18 juni 2025, 06:33:44

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Anke

Hoi saar,
Ik kan me zo voorstellen dat je heeeeeeeeeeeel boos bent op je buren >:( >:( >:(
Wat een rotstreek dingen tegen de voliere gooien.
Ik hoop dat pa en ma toch weer op de kleintjes gaan.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: Anke op 10 juni 2008, 10:07:58
Hoi saar,
Ik kan me zo voorstellen dat je heeeeeeeeeeeel boos bent op je buren >:( >:( >:(
Wat een rotstreek dingen tegen de voliere gooien.
Ik hoop dat pa en ma toch weer op de kleintjes gaan.
Groetjes Anke

Ja echt t zijn rare mensen! Als je probeert te slapen dan gaan ze herrie lopen maken :-\ Dan slaan ze gerust om 2 uur 's nachts een spijker in de muur.. Of die tv zetten ze dan ineens keihard aan... Ze hebben t ook voor elkaar gekregen om t raamkozijn te slopen. Ze hebben een schotel in de tuin staan( leuk gezicht ook ::)) en de kabel moest naar boven. Een normaal mens leidt de kabel dan door naar de woonkamer en dan naar boven... Maar wat hebben zij nou gedaan, met een klopboor (veels te zwaar :-\) een gat in t kozijn geboord om de kabel zo naar boven door te trekken. Doordat ze die klopboor hebben gebruikt, is er een stuk hout afgebroken. Dus ze zitten nu met een uitstekend stuk kozijn... Van de winter zal er lekker vocht intrekken en als ze pech hebben flikkkert t raam er uiteindelijk uit ::) ze hebben er ook een handje van om de deuren dicht te smijten of vanalles voor t raam te zetten wat je dan weer naar beneden ziet kletteren.. Wat dat betreft zie ik ze liever vandaag nog gaan dan morgen :-\
Groetjes Saar :-*

Martha

Grrrr wat zijn er toch dómme onnadenkende mensen op de wereld!

Ik zou geloof ik helemaal uit mijn stekker gaan!

Succes ermee en hopen dat ze het niet weer doen!

Groetjes Martha, Oezie, Soekie, Pino en Piebe..
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

•=Bonnie=•

Heb je al eens geprobeerd om met die mensen te praten? Misschien dat als je ze uitlegt dat je vogels er van schrikken ze geen spullen meer tegen de volière zullen zetten.

Maar als je ze al censuur Marokkanen noemt ipv gewoon censuur buren, wat het tenslotte zijn, is de toon waarschijnlijk al gezet.  ::)

Saar

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 10 juni 2008, 13:47:51
Heb je al eens geprobeerd om met die mensen te praten? Misschien dat als je ze uitlegt dat je vogels er van schrikken ze geen spullen meer tegen de volière zullen zetten.

Maar als je ze al censuur Marokkanen noemt ipv gewoon censuur buren, wat het tenslotte zijn, is de toon waarschijnlijk al gezet.  ::)

Dat is al te vaak gedaan, ze trekken zich er niks van aan....  Ze hebben hun kansen nou wel gehad en na 2 jaar moeten ze onderhand wel beter weten en zich hebben aangepast aan de buurt. Ze hebben er gewoon schijt aan. Ik ga het ook niet aanpassen, in mijn ogen zijn ze dat gewoon.

Monky

Hi Saar,

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je buren.
Heb jij je voliere op de grens staan met de buren? Hoe kunnen ze er dan spullen tegenaan zetten?
Ik zou het niet te hoog op laten lopen met die mensen, anders ben je straks al je vogels kwijt omdat ze het dan echt expres kunnen gaan doen.
Als je een huurwoning hebt, kan je een klacht indienen bij de huurvereniging. Bij overmatig overlast kunnen ze hun woning uitgezet worden.

Ik kan me ook altijd pissig maken om die lui die niet van andermans fietsen af kunnen blijven. Maar goed... dat is nu eenmaal de maatschappij waar we in leven en het enige wat we kunnen doen is ons er zo goed mogelijk tegen beschermen. En zelfs dat is soms niet genoeg.

Sterkte met alles en ik hoop dat je jongen gewoon gezond groot mogen worden.

Groetjes,
Monky

Saar

Citaat van: Monky op 10 juni 2008, 14:44:12
Hi Saar,

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je buren.
Heb jij je voliere op de grens staan met de buren? Hoe kunnen ze er dan spullen tegenaan zetten?
Ik zou het niet te hoog op laten lopen met die mensen, anders ben je straks al je vogels kwijt omdat ze het dan echt expres kunnen gaan doen.
Als je een huurwoning hebt, kan je een klacht indienen bij de huurvereniging. Bij overmatig overlast kunnen ze hun woning uitgezet worden.

Ik kan me ook altijd pissig maken om die lui die niet van andermans fietsen af kunnen blijven. Maar goed... dat is nu eenmaal de maatschappij waar we in leven en het enige wat we kunnen doen is ons er zo goed mogelijk tegen beschermen. En zelfs dat is soms niet genoeg.

Sterkte met alles en ik hoop dat je jongen gewoon gezond groot mogen worden.

Groetjes,
Monky

Hoi Monique,
De volière grenst tegen hun tuin aan. Vanaf het begin hebben we al aangegeven dat er niks tegenaan geplaatst mocht worden. Ook ivm beschadigingen van het hout, en de schrik van de vogels. Toch doen ze het gewoon.. :-\ Ook hing de regenpijp daar (geplaatst door de vereniging), maar door de troep die ze ertegen aan zette, hebben we die verplaatst en maar omgelegd bij ons in de tuin. De regenpijp werd helemaal uit zijn fatsoen gedrukt :-\ T was al moeilijk om hem los te krijgen, stond helemaal vastgebouwd :-\

We hebben ook toen over de andere buren heel lang moeten klagen. Maar het hele rijtje deed het. De hond lieten ze dan de hele dag alleen en iedereen moest t gejank van die hond aanhoren. Ze hebben t beest uiteindelijk zelfs een stroomband omgegaan. Dan hoorde je t beest echt gillen van de pijn :-\ De hond is dan sinds kort dood, maar voor het beest is het beter om het zo maar te zeggen. Hij zat vaker alleen dan dat er iemand thuis was. En als er iemand thuis was moest ie de bench in.

Klagen helpt dus niet, ze doen niks tot weinig. Het probleem is ook dat als ik er wat van zeg dat het niet wordt aangenomen. Puur omdat ik een vrouw ben ::) Mijn schoonvader heeft er ook al heel vaak wat van gezegd, maar ze doen er niks mee. Het is gewoon zo irritant...

Groetjes Saar :-\ :-\ :-\

Monky

Misschien is het een idee om er een schutting neer te zetten?

Je kan ook kijken of je de gemeente in kan schakelen... of de politie...

•=Bonnie=•

Citaat van: Saar op 10 juni 2008, 14:03:50
Citaat van: -•=Bonnie=•- op 10 juni 2008, 13:47:51

Dat is al te vaak gedaan, ze trekken zich er niks van aan....  Ze hebben hun kansen nou wel gehad en na 2 jaar moeten ze onderhand wel beter weten en zich hebben aangepast aan de buurt. Ze hebben er gewoon schijt aan. Ik ga het ook niet aanpassen, in mijn ogen zijn ze dat gewoon.

right... succes d'r mee.

PM

Haaj saar

Vroeger hadden mijn ouders ook een kleine voliere met zebravinkjes er in, en ook van die mensen die dat dan eff lekker moeten verpesten >:( resultaat:  alle ouders van de eieren en jongen af en alles dood!! bij hun hielp het dan wel dat ze een klacht in hadden gedient( weet overigens niet precies wat die mensen hadden gedaan).

Hoop dat het bij jou ook ooit goed komt! succes met alles.

Groetjes kim
Groetjes van Kim & Livestock:
Pájaro & Maori  Jet & Bram  Lemon  Pip  Benji

Sjaak

He verdomme! Wat zijn er toch gekke mensen op deze wereld. Terwijl leven en laten leven zo simpel kan zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het met de valkjes goed komt.

*Yvon

Hoi hoi

Pffffff,die mensen zou je toch.........  >:( >:(

Nou maar hopen dat ze zich een beetje rustig houden die buren.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

Ik ken het probleem met buren ook, hoor. En ik had niet eens een tuin. Er bestaan nou eenmaal gewoon heel a-sociale mensen die vinden dat iedereen alleen maar rekening met hèn dient te houden. Alle instanties die ik heb ingeschakeld konden (lees: wilden...) er niets aan doen! Het heeft er uiteindelijk in geresulteerd dat ík degene was die aan het kortste eindje trok en weer ben verhuisd. Ik leef met je mee hoor! Echt een kl. :censuur situatie!
Overigens heb ik enorm genoten van je prachtige fotoserie.

Wilma1

Naar als je buren geen rekening kunnen houden met dieren die zich werkelijk lam kunnen schrikken en daardoor de ergste vewondingen en/of trauma's kunnen oplopen.

"We" moeten altijd maar rekening met de buren houden, maar andersom  ::) :-\ >:(

Zoals jouw voliere staan heeft geen mens er overlast van!!

Succes en hou je rustig, want ze kunnen het je, of eigenlijk je vogels,  alleen maar moeilijker maken  :-\

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Yvette

11 juni 2008, 22:12:21 #164 Last Edit: 12 juni 2008, 16:57:59 by Ivy
Ik zou net als jij ook behoorlijk pissig zijn en ik heb helaas ook zulke buren
Is jouw huis huur of koop?

Maar ik vind het ontzettend jammer van je kleintje en ik hoop dat het niet voor je dat iets heel erg gebeurd als ze een keer enorm schrikken

Heel veel sterkte hiermee

PS: Aangepast door mod