17 juni 2025, 10:00:36

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: mariejj op 24 september 2008, 21:00:47
Op de foto lijkt ie helemaal niet zo klein  :o  maar hij zal wel heel klein wezen,, als ik de zebravinkjes hier zie hoe klein dan zal deze wel ienimiene zijn  :D
Is het erg moeilijk pap geven?  :-\

Straks heb je een tamme zebravink  ;D

het wurmpie is ongeveer 2 cm groot.
Het pappen gaat gelukkig vrij makkelijk.
Je tikt het kleine ding aan... laadkleppie gaan open... en komt geluid uit... Je doet een beetje pap op t tuutje van t spuitje... kleintje proeft dat.. En neemt uit gulzigheid dat hele tutje in dat strotje :o :o :o en je kan t zo voeren ;)
Gaat makkelijker dan bij een valkje vind ik zelf :P

Saar

Nog niks in de gaten....

En zodra ik de pap begin te roeren en tegen de kleine praat gebeurd er dit  :o :o :o :

Wat een poepie he :-*

lynette

25 september 2008, 02:08:51 #467 Last Edit: 25 september 2008, 02:19:55 by lynette
Citaat van: Saar op 24 september 2008, 17:03:31
EINDELIJK WEER INTERNET THUIS!!!!
Maar mensen, neem van mij aan, neem geen internet bij de kpn.
Ze hebben er fijn personeel in dienst die niet luistert.
Als die vent die ik vrijdag aan de telefoon had nou eens goed naar mij had geluisterd, dan hadden we gewoon vrijdag weer internet gehad >:( >:( >:( >:( Heb ook duidelijk laten merken dat ik er niet van gediend ben... Het vrouwtje wat ik nu aan de telefoon had kon er ook niks aan doen, maar ze zou het doorgeven aan haar leidinggevende en die zou naar haar collega gaan. Ze snapt niet hoe hij bij t idee is gekomen dat hij het wachtwoord van de mail moest resetten terwijl ik toch duidelijk INTERNETVERBINDING zei :-\ echt sommige mensen...

Whaha okeey dan weet ik dat ook weer  :-\ ook geen KPN Wij hebben ZIGGO dat is ook een regelrecht RAMP :( en ook nog eens het zelfde probleem wat ik heb gehad.

En een jong zebratje opvoeden met de spuit. das echt niet makkelijk :( ik heb al 2 pogingen gedaan met 2 jonkies die uit het nest geduwd werden.
En dat geluid echt ik hoor het nu weer die kleine uk toch  :'( ik heb deze 2 weken 24/7 bij me gehad overdag altijd bij me.
Helaas was deze gek snachts uit zijn sok gekropen en te koud geworden.  :-\ Ik hoop dat deze het helemaal gaat redden. Ik ga voor je duimen. ps ik voerde met 1ml spuitje dit ging helemaal lekker. En gaf hem bij zijn papje gemalen pelletjes voor zebravinkjes.

En alsnog gefeliciteerd met Ukkie 2 jaar  ;D
Ze heeft zich er doorheen gevochten met een superbazinnetje aan haar zijde die net zo hard voor haar vocht.  :-*

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

mariejj

♥Debby♥

ach gosssssss.. wat een hompie zeg... ik hoop dat ze het gaat redden Saar!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kimm

wat een poepie saar :D
daar gaat mijn hart van smelten.
ik hoop dat het goed komt hoor, ik duim voor je.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: lynette op 25 september 2008, 02:08:51
Citaat van: Saar op 24 september 2008, 17:03:31
EINDELIJK WEER INTERNET THUIS!!!!
Maar mensen, neem van mij aan, neem geen internet bij de kpn.
Ze hebben er fijn personeel in dienst die niet luistert.
Als die vent die ik vrijdag aan de telefoon had nou eens goed naar mij had geluisterd, dan hadden we gewoon vrijdag weer internet gehad >:( >:( >:( >:( Heb ook duidelijk laten merken dat ik er niet van gediend ben... Het vrouwtje wat ik nu aan de telefoon had kon er ook niks aan doen, maar ze zou het doorgeven aan haar leidinggevende en die zou naar haar collega gaan. Ze snapt niet hoe hij bij t idee is gekomen dat hij het wachtwoord van de mail moest resetten terwijl ik toch duidelijk INTERNETVERBINDING zei :-\ echt sommige mensen...

Whaha okeey dan weet ik dat ook weer  :-\ ook geen KPN Wij hebben ZIGGO dat is ook een regelrecht RAMP :( en ook nog eens het zelfde probleem wat ik heb gehad.

En een jong zebratje opvoeden met de spuit. das echt niet makkelijk :( ik heb al 2 pogingen gedaan met 2 jonkies die uit het nest geduwd werden.
En dat geluid echt ik hoor het nu weer die kleine uk toch  :'( ik heb deze 2 weken 24/7 bij me gehad overdag altijd bij me.
Helaas was deze gek snachts uit zijn sok gekropen en te koud geworden.  :-\ Ik hoop dat deze het helemaal gaat redden. Ik ga voor je duimen. ps ik voerde met 1ml spuitje dit ging helemaal lekker. En gaf hem bij zijn papje gemalen pelletjes voor zebravinkjes.

Ze heeft zich er doorheen gevochten met een superbazinnetje aan haar zijde die net zo hard voor haar vocht.  :-*

Groetjes Lynette

Hi Lynette,
Ja dat is mooi :censuur als je niet op internet kan :-\ Je mist het toch...

Tot nu toe heb ik geen problemen met t voeren van het beestje. Hopelijk lukt het mijn schoonmoeder, anders zal ik moeten vragen of ik het kleintje mee mag nemen naar mijn werk.. Ze weten ervan dat ik veel beestjes heb en ik er druk mee in de weer ben. Dus ik denk niet dat ze er een probleem van maken mocht het nodig zijn ;) Maar balen joh dat er een is doodgegaan. De kleine ligt gewoon in het vertrouwde blok. Ik heb t schoongemaakt en er een knuffeltje bij gelegd. En dat blok staat in een tt kooi. Zit er niet op te wachten dat die kleine houdini ineens weg is ;D Maar ik duim voor je mee dat de kleine het redt!!

Citaat van: lynette op 25 september 2008, 02:08:51

Groetjes Lynette

Je laat me blozen :-[ :-[ :-[ :-[

Citaat van: mariejj op 25 september 2008, 08:14:28
:D Wat een schatje!  ;D

Vind ik ook :D

Citaat van: *Debby* op 25 september 2008, 08:52:32
ach gosssssss.. wat een hompie zeg... ik hoop dat ze het gaat redden Saar!!

Ja ik hoop t ook...

Citaat van: Kimm op 25 september 2008, 09:07:05
wat een poepie saar :D
daar gaat mijn hart van smelten.
ik hoop dat het goed komt hoor, ik duim voor je.

liefs kim

Dank je :-* :-*

Ze is de nacht goed doorgekomen. Ze leek al iets vetter dan gisteren :D Ze begint mij nu al echt als haar mama te zien want zodra ze die nutribird ruikt dan komt er toch een getetter uit dat kleine blokje vandaan :o :o En ze houdt pas op als ze vol zit en gaat slapen ;D Het is echt een lieffie :-*
Ik hoop echt dat ze t red. Normaal geef ik zebra's geen naam, maar als deze het overleefd en het geslacht is duidelijk dan krijgt het kleintje er toch een :-[ Hopelijk gaat t voeren goed thuis nu mijn schoonmoeder het doet.. Anders moet ik er toch maar eens over na denken om de kleine mee te nemen :-\ Ze zien me al aan komen hier :-[ ;D :P
Groetjes Saar :-*

Agnes

Gut  Saar,

Een zebra ieniemienie aan de handopfok, ik wist niet eens dat dat kon 8)
Wel gaaf! Helemaal als de kleine het redt natuurlijk.
Succes en sterkte met de kleine!

Groot gelijk dat jet het vinkje houdt, mocht hij het redden, en anders kan ie wel bij ons :P

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 25 september 2008, 19:51:39
Gut  Saar,

Een zebra ieniemienie aan de handopfok, ik wist niet eens dat dat kon 8)
Wel gaaf! Helemaal als de kleine het redt natuurlijk.
Succes en sterkte met de kleine!

Groot gelijk dat jet het vinkje houdt, mocht hij het redden, en anders kan ie wel bij ons :P

Heey Agnes,
Ik wist ook niet dat t kon... maarja ging gelukkig goed toen ik t probeerde.... En ik zal t in mijn achterhoofd houden ;)

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

lynette

Hoi Hoi

wat een schattig filmpje en zeker een vreetzak
Ahhhh wat een dropje hihi kleine houdini is dat zijn naam:P echt een stoere dan  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kaatje

Hoi Saar,

Al een tijdje niet geweest hier en vanaf nu probeer ik alle boekjes weer een beetje op te pakken ! Wat een schattig filmpje en wat een lieverdje is het zebra vinkje zeg !

Heel erg moedig dat je taak van de ouders over hebt genomen en uiteraard duim ik net zo hard mee dat de kleine het gaat redden, maar als ik alles zo eens zie dan maakt hij of zij een hele goede kans, ... wat een smulpaap is het zeg  :D

Alles goed met de valkjes en de kleintjes !?

Groetjes, Karin  :-*

♥Debby♥

ach gossie toch.... je zag die krop gewoon groeien.. GEWELDIG!!

wat een heerlijke schrokop zeg.. Superfilmpje Saar!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Saar

Citaat van: Agnes op 26 september 2008, 13:01:54
Wat Lief!

En wat een vreetzak ;D

Ja dat is ie zeker! Maar nu neemt ie genoeg met minder en valt vaak in slaap tijdens t voeren ;D

Citaat van: lynette op 26 september 2008, 18:14:27
Hoi Hoi

wat een schattig filmpje en zeker een vreetzak
Ahhhh wat een dropje hihi kleine houdini is dat zijn naam:P echt een stoere dan  ;D

Groetjes Lynette

Hi Lynette,
Nee dat word niet zijn/haar naam hoor ;D
Het hangt van het geslacht af en dan gaan we een naam verzinnen :)

Citaat van: Kaatje op 27 september 2008, 21:53:26
Hoi Saar,

Al een tijdje niet geweest hier en vanaf nu probeer ik alle boekjes weer een beetje op te pakken ! Wat een schattig filmpje en wat een lieverdje is het zebra vinkje zeg !

Heel erg moedig dat je taak van de ouders over hebt genomen en uiteraard duim ik net zo hard mee dat de kleine het gaat redden, maar als ik alles zo eens zie dan maakt hij of zij een hele goede kans, ... wat een smulpaap is het zeg  :D

Alles goed met de valkjes en de kleintjes !?

Groetjes, Karin  :-*

Hoi Karin,
Ja ik vond het erg eng hoor in het begin.. Nu vind ik het af en toe nog eng om dat blok open te maken :-X Vooral als we net wakker zijn.... Is ie de nacht goed doorgekomen... 9 vd 10 keer slaapt de kleine nog, dus dan moet ik echt even diep adem halen en hem aantikken.. Gelukkig komt er dan meteen gepepper uit dat kleine strotje vandaan dus dan ben ik al blij ;)

Met de valkjes en andere vogeltjes gaat het goed. Daar heb ik weinig over te vertellen op dit moment. Morgen ga ik de voliere weer vegen en dan de laatste tropennestjes weghalen ( kanarie nestjes ) en dan is alles uit de voliere qua blokken. Er moeten nog 2 zebravinkjes weg ( broer en zus ) en 7 valkjes. De 8 rijstvogels heb ik van de week verkocht. Je merkt het wel meteen in de vollie... Het eten gaat minder hard en t is een stukkie rustiger ;D

Citaat van: *Debby* op 27 september 2008, 22:35:34
ach gossie toch.... je zag die krop gewoon groeien.. GEWELDIG!!

wat een heerlijke schrokop zeg.. Superfilmpje Saar!

:D :D :D :D

Het kleintje is inmiddels weer gegroeid!
Ik moet morgen even kijken hoe ik zit met mijn tijd, ik heb namelijk 2 kooien en een voliere schoon te maken. Daarnaast moet onze kamer ook schoongemaakt en gestofzuigd worden..  Mocht ik tijd over hebben dan zal ik eens kijken of ik nieuwe foto's kan plaatsen van de kleine :)