17 mei 2025, 12:20:00

paniek

Gestart door Kimm, 11 mei 2008, 01:38:42

« vorige - volgende »

Kimm

zonet waren happy en bemmie in volledige paniek.
happy heeft 10 grote veren verloren en hij bloed. ze lijken wel in schok. ik ook trouwens. waar kan ik het bloeden mee stelpen? ik heb geen bloem en ook geen pleisterspray in huis ???

kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

jeetje en het stinkt in de kooi ineenkeer! hoe kan dit?

trienke

Hoi Kimm

Hoe gaat het nu met ze? Het bloeden kun je ook stelpen met as van een sigaret, of ik heb het ook wel eens met pannekoekenmeel of iets dergelijke gedaan.

Groetjes Trienke

Kimm

hoi trienke,

het gaat goed met ze. ze zijn erg rustig, vooral happy. ik ben er een beetje naar van, zoveel veren heeft hij verloren. hij lijkt wel geamputeerd. de hele muur hier onder het bloed. happy bloed niet meer in ieder geval. dit heb ik nog nooit zo meegemaakt, bah. je komt dan de kamer in en de hele kooi ligt vol met grote veren. halve staart eraf, 2 vleugels die aan het bloeden waren. ga zo eerst de kooi eens boenen. bedankt voor je reactie!

groetjes kim

Hermien

11 mei 2008, 14:22:12 #4 Last Edit: 11 mei 2008, 16:02:28 by Hermien
Getsie meid, wat klinkt dat akelig. Ik moet er niet aan denken dat ik zoiets ooit ga meemaken! Heb je echt geen idee wat er aan de hand is? Ze zullen toch niet ineens met elkaar aan het knokken slaan? Nou weet ik niet hoe oud je valkjes zijn, maar kan het misschien wezen dat één van hen toch iets in zijn/haar koppie mankeert? Een paar jaar geleden had ik dat met "Gekke" Gerrit, een valkje dat ik geadopteerd had. Na jaren gezond geleefd te hebben, werd hij ineens om onverklaarbare reden onbetrouwbaar, om niet te zeggen gewoon vals. Dan zat hij in een hoekje op de bodem van de kooi en alles wat bij hem in de buurt kwam werd aangevallen. Mijn hand, maar ook zijn broertje Gabber. Ook als hij uit de kooi kwam begon-ie eerst heel lief tegen me aan te vleien om dan van het ene op het andere moment flink te gaan blazen en bijten enzo. uiteindelijk is er een kleine tumor in de hersenen geconstateerd en met medicijnen heeft hij nog een jaar rustig geleefd. Toen begin vorig jaar de valsheid en ombetrouwbaarheid in alle hevigheid terugkeerden is met de DA besloten om dit leven te beëindigen. Er is Gerrit èn mij zo veel lijden bespaard, want het was ook al een paar keer gebeurd dat ik wakker werd van hevig kabaal in de kooi. Moet je weten dat de kooi in de kamer staat en mijn slaapkamer een verdieping hoger ligt. Menig nachtje heb ik op de bank doorgebracht om bij calamiteiten direct in te springen en de valkjes te kalmeren. Mijn advies aan jou is dan ook dat je ze maar even een poosje goed moet gaan observeren om te zien of er niets mis is met één van hen.
Sterkte meid, ik hoop van harte dat het bij deze ene keer blijft.

Anke

Hoi Kimm,
Het is hier regelmatig paniek in de volieres.
En wat er dan gebeurt... geen idee.
Het is voor jou natuurlijk extra schrikken omdat ze zoveel veren hebben verloren en er veel bloed was.
Ik wil alleen maar zeggen, je kan er heel weinig aandoen om de paniek te voorkomen.
Ik heb wel altijd twee nachtlampjes branden, dan zien ze in elk geval wat meer 's nachts.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Kimm

Ik denk eerder dat het iets is geweest zoals Gerda aangaf, een mug of zo. Want tja, het is nu natuurlijk mooier weer, we hebben de deuren en ramen vaker open dan in de winter en komt er dus ongewenste vliegende gasten binnen. Maar zou het niet kunnen zijn dat ze buiten een kat of zo gehoord hebben? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.

Ik heb ook een valkje gehad dat toevallen had, maar die viel nooit 's nachts van de stok af. Dus ik denk dat je de oorzaak in ongedierte of geluiden moet zoeken.

Die geur die je zei, kan het niet gewoon de geur van bloed zijn geweest?

Mara

Anja

Jeetje Kim,

Wat zul je geschrokken zijn zeg. Gelukkig is het bloeden gestopt. Ze kunnen idd enorm schrikken van een mug of vlieg etc.
Door de schrik kan het zijn dat ze de vleugelpennen loslaten. Volgens mij noemen ze dat ook wel de schrikrui.

Heel veel sterkte Kim en als ze het toelaten geef ze maar een dikke troostknuffel van me.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Hoi Kim  , meid wat moet jij geschrokken zijn , en ik denk dat
je heel erg in paniek bent ervan , ik zou dat ook zijn hoor !
Nu vooral rustig blijven he ! Het zal wel een mug ofzo zijn geweest of een kat , hier in de voiliere zijn ze ook geschrokken van een vogel , dus dat beloofd als het kattenmaand is , hier zijn ook soms katten aan het vechten 's nachts he !  dus ben ik ook wel bang als ik hier eens een kat op bezoek krijg he ! Grtjs Ann

Hermien

Maar bij schrikrui laten ze toch zelf hun veren los, daar komt dan toch geen bloed bij?

Anja

Citaat van: Hermien op 11 mei 2008, 16:04:48
Maar bij schrikrui laten ze toch zelf hun veren los, daar komt dan toch geen bloed bij?

Klopt Hermien maar het bloeden kan dus komen doordat Happy met zijn vleugel ergens tegenaan is geslagen.

Groetejs Anja

Kimm

hoi meiden,

allemaal bedankt voor jullie reactie ;)
ja ik was in paniek, best wel.

mara,
die geur, dat kan inderdaad van het bloed zijn gekomen, dat dat zo vreselijk weeig ruikt.

ann,
ik ben nu weer rustig maar ik zal denk ik vanavond met een raar gevoel naar bed gaan, maar ik ga ervan uit dat dit niet weer zo gebeurd. het leek wel horror!

anja,
ik heb ze een knuffel gegeven hoor! je krijgt er eentje terug! :D

anke,
ik heb ook altijd nachtlampjes hier hangen. het was al eerder gebeurd maar niet op deze manier.

hermien,
ik zal het zeker in de gaten houden, hoewel ik niet denk dat 1 van de 2 wat mankeert, maar bedankt voor je advies ;)

liefs kim

Sanna

Citaat van: Kimm op 11 mei 2008, 18:32:39
mara,
die geur, dat kan inderdaad van het bloed zijn gekomen, dat dat zo vreselijk weeig ruikt.

Dat is inderdaad de geur van bloed, daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.

Groetjes, Sanna

wim roskam

beste lezer , ik heb in het verleden meegemaakt dat een valkje van mijn met zijn staart vast kwam te zitten tussen de spijlen en het voerbakje , je wil niet weten wat een paniek er dan ontstaat , ze slaan hun vleugels kapot om los te komen , let er dus op dat ze nergens met hun staart vast kunnen komen te zitten . groeten wim roskam .

Kimm

12 mei 2008, 14:40:54 #14 Last Edit: 12 mei 2008, 20:42:40 by Sanna
Citaat van: Sanna op 12 mei 2008, 10:23:10
Citaat van: Kimm op 11 mei 2008, 18:32:39
mara,

Dat is inderdaad de geur van bloed, daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.

Groetjes, Sanna

hoi sanna,
dank je.

Citaat van: wim roskam op 12 mei 2008, 11:27:05
beste lezer , ik heb in het verleden meegemaakt dat een valkje van mijn met zijn staart vast kwam te zitten tussen de spijlen en het voerbakje , je wil niet weten wat een paniek er dan ontstaat , ze slaan hun vleugels kapot om los te komen , let er dus op dat ze nergens met hun staart vast kunnen komen te zitten . groeten wim roskam .

hallo wim,

ik zal er op letten.

groetjes kim