16 juni 2024, 04:56:54

Eiervoer kweekperiode.Iemand tips!!!

Gestart door Rube, 12 mei 2008, 15:50:35

« vorige - volgende »

Rube

Onze vogels zijn op dit moment eieren aan het leggen maar ik las overal dat waneer ze jongen hebben ze eiervoer ter beschikking moeten hebben en dat ze hier al aan gewoon moeten zijn vooraleer de jongen uitkomen.Nu hebben we ze het al twee keer gegeven 1 keer gemengd onder het gewone voer de anderekeer samen met groenvoer(geraspte appel en aardbeien)en gewoon voer(kleinere portie dan normaal) maar alleen het gewone voer was opgegeten wat moet ik nu doen om ze het toch te laten eten want als ze het niet eten gaan hun jongen dan niet dood? Op dit moment hebben ze drie eitjes maar ze zijn nog volop bezig.

raad is welkom!!!!!

carco

Bij mij eten ze ook geen eivoer hoor, nu er jongen zijn eten ze wel heel veel brood wat ik week met water en daar doe ik dan ook eivoer door zodat ze in ieder geval iets binnen krijgen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Bij mij eten ze juist wel eivoer, nu geef ik het gewoon droog omdat het zo warm is buiten en het anders bederft. Normaal maak ik het iets vochtig. Brood eten ze ook heel veel nu er jongen zijn :)

Rube

Als ik eventueel brood wil gaan geven welk brood dan en hoe met melk of zonder of eventueel met eiervoer.
Tips voor het eiervoer zijn nog altijd welkom omdat dit nu toch al gekocht is.

grj rube

trienke

Hoi

Ik geef vaak een schaal met daarop:
- Brood, geweekt in water
- eivoer er over heen
- af en toe trosgierst
- af en toe wat groente en fruit

Groetjes Trienke

Rianne

Hier doe ik 2 sneetjes brood in een houder, ze eten ervan als het nog zacht is maar ook als het droog is vinden ze het lekker. Kwestie van proberen :)
Ik zou nooit melk geven aan vogels, ik vind het niet natuurlijk. Nu wil ik niet zeggen dat eivoer in het wild ook zo voor het oprapen ligt maar dat is speciaal gemaakt voor ze.

Mara

Hoi

Hier eten ze het hele jaar door eivoer. Maar ook brood en kruiden, fruit en trosgierst.

Je kunt het ze alleen maar aanbieden, willen ze het niet eten, dan eten ze het niet, je kunt ze niet dwingen.

Mara