12 mei 2025, 01:21:12

Gedrag bij onweer ?

Gestart door Dierenfreackske, 13 mei 2008, 08:18:44

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi , ik heb een vraagje , omdat het misschien gaat onweren wil ik eens vragen wat jullie doen als de valkjes buiten zitten ? Zijn ze dan niet bang enzo ? Ik hoop dat er niets erg hier gebeurt door het onweer want mijn valkjes zitten pas in een nieuwe voiliere en ze zijn hier nog maar pas ! Grtjs Ann

Dierenfreackske

Hoe reageerd jouw valkje bij onweer ? Grtjs Ann

talitha

daar reageert hij niet op

Sanna

Omdat het in allebei de topics om dezelfde vraag ging heb ik ze even samengevoegd.

Sanna / Moderator

Dierenfreackske

Bedankt hoor ! Ik ben benieuwd hoor ! Grtjs Ann

Anja

Hoi Ann,

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Ik heb er geen ervaring mee valkjes en onweer buiten.

Hoop dat er snel iemand zal antwoorden.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Hoi Anja ...het is niet erg hoor , ik heb alvast een soort bas over het dak die open is  gedaan deze nacht maar het was niks , misschien voor deze nacht die komt ç? Grtjs Ann

Mara

Hoi Ann

Hier reageren ze eigenlijk niet echt op onweer. Ze kunnen wel eens onrustig worden, maar verder merk ik eigenlijk weinig aan ze als het onweert. Wel als het hard regent en de regen slaat in de voliere, dan hangen ze met allemaal met hun vleugels gespreid in de voliere.

Hoe ze op een aardbeving reageren, dat kan ik je wel vertellen....maar onweer, nee....daar reageren ze niet echt op.

Groetjes

Mara

Dierenfreackske

Hoi Mara , bedankt voor je antwoordje , ik ben echt heel benieuwd , want deze nacht of morgen gaat het zeker hevig regenen en onweer spreken ze ook van , bwaaaah  :P
grtjs Ann

Kimm

hoi ann,

succes vanavond/vanacht. wie weet valt het allemaal mee maar ja dat is even afwachten. ik hoop voor jou natuurlijk dat het allemaal rustig blijft. dan weet je dan tenminste ook weer he?
ik wens jou en je valkjes een rustige nacht toe ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hey Ann,

Hier onweert het al. Dus voor jou en de valkjes voor straks.............succes.

Groetejs Anja

Kimm

hoi ann,

hoe is het gegaan? heb je nog onweer gehad?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

water_en_vuur

hier reageren mijn valkjes (die ik in een binnenvoliere heb) duidelijk wel op onweer. De dag of een paar uur van tevoren worden ze helemaal druk. Ze zitten onrustig op hun stok, slapen niet met hun kopje in de veren, en zitten continu te kijken alsof er ieder moment iets kan gebeuren. Als het dan eenmaal gaat onweren dan worden ze helemaal vrolijk en opgewekt. Daarna gaan ze vaak (vaak is het ook al laat) lekker slapen, nu wel met de kopjes in de veren.

Ik denk dat ze een duidelijk verschil in de luchtdruk voelen, wat ze niet prettig vinden. Dieren voelen dat veel duidelijker dan wij..

Sjimmie

Zaterdag onweerde het toevallig hier, op die lichtflitsen reageerde die wel onrustig, toen heb ik de gordijnen dicht gedaan en toen was die weer vrij rustig.
Hij 'schreeuwde' en hij vloog onrustig door de kooi, en hij liep de hele tijd heen en weer op z'n stok.
Toen ik de gordijnen dicht deed ging die lekker slapen ;)

Sjorsje :-)

Gerdy

Hoi Ann,

Er was hier eergister een mega giga flitslicht en donderslag
de ramen  trilde in hun sponningen..was in de nacht..ik ben naar beneden gegaan om naar de vogies in de buiten volliere te kijken..nou één van de valkjes zat rustig te tjilpen en de andere sliepen gewoon..ook de jonkies waren niet van slag.
dus hier totaal geen problemen.

gr gerdy