7 mei 2025, 16:26:48

Krijn wil/durft de kooi niet meer uit

Gestart door mieke rosie, 1 mei 2008, 16:36:22

« vorige - volgende »

mieke rosie

Sinds Krijn is gekortwiekt kan hij nog wel vliegen, alleen niet meer zo hoog. Hij vliegt nog wel eens tegen een muur of een kast aan, maar niet meer zo hard. Nu wil hij sinds een paar dagen de kooi niet meer uit. Hij wordt boos op mijn hand en bijt van zich af. Als ik hem door de tralies heen kroel, vind hij dat heerlijk en komt dan ook meteen op me af, maar als ik de kooi open doe en Krelis direct opstapt om me te gaan, kruipt Krijn in het verste hoekje weg en wil er niet meer uit. Alleen 's avonds lukt het nog wel eens om hem de kooi uit te lokken, maar opstappen doet hij dan ook niet. Hij komt dan na lang paaien en geluidjes maken zelf naar buiten. Kan dit komen omdat hij zich niet meer veilig voelt buiten de kooi? Wat kan ik hier aan doen? Het is zo jammer, want het was altijd zo'n gezellig mannetje.
Mieke Rosie

Anke

Hoi,
Ik begrijp hieruit dat je valkje nog maar net is gekortwiekt?
Ik denk dat je hem gewoon moet laten kiezen of hij wel of niet de kooi uit wil.
Waarschijnlijk heeft hij moeite met het zich aanpassen aan de situatie.
Zet de kooi open en wacht rustig af wat hij doet.
Ik denk dat je valkje uiteindelijk wel weer uit de kooi wil komen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mieke rosie

Het is al weer een paar weken geleden dat het is gebeurd. De periode daarna had hij er helemaal geen moeite mee om uit de kooi te komen. Pas de laatste dagen wil hij er niet meer uit. Ik laat het nu aan hem over, maar ik ben ook bang dat hij steeds schuwer wordt als ik hem zijn eigen gang laat gaan. Of hoef ik daar niet bang voor te zijn?.
Mieke

Anke

Hoi,
Tja het is lastig.
Ik zou Krijn lekker kroelen door de tralies, en als de kooi open is, regelmatig even erbij gaan zitten om tegen hem te praten en aan te moedigen om de kooi uit te gaan.

Is er misschien iets verandert in de ruimte waar je valkjes los zijn? Iets waar Krijn bang voor zou kunnen zijn?
Of is er onlangs iets gebeurd toen hij uit de kooi was. Een onhandige landing ofzo nu hij gewiekt is?
Ik roep ook  maar wat hoor :)
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mieke rosie

Ik doe nu zoals jij ook zegt. Ik kroel hem veel door de tralies en praat heel veel met hem. Vanavond heb ik hem er even uitgepakt en bij me genomen. Als hij eenmaal bij me zit vindt hij het prima. Hij laat zich kroelen, zingt een deuntje en eet de keokkruimels uit mijn mondhoeken. Ik hoop dat hij er binnenkort vanzelf weer uitkomt. Het is juist zo'n gezelligerd. Veel gezelliger dan Krelis, die veel meer op zich zelf ia en zich weinig van ons aantrekt. Bedankt voor je reacties. Misschien weet iemand anders nog een oplossing. Groet Mieke