruimte hebt om te kweken. 200 x 80 is toch wel krapjes inderdaad! En ik dacht dat mijn balkonnetje klein was, maar dat valt nog best wel mee dan (440 x 100). Maarja, om daar nou een voliere op te fabriceren lijkt me ook geen optie. :P

Groetjes,
Maaren