bruine korrelige ontlasting...slecht?

Gestart door Amy, 15 april 2008, 16:51:24

« vorige - volgende »

Amy

hey mijn grijze valkparkiet heeft een bruine korrelige vaste ontlasting,mijn gele valk heeft een loperige groen witte ontlasting.

wat is de oorzaak en is dit slecht
groetjes amy
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

sweetfuzzy

deze vraag had je toch al een keer gesteld?
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Amy

idd ik doe dit zodat ik zo snel mogelijk een antwoord kan krijgen want ik denk dat dit niet zo gezond is
groetjes
x smak x

sweetfuzzy

Dan kun je hem beter bij spoed zetten. Maar het heeft weinig zin om hem 3 keer te plaatsen denk ik. Als er iemand is die er antwoord op weet zal antwoord geven zodra hij / zij online is.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Amy

x smak x

Gerda

Ik heb het voor je verplaatst naar spoed en de andere twee topics met dezelfde vraag weggegooid.

Groet, Gerda

Gerda

Wat heeft je valkje gegeten?
Onlasting hoort groen met wit te zijn, en niet korrelig.
Overleg even met een goede vogelarts, je kunt mestonderzoek laten doen.
Waterige ontlasting kan voorkomen, maar mag niet te lang duren.

Groet, Gerda

Amy

ik geef hem altijd hetzelfde zaadmengeling fruitvoer en eivoer nu had ik gisteren een stuk donker brood met negen granen gegeven en een stuk rijstkoek.

xxx
x smak x

Kimm

bruin korrelig kan ook onverteerde zaden zijn.
zou inderdaad onderzoek laten doen.

beterschap met je valkjes.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kimmie

Hoi Amy,

Ik heb dit even voor je opgezocht...:

Enkele afwijkingen in de mest:

• veel wit, dit past bij ontsteking van de nieren of alvleesklier;
• donkerbruin tot zwarte ontlasting, infectie en/of bloeding van de maag of het eerste deel van de darm;
• bloedsporen, infectie en/of bloeding in het laatste deel van de darm;
• erg donkerbruine kruimelige ontlasting kan duiden op een infectie ten gevolg van megabacterie;
• geel gekleurde ontlasting duidt op een infectie van de lever, vaak is dit een Atoxoplasmose infectie.

Dus misschien is het beter als je even met die grijze naar de Vogelarts toe gaat...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Amy

oei oei
megabacterie wat moet ik doen,zou ik nu de kooi propermaken en ontsmetten en de andere valk die zit erbij maar is niet ziek...
ik ga nu toch de kooi propermaken,is toch raar want ik maak deze twee maal per week proper(1 maal grondig)ik heb de kooi gekocht van iemand met een papegaai die was niet ziek maar heb de kooi niet supergrondig proper gemaakt is nogal een moeilijke kooi om proper te maken

wat zijn nog symptonen???

groetjes amy
x smak x

kimmie

Gedraagt je valkje zich ziek...?

Dus bol zitten, op 2 pootjes slapen e.d...?

Verder zou ik morgen even een afspraak maken bij de Vogelarts...
Dan kan hij er even naar kijken...
Als het ernstig is moet je valkje medicijnen krijgen...
Groetjes Kim, Karel en Lady

Karin

Eerst maar eens een ontlastingonderzoek voordat je teveel zorgen maakt  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Amy

oef amaai ik heb juist gedaan met de kooi te ontsmetten enzo.
was nogal iets ik heb de tralies wat grondig gedaan (heeft zeer veel tijd ingenomen) mijn ontsmettingswater was donkergrijs geworden ik heb deze twee maal moeten verversen.

nieuw eten gegeven en drinken elk hoekje gedaan en de stokken proper gemaakt.

hij ziet er niet ziek uit,levendig en eet en speelt met zijn drinken.ontlasting is nu een groene sliert met beetje wit en wat doorzichtige vloeistof rondt.

kan rijstkoek en kellogs K kwaad?heb hier wat van in een bakje gedaan.

groetjes

ps hoe kun je in drinken een natuurlijk zuur maken wat de bacterien in je valkje bestrijdt?ik geef bronwater op kamertemperatuur ik ken appelazijn en citroenzuur maar ja ik heb dit nu niet.bestaat er niet iets wat je bv uit fruit kunt persen en een beetje in kunt doen om te verzuren?

groetjes
x smak x

Sanna

Hoi Amy,

Maak je nou niet te veel zorgen over allemaal enge ziektes. Als je valkje verder geen zieke indruk maakt en alleen zijn ontlasting wat afwijkt, is hij niet ernstig ziek. Een valkje met megabacterie-besmetting ziet er echt doodziek uit hoor. Het kan ook gewoon zijn dat zijn spijsverterings-systeem een beetje van slag is. Vandaag kun je z'n ontlasting even laten onderzoeken en de vogelarts kan je dan meer vertellen. Ik weet niet of een van de artsen uit het lijstje op het forum (klik hier) bij jou in de buurt zit? Dat zou wel fijn zijn, want van deze artsen is bekend dat ze verstand van vogels hebben.

Succes verder.

Groetjes, Sanna