29 april 2024, 13:52:18

Onze voliere

Gestart door Suzanne, 28 oktober 2003, 22:43:47

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Suzanne,
Wordt echt een hele mooie voliere zeg! Leuk voor je valkjes!
Kunnen er zeker wel 8 tot 10 in, want mijn voliere is ongeveer even groot (zelfs iets kleiner) en daar zitten er nu 9 in, maar ook 9 grasparkieten (ga ik wel verminderen) en 4 kakariki's (parkieten iets kleiner dan een valk, echt hele gave vogels, zeer actief, nieuwsgierig en zeer ondernemend, mss een idee?).

Maak het invlieggat niet te klein, maar ongeveer 15 x 15 cm (zie ook paul). Ze moeten makkelijk en snel naar binnen of buiten kunnen. Bv als ze buiten zitten en ze schrikken ergens van dan wordt het erg dringen voor het gat....
Of als je bv het nachthok binnenkomt en ze willen naar buiten, maar het lukt niet gelijk, kunnen ze paniekig worden.

Je kunt best een luikje maken dat gemakkelijk open en dicht kan. Als het erg koud is kun je het invlieggat verkleinen door er bv iets voor te zetten.
Om het in en uitvliegen te vergemakkelijken kun je er een plankje of zitstok voor maken, maar maak het niet zo klein als een invlieggat van een nestkast.

Veel Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Ik vind zelf bonte valkparkietjes ook erg leuk Tara. En het is idd jammer van die tralies  :-/. Ik ben net nog even wezen kijken, en hij zit al rustig op een stok en zat zich te poetsen, dus gaat de goeie kant op  ;)

En bedankt voor de tip Inger, ik zal het vlieggat zeker groter maken. Ik denk dat ik er zo'n 8 valkjes in zal zetten en ik wil natuurlijk ook nog op den duur iets van eigen kweek houden, dus worden het er al wat meer.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Nou, zo zout heb ik het nog nooit gegeten  ;D. Kom ik net bij de kooi, laat Jacco zich uitgebreid over zijn koppie kroelen, terwijl hij daar dus al die tijd helemaal niks van moest hebben  :-/ Maar wel leuk in ieder geval. Hij begint nog steeds te mopperen als er een valkje te dicht bij hem in de buurt komt, maar hij zit tenminste rustig op een stok, dat scheelt  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Hé Suzanne dat ziet er allemaal goed en leuk uit zeg!
Het is nu even een hoop werk, maar daar heb je straks alle plezier van en de valkjes ook vast en zeker! ;D

Ik ben ook weg van bonte valkjes en vind Jacco dan ook zeker een mooi valk! ;)

Veel succes met het verder klussen. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi Mandy,

Ik vind het zelf ook erg leuk worden, en mijn man Jeroen vindt het ook leuk om te doen. Alleen het gaas vond ie wat minder  :-/, maar dat kan ik me goed voorstellen, want dat is rot spul om te verwerken  >:(.

Ik kan niet wachten totdat de voliere klaar is, vind het zo leuk om te zien dat de valkjes de ruimte hebben daar, en echt een stukje kunnen vliegen  ;D. Ben ook erg benieuwd of ze straks in het voorjaar belangstelling voor elkaar krijgen (met name Jacco, want die zit nog steeds te jammeren naar de andere valkjes  :-/), want nu is die belangstelling ver te zoeken.


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

2 november 2003, 16:01:16 #35 Last Edit: 2 november 2003, 16:02:20 by blozend_appeltje
Ik heb zojuist wat betere foto's van Loki, Kiki en Jacco kunnen maken. Van Plukkie heb ik al zat mooie foto's  ;D, zal er nog eentje bij doen  :P (Sorry, voor de enorme foto's, moet nog even kijken hoe ik ze kleiner kan krijgen  :-/)

Plukkie


Loki


Kiki


Jacco


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

wat zijn ze alle 4 toch lief, het zijn echte schatjes hoor, misschien dat ik er vandaag nog eentje bij heb ::) ;D.

Groetjes, Tara

Suzanne

Oooh, ga je er weer eentje halen? Grinnik. Je hebt zeker wel een enorme voliere dat je zo veel valkjes kwijt kunt? :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hahah valt mee hoor, is te hopen tenminste dat ik er eentje mag hoor, maar hoop dat het mag :-/. Zal wel geen speciale zijn deze keer, want heb niet te veel geld nu, dus zal maar een gewoontje zijn, misschien een fallow als ze die hebben :), nee een lutino ;D. Want moet namelijk nog ontwormingsmiddel hebben ook, vitaminen kunnen misschien wel wachten, want ontworming heb ik nu wel nodig, denk wel niet dat ze wormen hebben, maar 1 valkje staat toch wel echt mager hoor :(. Volgens mij zal dat wat minder dan 10 euro kosten dus heb ik nog wel genoeg voor een valkje ;). Maar nu hopen dat het mag hoor ::).

Groetjes, Tara

Suzanne

Zijn bij jullie de dierenwinkels open op zondag, of ga je bij een kweker?

En ik zal voor je duimen dat je er eentje mag. Hou je me op de hoogte? Ben er benieuwd nl.  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Deze dierenwinkel is namelijk open op zondag, en gesloten op maandag. Tuurlijk hou ik je op de hoogte hoor, maar ben bang op de reactie van m'n ouders, dus hopen maar dat het mag hoor :-/

Groetjes, Tara

Suzanne

Grinnik, ik kan me dat helemaal voorstellen zo'n reactie. Ik heb dat ook wel een beetje bij mijn man, dat ik niet weet of hij het goed gaat vinden. Hij moet het er tenslotte ook mee eens zijn  ;) Ik kwam gisteren een hele grote dierenwinkel tegen op internet, eentje die een half uur rijden van Antwerpen in Belgie ligt, en die 7 dagen per week open is. Maar die zal het dan niet zijn waar je naar toe gaat, omdat die op maandag dus ook open is  ::)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Nee is die niet, is ergens anders, maar misschien gaan we niet, omdat m'n ma ziek is, ze slaapt nu en durf het niet vragen :( :'(

Suzanne

Oei, nou, beterschap toegewenst voor je moeder dan. Misschien kun je je vader overhalen om saampjes te gaan  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Heb niemand moeten overhalen, we gaan toch, zodra ik me klaar heb gemaakt ::). Maar durf geen vogel te kopen :(. Ah we zien wel hoe het er daar aan toe gaat.