Kan het nog goed gaan ? en waar haal ik een goede warmtelamp?

Gestart door Peggy, 13 april 2008, 16:56:49

« vorige - volgende »

Peggy

Ik vraag me af of ik ''leven'' moet of kan zien in een eitje van ong 16 dgn oud.
Hoe kan ik zien dat het goed gaat en hoe kan ik juist zien dat het jong bijv dood is gegaan ?
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Rianne

Hoi Peggy,

je kunt zeker leven zien in zo'n ei, als je goed kijkt en geduld hebt, zie je het jong er in bewegen. Maar naarmate zo'n jong groter wordt is er natuurlijk minder ruimte om te bewegen, misschien dat je het nu niet meer ziet? Als het is afgestorven ziet het donker, troebel maar vooral die laatste dagen kun je het eigenlijk niet meer onderscheiden.

Peggy

Bedankt voor je reactie Rianne,

Ik heb net weer kunnen schouwen maar ik zie niks bewegen. De eitjes zijn ook alle 6 ,aan de bolle kant, wit van kleur..is dat de luchtkamer? ik zie in alle eitjes rode adertjes lopen en eitje nr 2 ( 1 is stuk gegaan ) heeft een rodere gloed en meerdere adertjes maar ik zie niks bewegen. eitje nr 2 is nu 17 dgn oud. Bo broedt alleen 's middags enkele uurtjes NIET ( denk ik ) ...de rest vd dag/nacht volgens mij wel...ze zit bijna altijd op haar eitjes wanneer ik binnenkom en blijft ook rustig zitten wanneer ik er ben. De eitjes voelde net wel koud aan...meestal voelen ze wel heerlijk warm aan overigens.
Ik weet het niet  :-\  ik lees hier en daar; '' het ei ontwikkelt zich goed''  maar ik weet niet goed wat ik nu eigenlijk moet zien.
Ik weet natuurlijk dat ik gewoon moet afwachten maar ben gewoon erg benieuwd hoe je kunt zien of het goed of juist fout gaat. Moet er bijv continu gebroed worden ?

Groetjes Peggy

Rianne

In een ei van zo'n 18 dagen zie je voornamelijk donker, en de luchtkamer aan de bolle kant. Daar kun je nog een enkel adertje zien en verder niet. Ik zal de link even opzoeken waarop je de ontwikkeling van een ei van dag tot dag kunt zien.

Peggy

dank je wel rianne!  Heb de halve middag gezocht naar zoiets maar helaas niets gevonden maar nu heb ik het toch nog;  superrrr

Bo broedt nu sinds enkele uren niet en dirkje doet sowieso niks  :(

Rianne

Ik zag wel leven, nam dan het eitje 's avonds mee naar de slaapkamer (heb ook valkjes boven) en omdat het daar zo donker was kon ik het goed zien. Heb je ook niks zien groeien in het ei tijdens het schouwen of schouwde je niet zo vaak?
Het is lastig omschrijven wat je moet zien, maar als je er zeg maar doorheen kunt kijken denk ik dat het afgestorven is.

Peggy

Hoi Rianne,  ik zie wel een verschil tussen het eerste eitje en het tweede etc etc  en ik kan er niet echt doorheen kijken maar nu broedt bo al enkele uren niet...de eitjes voelen koud aan...kunnen eitjes daar tegen wanneer er enkele uren niet gebroed wordt?
Bo doet ook alles alleen.
Gr Peggy

Rianne

Een half uurtje kan geen kwaad maar als dit regelmatig enkele uren is, is dat niet zo goed. :-\

Peggy

nee dat dacht ik ook al rianne,  de afgelopen twee uur zit Bo weer rustig te broeden...we kunnen idd niet meer dan afwachten..nogmaals bedankt rianne voor je antwoorden.

Nu heb ik nog een vraagje over een broedblok. Ik had eerst zo'n 6 hoekig,vrij groot blok,maar dit paste niet in de kooi...nu heb ik een nieuw blok ( niet voor bo&dirkje hoor ) maar die is nog geen 20 cm breed...is 19x19x30 cm  Volgens mij te klein hè ?

Gr Peggy

Rianne

Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot mijn blokken zijn maar ze zijn vrij groot, ik gebruik horizontale omdat die lekker ruim zijn. :)

Peggy

eitje nr 1 ;  weggegooid ( zat een scheurtje in )
eitje nr 2 ; 28 maart gelegd..15 april of later mss donsje
eitje nr 3 ; 30 maart gelegd..17 april of later mss donsje
eitje nr 4 ; 1 april gelegd..19 april of later mss een donsje
eitje nr 5 ; 3 april gelegd..21 april of later mss een donsje
eitje nr 6 ; 5 april gelegd..23 april of later mss een donsje
eitje nr 7 ; 7 april gelegd..25 april of later mss een donsje

Hoi hoi,

Het is inmiddels 18 april...eitje nr 2 is nu 21 dgn oud...gisteren zag ik nog iets bewegen.  Ik heb vanmorgen weer even geschouwd en zag toen niets bewegen..ik wil ook niet te lang schouwen ( enkele sec maar )...Bo heeft niet vanaf dag 1 continu gebroed en er wordt dus ook niet 24 uur gebroed..Kan dit eitje nog wel uit gaan komen? ik hoor niks piepen ofzo  :-\

Luchtvochtigheid is goed.

Gr Peggy

trienke

Als ik jou was, zou ik gewoon rustig afwachten. Bij mij waren een aantal eitjes 4 dagen overtijd en ook nog gewoon uitgekomen. en er zijn nog genoeg eitjes die nog een kans hebben

Groetjes Trienke

Peggy

Bo broedt de laatste dgn ontzettend goed,  zowat de hele dag eigenlijk.  maar ik zie/hoor nog geen piepei  :-\

Ik ben ook wat aan het rondneuzen..ik wil eigenlijk een warmtelamp kopen...waar kan ik deze het beste kopen en waar moet ik dan opletten ??

Gr Peggy

Rianne

De webwinkel van deze site verkoopt warmtelampen :)
Heb je nog geschouwd? Als de eitjes verrot zijn, zie je een drijvende zwarte vlek in het ei.