3 augustus 2025, 17:45:17

Onze voliere

Gestart door Suzanne, 28 oktober 2003, 22:43:47

« vorige - volgende »

Suzanne

Weet iemand trouwens of Catharina parkieten bij valkparkieten kunnen? Of krijg je dan hetzelfde probleem als met grasparkietjes  :-/, d.w.z. dat ze de nesten van de valkjes aanvallen?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Ik zag net iets leuks. Kiki en Jacco zijn verliefd. Ze zaten elkaar te kroelen  :D. Alleen Loki is ook geinteresseerd in Kiki, grinnik. Ik vind het alleen wel sneu voor Plukkie, want geen van de 2 mannen lijkt interesse in haar te tonen  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Hermes_Lucy_nest

ah mischien is ze nog wat jong ofzo? :-/
hmm hihi arme kiki ze zijn zo hard op jacht om haar te hebben :D
ah ja komt mischien nog wel hoor ;)

Suzanne

Plukkie is van 2002, en Kiki van 2003 (hoewel ik daar eigenlijk aan twijfel, ze lijkt wat ouder). Maar Pluk trekt ook meer naar mensen toe  :-/.

In ieder geval heeft Kiki goed sjans. Maar ik vind het ook wel leuk dat Jacco interesse heeft in haar, omdat hij in eerste instantie niks moest hebben van de andere valkjes.

Ik zit hier met ijskoude vingers te typen, we waren al die tijd buiten bezig met de voliere, maar het is nogal guur weer  >:(. We hadden nu even lunchpauze.

Het vordert wat gestager nu, want we zijn bezig met deuren en een raampje, en dat kost wat meer werk dan daarvoor  :-/

Hermes_Lucy_nest

hihi je bent nie de enige die met ijsklonters tipt :-X
hij wonen in de ardennen (brrrrrrrrrr) en we moesten 3 nieuwe bomen planten :-X

Suzanne

Oei, ook zo guur weer daar? Wel lekker zeg, in de ardennen wonen! Woon je zeker wel lekker vlakbij het bos e.d.? Ik heb zelf ook het geluk op 5 minuten lopen van het bos te wonen  ;D.

Ben nu maar even binnen gaan zitten, want kan mijn man nu toch niet helpen. Die is bezig met het raamkozijntje. En we hadden een stuk glas voor het ruitje, met de nadruk op hadden. Die viel dus net om, weg ruitje  :-/ Gelukkig maar 5 euro voor betaald, maar toch balen  >:(

En dan om zo'n stom ruitje ruzie gaan krijgen, hihihi. Gelukkig hebben we het al weer bijgelegd  :D

Hermes_Lucy_nest

ai arm ruitje ::) :P
ah ja ons tuin was vroeger een en al een bos ::)
nu nie meer maar we hebben wel een bos achter de tuin waar veel vogels komen :P
dan hoor je m'n valkjes lekker meezinge wanneer ze buiten zijn :P

Suzanne

Whaaaaa, Jacco heeft de smaak te pakken gekregen. Mijn man komt net vertellen dat hij boven op Kiki zat  ;D Alleen Kiki was er geloof ik niet zo blij mee, grinnik  :-/

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist mijn valkjes in het nachthok van de voliere overgebracht  ;D. Ben helemaal blij, het is zo leuk om te zien. Moet wel lachen om ze; hun kuifjes staan helemaal overeind van verbazing en schrik om hun nieuwe omgeving.

De toegang tot de vlucht hebben we nog even dicht, want morgen gaan we het bos plunderen voor lange stokken. En als we die er in aangebracht hebben mogen ze de vlucht gaan verkennen  ;D

Groetjes

Suzanne

Sander

Hello

Leuk dat je valkjes nu in de voliere zitten! Ze amuseren zich waarschijnlijk! Nu nog takken morgen en je voliere is compleet.

groetjes
sander

Suzanne

Ben net nog even wezen spieken, er zitten nu 4 valkjes naast elkaar op de lange stok, en Jacco hangt in het gaas. Die mist een paar slagpennen, dus kan niet echt goed stijgen  :-/. Maar er is nog een lagere stok, en daar zit een trappetje aan vast, dus kan Jacco omhoog lopen naar die stok  ;D

Sander

Hello

Zo te horen hebben ze hun plaatsje al gevonden in de voliere ;D  Ik had hier ook een valkje die, toen ik haar los liet, de hele nacht aan het gaas is blijven hangen. Maar dat is vlug over hoor.

groetjes
sander

Suzanne

Hihi, ik krijg al lamme armen als ik er aan denk dat ik een hele nacht aan het gaas zou moeten gaan hangen  :o

Sander

Ja, ik vond het ook maar vreemd toen ie daar 's ochtends nog altijd hing :o   Maar blijkbaar kunnen ze het toch!

groetjes
sander

Suzanne

Jippieeeee, de valkjes kunnen naar buiten!!!! We hebben vandaag het bos geplunderd en wat takken gehaald  :o.

Plukkie zat al gelijk bij het vlieggat (die we nog even afgedicht hadden met een stukje gaas) te kijken terwijl we bezig waren de stokken te monteren. Ze kwam gelijk naar buiten toen we het gaas weghaalden, en dat vond ik wel heel leuk. Heb toen wat trosgierst bij het gat gehangen, zodat de anderen de weg naar buiten zouden vinden. Alleen Gizmo (volgens mij binnenkort Gizzie, want ik denk dat het een pop is) is er ook uit gekomen.

Gizmo in de vlucht

Plukkie (witmasker popje) en ik

Ben wel heel blij en trots op mijn voliere.

De afwerkdingetjes (o.a. een raampje in het nachthok) worden gedaan als mijn man terug is uit Bonaire. Ik heb nu gewoon een kinderlampje in het hok gehangen, zodat het wat lichter is daar.

Groetjes

Suzanne