16 mei 2025, 17:03:26

Nep eitje ter stimulans??

Gestart door Anke, 15 april 2008, 14:29:41

« vorige - volgende »

Anke

Hallo allemaal,
Iemand gaf mij een tip om bij de valkjes een nep ei in het blok te leggen om ze te laten zien wat de bedoeling is van die leuke houten doos in hun hok :)

Ik heb beide stelletjes een nepeitje gegeven en ze vinden het helemaal leuk!
Ze duwen het onder zich en gaan er gelukzalig op zitten ::)
Mijntje is wel een beetje ruw... ik ben blij dat het geen echt eitjes is wat ze door het blok duwt....

Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring hiermee?
Helpt het of is het juist iets wat je NIET moet doen?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Hoi Anke,

ik heb geen ervaring met het geven van nepeitjes als stimulans, ik kan je alleen mijn eigen mening erover geven ....  ;)

Persoonlijk denk ik als ze daar klaar voor zijn, ze toch wel eitjes gaan leggen .... leggen ze geen eitjes, zijn ze er vermoedelijk nog niet klaar voor.

Als we niet willen dat ze bij bijv. het sneuvelen van een paar eitjes, nieuwe eitjes gaan leggen, geven we ze vaak een paar neppertjes om te voorkomen dat ze erbij gaan leggen .... het kan dus ook het tegenover gestelde terweeg brengen.

Zo van .... waarom eitjes leggen, ik heb eitjes .... en dan kom ik op een volgend punt .... persoonlijk vind ik het ook heel erg zonde van alle energie die ze verbruiken met broeden op nepeitjes.

Maar goed .... dit is mijn mening en er zullen vast een hele hoop mensen anders over denken.  :D ;)

In ieder geval, succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke