5 augustus 2025, 22:59:46

Onze voliere

Gestart door Suzanne, 28 oktober 2003, 22:43:47

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Suzanne,

waw wat is alles mooi geworden zeg, de valkjes hebben veel pret zo te zien :). Mooi hoor!

Groetjes, Tara

Sander

Hello Suzanne

De voliere is prachtig geworden :o  Ze amuseren zich waarschijnlijk in het nieuwe huis. Lekker veel ruimte...
Maareuh, wat neem je als bodembedekking?

groetjes
sander

Suzanne

Bedankt, heb ook wel het idee dat ze het leuk vinden. Alleen die 4 andere sukkeltjes blijven in het hok zitten  :-/

Uhm, ik heb in het nachthok beukenhoutsnippers liggen, en in de vlucht wilde ik het eigenlijk zo laten, want dan kan ik het makkelijk schrobben met een bezem, en eventueel met een hogedrukspuit bewerken.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello Suzanne

Ik zelf vind beton niet zo mooi maar dan heb je wel de mogelijkheid om je voliere schoon te maken. Ikzelf heb hier houtschors in m'n voliere liggen wat dan totaal niet schoon te maken is.

groetjes
sander

Suzanne

Hoi Sanderke,

Daar heb je helemaal gelijk in, maar uit praktische overwegingen leek dit ons het makkelijkste. Hout wordt alleen maar nat. Ik heb de vlucht met opzet open gelaten, want dan kunnen ze lekker in de regen zitten als ze dat willen. En ga vandaag ook nog even een ontwormingsmiddel voor ze kopen, aangezien ze nu natuurlijk in aanraking kunnen komen met uitwerpselen van wilde vogels  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello

Praktisch is het wel de beste mogelijkheid. En als het regent wordt het ook niet vuil enzo.  Ontwormingsmiddel zul je wel nodig hebben als ze geen dak hebben; je weet nooit wat ze kunnen krijgen!

groetjes
sander

Suzanne

Juist ja.

Ik heb trouwens sinds gisteren een 6e valkje er bij. Zag hem in de dierenwinkel zitten en kon het niet laten. Ik vond hem zo mooi. Ik heb het vermoeden dat het een geparelde cinnamon is. Ik zie in de staartveren nl. wat grijsbruinige veren zitten. Als dit valkje in de vlucht zit, zal ik er eens foto's van maken. Ik heb hem Falco genoemd. Nu nog maar afwachten of het idd een man is  ;D

Sander

hello

Het "valkje zien - valkje kopen" virus is bij jou ook al toegeslagen :D :D  Hopelijk is het een man! Maarja, anders neem je er gewoon 2 bij ;D

groetjes
sander

Suzanne

Ik ga volgende week zondag bij de vader van Daan ook nog 4 catharina's halen, hihihi. En ik wil graag nog een Ino en bont witmasker valkje. Volgens mij moet ik al weer uit gaan breiden  ;D

Sander

Hello

Zou je alvast niet beginnen plannen voor een tweede voliere?? :D :D  Hier was het ook zo. Je wilt gewoonweg zoveel vogels dat je wel moet uitbreiden!

groetjes
sander

Suzanne

Grinnik, pcies. Maar laat mijn man nog maar even in de waan dat het goed is zo  ;D

Hoop alleen dat de valkjes de weg naar buiten vinden, en dat degenen die nu buiten zitten de weg weer naar binnen vinden als ze het koud hebben, of honger hebben.

Stijn dc

hello

de voliere is in 1 woord schitterend geworden!
 hij ziet er echt heel leuk uit. de betonnen vloer is inderdaad makkelijker in onderhoud. maar het oogt zo kaal. beukensnippers kan je er in 1 ker uit doen en er nieuwe in strooien. maar het is jouw keuze hoor:D
veel succes met de catharina's

SDC:D

Sander

Hello Suzanne

Laat je man maar even in de waan dat het goed is zo. Je weet maar nooit ;D
Welke catharinamutaties ga je nu nemen?

groetjes
sander

Suzanne

Citaathello

de voliere is in 1 woord schitterend geworden!
 hij ziet er echt heel leuk uit. de betonnen vloer is inderdaad makkelijker in onderhoud. maar het oogt zo kaal. beukensnippers kan je er in 1 ker uit doen en er nieuwe in strooien. maar het is jouw keuze hoor:D
veel succes met de catharina's

SDC:D

Bedankt Stijn  ;D

Je hebt helemaal gelijk, een betonnen vloer oogt kaal. Maar het "probleem" is dat is helaas een slechte rug heb, en een betonnen vloer schoonmaken met een bezem of hogedrukspuit is voor mij makkelijker dan dat ik beukensnippers bij elkaar moet vegen, en telkens moet bukken om ze op stoffer en blik te vegen  :-/ Verder lijkt me dat het zo'n smerige boel met beukensnippers zodra er regen opvalt, of heb jij daar andere ervaring mee? Maar ik ben ook nog van plan wat grote keien op de grond van de voliere te leggen. Die heb ik al in de tuin liggen, maar moet ik eerst goed schoonmaken. Verder zat ik te denken aan een stuk boomstronk of zoiets er in te leggen, moet ik nog even naar kijken. En misschien een badje op een sokkel (zoals ik bij Lique en Peter in de voliere zag).

En voor Sanderke: ik ga 2 blauwe en 2 groene catharina's nemen. Ik laat de Ino en creme Ino lekker zitten, vanwege het feit dat ik ze behoorlijk prijzig vind en de groene en blauwe me eigenlijk veel meer aanspreken. Ik ben nl. niet echt dol op rode oogjes  :-X

Gisteren, vlak voordat we naar de verjaardag van mijn schoonmoeder  :-X moesten, heb ik nog deze foto's gemaakt:

Alle valkjes buiten:

Van links naar rechts: Jacco, Falco, Gizmo. Falco is mijn nieuwste, waarvan ik dus niet weet wat voor mutatie het is. De veren op zijn vleugels zijn wel weer grijzig, maar de punt van zijn staart, en dan de onderkant daarvan is grijs bruinig. Het grijs op zijn buikje is behoorlijk licht, en hij is stukken lichter van kleur dan Kiki, die een "gewone" geparelde is. Verder weet ik niet hoe oud hij is. Als hij al een eerste rui heeft gehad, dan lijkt me dat hij een zij is, aangezien de parels zijn blijven zitten. Maar dat weet ik dus niet  :-/

Van links naar rechts: Jacco, Gizmo, Falco, Kiki

Vannacht toen ik thuis kwam, zaten Plukkie en Gizmo in het nachthok, en de andere 4 valkjes hingen in het gaas  :-/ Snap niet waarom ze daar hingen. Maar toen ik vanochtend even ging kijken, zaten ze allemaal binnen, behalve Kiki, die zit op haar gemakje naar andere vogels te "toeteren"  :D

Ellen

16 november 2003, 14:25:25 #89 Last Edit: 16 november 2003, 14:27:17 by Ellen
Wat een schitterende voliere is dat geworden zeg.
Heerlijk ruim. En inderdaad....de betonnen vloer is makkelijk
schoon te houden op deze manier.
Wat je zelf al zegt, zou ik hem inderdaad wat aankleden
met kei-en en een stuk boomstronk.
Gaaf hoor. Mooi dat ze zo lekker buiten kunnen vliegen en
kijken.

Je zou er ook nog een kale kerstkrans van stro in kunnen
hangen. Heb ik thuis ook en daar zijn de valkjes lekker druk
mee. Heel leuk speelgoed voor ze.

Veel plezier ermee en groetjes van Ellen.