17 juni 2024, 11:59:54

Onze voliere

Gestart door Suzanne, 28 oktober 2003, 22:43:47

« vorige - volgende »

Suzanne

Dank je wel Ellen.

Goh, wat een leuk idee zeg, zo'n kale stro krans. Kun je me ook vertellen waar ik die kan kopen?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

mastolk

Hoi Suzanne,

zo'n strokrans kun je bij iedere bouwmarkt kopen. Maar ook bij bijv. Blokker, Marskramer of Xenos. Kost helemaal niet zoveel. Denk wel om het draad waarmee het vast is gemaakt  ;).
Je hebt ook mooie van wilgen, maar of ze die mogen? SOms zijn ze nl afgelakt, dat zou ik niet geven.

GRoetjes MArgrietha

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

Denk wel om het draad waarmee het vast is gemaakt  ;).

GRoetjes MArgrietha

En waar moet ik dan opletten? Ik neem aan of het ijzerdraad of zoiets is?

Groetjes

Suzanne



3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

mastolk

Hoi Suzanne,

Het is of met ijzerdraad, of met heeel dun (doorzichtig) visdraad vastgemaakt. Lijkt me minder gevaarlijk dan ijzerdraad. Maar altijd opletten. Als zo'n draad losgevreten wordt, en het rolt wat af dan kunnen ze er verstrikt in raken.
Weet niet of het gebeurd hoor...ik heb geen ervaring met deze krans. Maar ik heb ze zelf nl ook wel gemaakt, en dan weet ik dat als een stukje los komt, je een soort lus kunt krijgen...en als het dan doorzichtig draad is  :o. En helemaal in een voillere waar ze zo lekker vliegen. Moet er niet aan denken.

Mischien dat degene (sorry ff naam kwijt  :-[) die het idee geplaatst heeft, even haar ervaring ermee kan geven. Zij heeft er ervaring mee..en weet dus hoe het in de praktijk werkt!

GRoetjes MArgrietha

Stijn dc

hello

ja, als je een slechte rug hebt is dat een beter idee om het beton te laten. een boomstronk heb ik ook in 1 van mijn volieres staan, zo dat ze een "tussenstop" hebben als ze naar de grond willen. daar is het wel handig voor. ja, leg er wat keien in of zo.

SDc:D

Mandy

Ziet er allemaal goed uit hoor Suzanne. ;)

Ik denk dat Falco gewoon een geparelde valk is, cinnamon gepareld denk. Als je wist hoe oud tie was zou je kunnen zeggen of het een man of pop is, maar heb je dat zelf nog niet aan het gedrag gemerkt? ::)
Maar er zijn soms ook geparelde mannetjes die pas met hun 2e of 3e jaar hun parels verliezen.

Wel handig trouwens dat je rechtop in je volière kan staan, zeker ook voor je rug. Ik kan alleen in het tuinhuisje zelf rechtop staan verder moet ik altijd bukken. Helaas is ook mijn rug niet te best, dus als ik de kooien verschoon voel ik m'n rug altijd goed. :-/

Succes met de afwerking van de volière en het zoeken naar valkjes. En een tip, zet ze ff apart, want ook goede hobbykwekers hebben wel eens pech, weet ik helaas alles van...
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Dank je wel voor je tip Mandy. Je hebt helemaal gelijk, maar ik heb er zo'n moeite mee om ze apart te zetten, omdat ik het zo zielig voor ze vindt dan  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello

Boomstronken zijn wel leuk voor in de voliere! Kun je ook gemakkelijk afspuiten.

Ik zelf kan m'n vogels ook niet apart zetten. Vind het zo zielig. Als de vogels uit de voliere dan roepen zit de nieuwe vogel dan alleen in z'n kooitje :-/

groetjes
sander

Ellen

16 november 2003, 18:11:43 #98 Last Edit: 16 november 2003, 18:13:50 by Ellen
Hallo allemaal,

Ik heb mijn kerstkrans twee weken terug gekocht bij "Praxis"
op de kerstmarkt. Ze hadden verschillende maten, ik heb de
middelste gekocht. Daar kunnen ze met meerdere tegelijk in
zitten. Het is zuiver stro ( ongelakt) en omwonden met een
soort touw. Dat is schijnbaar erg sterk want dat is nog steeds
niet stuk. De stro'tjes willen ze er graag uittrekken maar dit
gaat nog niet zo gemakkelijk. Leuke bezigheid dus.

Gisteren heb ik een kleintje gekocht bij "xenos". Zo groot als
een koffiekofschoteltje. Deze gaat sneller stuk denk ik.
Hier kunnen ze goed de stro'tjes uit trekken.
Ik vind het zeer geslaagd en zij zijn er weer een tijdje zoet mee.
Sucses verzekerd.

Ik heb in de huiskamer een grote wilgentak (boom) staan en
daar heb ik ze in gehangen.
Veel sucses en plezier.............groetjes van Ellen.

Mandy

O,ja, is het dak van de buitenvolière trouwens helemaal open of heb je een afgedekt deel zodat de valkjes kunnen schuilen voor de regen en de hete zon in de zomer? Dat kan ik op je foto niet goed zien. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Suzanne,

De volliere is echt schitterend geworden :-)
Wat de bodem betreft hebben Lique en Peter er grof grind in liggen.
Dit oogt veel minder kaal en je kan het met de hogedrukspuit gewoon schoonspuiten dus dat hoef je dan ook niet weg te vegen.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Ellen,

Ik ga gauw eens kijken bij de Praxis, want ik vind het een ontzettend leuk idee  :D

Voor Mandy:

De voliere staat op een zeer schaduwrijke plek. In de zomer komt er alleen zon op ongeveer de laatste halve meter van de vlucht. Voor wat betreft de regen kunnen ze het nachthok in, of onder een balk van het dak gaan zitten, of in de vluchtopening.

Bedankt Paul. Ik vind het heel leuk om te horen als men mijn voliere mooi vindt geworden  ;D En dat is waar ook, Peter en Lique hebben inderdaad grove kiezels er in liggen. Mijn man vond het ook een goed plan, dus dat komt er in de toekomst waarschijnlijk wel te liggen, dat oogt allemaal net iets leuker! Maar dan moet ik eerst een hogedrukspuit aanschaffen. Was ik toch al van plan. Ik moet eens kijken wat ik met airmiles kan doen, aangezien ik daar een hele hoop van heb. Meen me te herinneren dat je met airmiles de oranje hogedrukspuit met schrobbers van Gardena (oops, sorry, reclame) kan kopen, maar weet niet of dat nog steeds zo is.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

hoe gaat het inmiddels met je valkjes? Ik hoop goed :). Dat er enkele wat minder lekker zitten is best normaal hoor, nieuwe omgeving, van binnen naar buiten, maar normaal zal dat nou wel al over zijn. Je moet er ook mee rekening houden dat ze nu ook wat meer slapen he, hier ook hoor :).

Ik weet niet of ik het al gezegd maar ik vind jouw volière ook heel erg mooi geworden, gewoon een prachtvolière, je valkjes verwennen zich vast en zeker prima :).

Groetjes, Tara

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

hoe gaat het inmiddels met je valkjes? Ik hoop goed :). Dat er enkele wat minder lekker zitten is best normaal hoor, nieuwe omgeving, van binnen naar buiten, maar normaal zal dat nou wel al over zijn. Je moet er ook mee rekening houden dat ze nu ook wat meer slapen he, hier ook hoor :).

Ik weet niet of ik het al gezegd maar ik vind jouw volière ook heel erg mooi geworden, gewoon een prachtvolière, je valkjes verwennen zich vast en zeker prima :).

Groetjes, Tara

Hoi Tara,

Dank je wel voor je complimentjes. Ben weer helemaal trots  ;D

Het gaat goed met mijn valkjes. Loki was gisteren weer aan het fluiten (dat bouwvakkersfluitje  ;)), en andere geluidjes van mij na aan het doen, dus dat vind ik een goed teken. Als ze in het nachthok zitten zijn we meer slaperig als dat ze buiten zitten, maar ja dat lijkt me wel logisch, aangezien het binnen niet super licht is. Gisteren zaten ze met z'n allen buiten toen ik thuis kwam van werk, en tegen de avond waren ze weer naar binnen gegaan. Dat vind ik wel prettig.

Ik ga vandaag bij de vader van Daan 4 catharina's halen, en ik kan gewoon niet wachten totdat het zo ver is dat ik mijn nieuwe schatjes heb  :P

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello Suzanne

Leuk dat alles goed gaat met je valkjes! En nu nog eens je catharina's gaan halen en je voliere is helemaal perfect ;D

groetjes
sander