7 mei 2025, 20:57:55

katten bij volliere..help

Gestart door Gerdy, 5 mei 2008, 15:52:29

« vorige - volgende »

Gerdy

Wat doen jullie om katten bij de volliere weg te houden..ze zitten er voor of ze gaan op het dak zitten..en aangezien ik een aantal koppeltjes in het blok heb zitten ben ik hier dus niet zo blij mee...wie weet raad.

gr Gerdy

mieke rosie

Ik heb ooit van een buurman die een voliere had om twee uur 'snachts een aardappel voor mijn hoofd gehad, omdat hij dacht dat ik een kat was. Het enig dat hem heeft geholpen is een emmer water over de kat heen gooien. Het doet geen zeer, maar ze hebben er wel een hekel aan. Je moet wel in een keer raak gooien.
Veel sterkte, Mieke Rosie

Gerdy

Hoi Mieke Rosie

Dat heb ik al diverse keren gedaan en ook raak maar die kat blijft terug  komen.

gr gerdy

mieke rosie

Wat een hardleers beest! Je hebt alle andere dingen natuurlijk al geprobeerd, zoals koffieprut, klaafstokken, satéprikkers in de aarde. Als ze eenmaal iets in hun kop hebben, dan hebben ze het niet in hun......
Mieke Rosie

Gerdy

Ja echt hardleers...het probleem is dus dat die kat verder niet in de tuin zit maar alleen op en om de volliere..ik heb er al aan zitten denken om maar gaar rondom de volliere..het dak dan te maken..ik moet toch iets.

gr gerdy

Saar

Citaat van: Gerdy op  6 mei 2008, 12:37:00
Ja echt hardleers...het probleem is dus dat die kat verder niet in de tuin zit maar alleen op en om de volliere..ik heb er al aan zitten denken om maar gaar rondom de volliere..het dak dan te maken..ik moet toch iets.

gr gerdy

Hoi Gerdy,
het gebeurd bij mij ook wel eens. Ik maak ze dan nat of laat ze echt goed schrikken. Mocht dat niet helpen dan zoek ik iets wat ik tegen ze aan of naast ze kan gooien... Ik moest er een keer 4 keer uit in 1 nacht omdat dezelfde kat telkens bij de volliere zat. Of op het dak ::) Ik heb toen een waxinelichtje gepakt (alleen t kaarsje ;)) en die toen hard naast hem gegooid. Hij schrok er zo van dat ik hem nooit meer in de tuin heb gezien. Het is nu afwachten wat hij gaat doen deze zomer...
Groetjes Saar :-*

Gerdy

Hoi Saar,

Dan ga ik dat ook maar eens proberen..ik hoop dat dat wel werkt..bedankt voor de tip.

gr gerdy

mieke rosie

Wel ff goed kijken of het niet toevallig de buurvrouw is voor je gooit!
Mieke

Mara

Hoi Gerdy

Wij hebben vanwege de katten schrikdraad naast de voliere gespannen. Daar staat 's avonds zo gauw het donker wordt (lichtsensor) stroom op. Daar hangen ze aan en dan is het zo afgelopen.

Succes ermee.

Mara

Gerdy

Hoi Mara..

Ik ga daar ook maar eens over nadenken..heb alleen geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat.

Hoi Mieke rosie..

hihi ik zal echt wel uit moeten kijken voor de buurvrouw..het is ook nog eens haar kat.

gr gerdy

Mara

Hoi Gerdy

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Ik weet neit precies hoe jij je voliere hebt staan, maar die van mij staat tegen de schuur aan, dus de 'generator' van de schrikdraad hangt in de schuur en die loopt dan via een stroomdraadje naar buiten. Mocht je meer willen weten, kun je me ook altijd een IM sturen. Heb de schrikdraad nu al jaren en ik moet afkloppen, sindsdien heb ik weinig tot geen last van katten. Alleen de afgelopen week zat er weer een kat aan de schrikdraad. Tja, dan schreeuwen ze even maar dan hebben ze wel hun lesje geleerd.

Mara

Jel

Ik heb bij mij in de tuin schrikdraad gemonteerd op de schuting het houd heel veel katten weg soms heb ik een verdwaalde kat en dan helpt water of een bibi gun met plastic kogels dan moet je niet van te dichtbij schieten maar gewoon een klein tikje maar dit alleen in geval van hoge nood het is toch diere mishandeling he maar emmers water helpen ook
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Gerco

Volgens mij, zijn er bij de dierenarts spuitbussen verkrijgbaar, die katten op een afstand kunnen houden.
Je spuit de plek waar die kat onder en de kat zal dan niet daar gaan zitten.

Werkt niet bij alle katten, sommige ruiken het niet, of boeit het niet.

Gerdy

Hoi,

Die kat weet het nu wel..zodra ik de keuken uit kom met een glas water..neemt ze meteen de benen..en toch maar blijven proberen..eens zal die kat het wel leren hoop ik.

gr gerdy

Yvette

Ik doe zelf niets als katten in de buurt van de kooi komen van Joepie maar ze zijn ook van mijzelf
En ze laten ook Joepie met rust