3 mei 2025, 19:53:26

Krijsen alle mannen zo?!

Gestart door KiP, 25 april 2008, 12:46:01

« vorige - volgende »

KiP

25 april 2008, 12:46:01 Last Edit: 25 april 2008, 12:48:46 by KiP
Ik ken inmiddels drie valkparkiet-mannen en alledrie fluiten ze keihard en aan één stuk door. Twee ervan zijn alleen, dus dan valt het nog te verklaren. Maar de ander heeft een vrouwtje en nog hoor ik hem de hele dag gillen bij de onderbuurman. Deuntjes, riedeltjes en macho-gedrag vind ik geweldig, maar ik doel nu echt op dat oorverdovende aandachtslawaai waarbij niet te achterhalen valt naar wie er nou eigenlijk gefloten wordt en waarom.

De valkparkiet van m'n moeder was op slag verliefd op mijn Juci, maar zag haar vanmorgen al niet meer staan en floot de oren van m'n hoofd omdat hij terug in de voliere met grasparkieten wilde (daar woont hij net een week; voorheen zat hij altijd in de woonkamer). Na een half uur had ik hem eindelijk te pakken en nu hij weer in de voliere zit, is hij weer stil.

Mijn popje geef ik het liefst een man, maar hoe groot is de kans dat het een krijser wordt? Raakt een valkparkiet uitgekeken op zijn 'vrouw' en zoekt hij dan nieuw vermaak of heeft dat er weinig mee te maken?

Hier en daar las ik al wat over krijsers en over verveling, maar ik ben bang dat ik straks tevergeefs alles uit de kast moet halen om hem tevreden te stellen. Hoeveel mensen kennen dit probleem?

goudvis1977

Goedemorgen,

Helaas ook ik ken dit ''probleem'' Mijn valk puck krijst je de oren van het lijf, soms hele dagen! Vroeger deed ie het nog in bepaalde periode's, maar nu maakt het helemaal niks uit

Ik weet het, het is om gestoord van te worden, soms raak ik er zo geiiriteerd van dat ik hem wel iets aan zou willen doen..erg he??

Het maakt ook niet uit wat ik doe, in de kooi, uit de kooi! speeltjes..takjes, snoepdingen..etc, ik heb het allemaal geprobeerd. Wat ik nu wel doe, is ze in de kooi zetten, en dan toch een laken erover heen, ik weet het, niet echt valkpedagogisch verantwoord..maar op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee..

Ik hou veel van mn valkjes, maar als deze twee naar de valkenhemel gaan, dan komen er nooit geen nieuwe meer!

succes en toch sterkte, want ik weet het..het is om gek van te worden

gr monique

trienke

Ik heb veel valkparkieten :D, enik moet zeggen ze hebben hun momenten, maar ze zijn geen schreeuwers.

Groetjes Trienke

Kimm

hoi,

die van mij zijn ook geen schreeuwers. af en toe hebben ze hun schreeuw minuutje maar verder niet.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke rosie

Ik heb twee mannetjes en bij tijd en wijle wordt er behoorlijk geschreeuwd, maar dat duurt niet langer dan een paar minuten. Als je er niet op reageert wordt het minder. Wat ik heel leuk vind, is dat als ze bij elkaar vandaan zijn ze keihard gan krijsen. Er gaat wel eens een mee naar boven omdat hij toevallig op mijn schouder zit. Dan moet je ze te keer horen gaan. Als ze dan weer bij elkaar zijn gaat het krijsen over in zachtjes "kletsen", alsof ze elkaar vertellen waar ze geweest zijn. Als het gekrijs niet ophoudt, dan fluit ik wel eens hun favotiete deuntje en dat nemen ze dan over. Ze krijsen ook als ze een bekende de tuin in zien komen. Ik vind het juist wel leuk. Het betekent dat ze heel alert zijn.
Groet, Mieke Rosie

Hermien

Mijn drie mannen hebben ook zo hun krijsmomenten en dan roep ik gewoon of ze ook 'normaal' met elkaar kunnen praten. Vooral 's morgens gaat het soms behoorlijk van jetje. Inderdaad begin ik dan ook wel eens te fluiten. Maar ik moet zeggen dat het vrij snel weer rustig wordt in de kooi hoor. En ook als ik visite heb en ze de volière niet uit mogen (in sommige gevallen vindt bezoek dat nl. niet altijd prettig..) is me opgevallen dat de heren zich keurig gedragen. En dan moet je toch van mij nog weten dat ik migrainepatiënt ben, dus dat krijsen niet echt op prijs stel. Kennelijk heb ik gewoon geluk gehad.
Sterkte ermee.

Hermien

Het belangrijkste vergeet ik nog te vertellen. Mijn volière stond voorheen voor het raam bij het balkon. Sedert een half jaar heb ik deze tegen een blinde muur in de kamer gezet en ik moet zeggen dat het vanaf die tijd een stuk rustiger is gewoorden wat het krijsen betreft. Voor hem raam vlogen nl. nogal vaak mussen, vinken, eenden, meeuwen en duiven rond die ook regelmatig op het balkonhek gingen zitten. Op die vogels reageerden de valken altijd en dat is misschien wel gezellig voor mijn mannen, maar uiteindelijk bleek het toch ook te stressig. Dus kooi tegen een blinde muur kan ook al uitmaken.

Draakje

hallo,

ik heb ook een krijsende man word er ook helemaal geshuffeld van heb ook alles geprobeerd, uit ze kooi kooi op een andere plek, valkje erbij genomen valkje weer weg gedaan (was te leen om te kijken of het hielp) en na alles geprobeerd te hebben en niet lukte heb ik een donker laken over ze kooi gehangen maar tevergeefs hij gaat gewoon door en ik krijg er ook echt hoofdpijn van.. en nou ben ik op zoek of er een vogel fluisteraar zit want het laatste wat ik wil is me valk weg doen want ik hou erg veel van hem en hij is ook erg lief maar woon in een flat en buren klagen al en dat vind ik heel erg weet ook niet meer wat ik moet doen dus als iemand nog tips heeft graag...
groetjes

Claire

Hoi,

Ik heb ook een man en een pop. Ze krijsen momenteel net zo als jij jouw krijsen beschrijft. Heeeel lastig he!?

Je kunt proberen een deken over de kooi te doen. Hebben ze genoeg speeltjes?