Bailey, Noa, Zoë, Balou en Elmo *Leuk nieuws*

Gestart door Roxy, 13 april 2008, 13:04:04

« vorige - volgende »

Kimm

ja wat is elmo mooi!!! super hoor  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Roxy

Hoi allemaal,

Hier nog wat foto'\s ze spreken voor zich ;)

En hier nog een foto die ik jullie niet wil onthouden. Kijk is wat er bij mij buiten in m'n plantenbak groeit :)

Een doppinda is dat niet apart?!

Dierenfreackske

Hoi hoi ...wat een mooie foto's hoor! Een echt stoere valk is het en wat lief! Grtjs Ann

Peggy

Leuke foto's weer Roxy.Fijn dat het zo goed gaat.

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

danielle

Wat een lief valkje heb je erbij. Elmo ziet er echt schattig uit! Geniet lekker van je nieuwe aanwinst.
Ik heb trouwens ook een valkje die Bailey heet  :D .

Groetjes Danielle

Roxy

Hoi allemaal,

bedankt voor de complimenten :D.
@ Danielle: Wat leuk dat jij ook een valkje hebt die Bailey heet :).

Ik  heb nog even een vraagje.
Ik heb Balou die getekend is en ik zit er aan te denken om voor hem straks een getekend popje aan te schaffen, omdat het me wel leuk lijkt om getekende jongen te kweken.
Alleen Balou wipwapt met Zoe, verder doen ze niks met elkaar, ze kroelen niet zitten niet samen.
Ik zou Elmo en Zoe dan aan elkaar willen koppelen.
Mijn vraag is nu kan ik dit doen of kan ik Zoe en Balou beter gewoon een koppeltje laten?

Groetjes Roxy

Anke

Hoi,
Wat een leuke en lieve foto's van Elmo :-* :-*

Wat het samenstellen van koppels betreft:
Ik begrijp dat Baloe en Zoe niet echt een hecht koppel zijn?
Je kan proberen of hij een nieuw popje ook zo leuk vindt.

Zitten je valkjes allemaal bij elkaar in een kooi?
Want als je zeker wilt weten dat valkjes voor elkaar kiezen dan is het handig om ze per koppel apart te zetten.
Overigens geeft dit ook geen garantie dat er dan een vonk over zal springen tussen de valkjes ;)
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Roxy

Hoi Anke,

bedankt voor je reactie.
Balou en Zoe zijn inderdaad geen hecht koppeltje het enige wat ze samen doen is wipwappen.
Ze zitten met z'n allen in een kooi, ik zou Zoe met Elmo apart kunnen zetten (als hij tam is) en dan hopen dat ze elkaar leuk gaan vinden ;D

Anke

Hoi Roxy,
Ik ben benieuwd... ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi hoi Roxy,

Jaaa wat leuk een getekent popje voor Balou.
Wat je moet doen... weet ik niet... ik kan je alleen vertellen hoe het hier gaat met de koppeltjes....

Ik heb zazcha en zaura, dit is een hecht koppeltje wat ik niet uit elkaar kan halen.... waar zaura is is zazcha ook, ze slapen samen op de stok, als zaura beneden in de snippers is wat op de bodem ligt van de voliere is zazcha daar ook... echt helemaal super.

tibeau en tara zijn ook een koppeltje... maar.... tibeau vind ook een ander popje heel erg leuk... ik zou dit koppeltje dus eigenlijk best uit elkaar kunnen halen zonder dat ze elkaar gaan missen....

dus ja.. wat is wijsheid.... ik wens je veel succes met je beslissing!

Liefs Manon

Caroline

Zo dacht ik en super hecht koppeltje te hebben, Eros & Chica, zij hadden zichzelf ook uitgekozen.

Nu wilde alleen dat Chica haar ventje Eros voor 1/3 over zijn hele lijfje kaal plukte en ook hun jongen werden flink door haar onder handen genomen en ze verzorgde hun jongen erg slecht.  :-\

Eros = Albino man
Chica = Bonte cinnamon witmasker pop

In de grote kooi met vrijgezelle dames had ik een koppeltje dames zitten, ook erg trouw saampies.

Noa = Albino pop en nestzus van Chica
Perle= bonte cinnamon opaline witmasker pop

Toen ik het helemaal beu was met Chica heb ik beide koppels uit elkaar gehaald.  ::)

Eros kreeg van mij Perle, een popje van 1 jaar oud met bijna dezelfde kleur als zijn ex. En een blok.

Chica plaatste ik bij de vrijgezelle dames in de kooi waar ook haar zusje Noa zat, een albino net als Chica's ex.  ;)

Eros en zijn nieuwe popje hadden binnen 2 weken een bevrucht eitje.  :o En zijn sindsdien onafscheidelijk.

CHica en zus Noa hebben een platonische liefdevolle relatie samen en doen alles samen. Chica plukt Noa niet.

EInd goed al goed.

En echt waar, Eros & Chica waren onafscheidelijk. Ik voelde me echt schuldig toen ik ze uit elkaar haalde.  :-[ Heb het ook zo lang mogelijk uitgesteld.

Dus .... als jij denkt dat je Baloutje nog kunt herkoppelen, zou ik het gewoon doen.  ;)

Succes!!!!

PS. sorry voor mijn lange uitleg.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roxy

Hoi hoi,

Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel wat er gebeurd :).
En dan ga ik voor Balou op zoek naar een getekende (of zwaar bont/getekend uiterlijk) witmasker pop ;D.

@ Caroline: geeft niet hoor dat het zo'n lange uitleg is dan is het tenminste duidelijk ;D.

Elmo heeft z'n ups en downs met het tam worden. De ene keer springt hij zo op mijn vinger om trosgierst te eten de andere keer duurt het heel lang voor hij op mijn vinger komt.
Hij heeft nu trouwens ook een beetje vreemde ontlasting. Het is heel licht groen en een beetje taai. Hij ziet er verder niet ziek uit, moet ik me nu zorgen maken?

Groetjes Roxy

*Manon*

Hoi Roxy,

Leuk joh een zwaar bonte witmasker pop.... krijg je mooie jongen van hé!

en van die ontlasting... ik zou het niet weten of dat goed is... ik zou me nog niet al te veel zorgen maken, even in de gaten houden hoe het straks is... ander voer misschien, zou het daar aan kunnen liggen?

Liefs Manon

Roxy

Hoi Manon,

Dat denk ik ook dat daar mooie jongen van komen ;D.

Ik had van Anke voer meegekregen, en krijgt nu mijn eigen voer dus dat zou het kunnen zijn.

Kimm

hoi,

als de ontlasting te lang afwijkt, zou ik het gewoon even laten onderzoeken. maar nu nog geen zorgen maken hoor ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010