28 maart 2024, 21:45:41

Onze voliere

Gestart door Suzanne, 28 oktober 2003, 22:43:47

« vorige - volgende »

Marianne

29 oktober 2003, 11:10:08 #15 Last Edit: 29 oktober 2003, 14:14:44 by Marianne
Hoi Suzanne,

Ik begrijp heel goed dat je je valkjes nu in de garage hebt gedaan.Ze zijn gewent aan de buitentemperatuur.
Ik dacht dat je ze alle 4 binnen had zitten, vandaar mijn vraag. Valkjes kunnen heel wat hebben maar nu ineens naar buiten lijkt me inderdaad ook geen goed idee.
Ik ben benieuwd wat je nu met je andere valkje van binnen uiteindelijk gaat doen.
Binnen in de kamervoliere is natuurlijk een goede optie maar ik kan me heel goed voorstellen dat je al je valkjes bij elkaar wilt hebben...... dat vind ik bij mijzelf ook altijd een spannend moment en daar doe je het toch voor, dat ze gezellig bij elkaar kunnen zijn.

Heel veel succes met de voliere en met je 4 valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Het nachthok wordt straks helemaal goed geisoleerd. Ik hang een thermometer op, dan kan ik zien wat de temperatuur daar is. Dan kan ik Jacco misschien eerst een paar dagen of weken (weet niet hoe lang dat nodig is) daar laten zitten, en dat hij daarna de gelegenheid krijgt naar buiten te gaan. Dan is de overgang wat geleidelijker. Maar dat moet ik nog even bekijken. Voorlopig zit hij nog even binnen bij mij  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

ik denk dat daar inderdaad 8 a 10 valkjes in kunnen hoor.
mss een kerstcadeau, een valkje van je verlanglijstje ;D

SDC:D

Suzanne

Grinnik, ik heb idd wel een verlanglijstje voor Kerst en mijn verjaardag  ;D

Heb zojuist ook een naam verzonnen voor de voliere: De Valkenburcht  :D

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Kan iemand me trouwens vertellen hoe groot het vlieggat van nachthok naar vlucht moet zijn? Ik zat zelf te denken aan 8 cm doorsnede, omdat de broedkasten ook zoiets hebben geloof ik, maar weet niet of dat te klein is. Ik wil het gat ook niet te groot maken, omdat dan de kou weer te veel naar binnen komt  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello suzanne

Ik denk dat het gat ongeveer 10 à 15 cm moet zijn.Ben het wel niet zeker  ::)

groetjes
sander

Suzanne

Ik weet het dus ook niet zeker. En ik vraag me af of het nog uitmaakt of ik een rond of vierkant gat maak.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello

Rond of vierkant zal waarschijnlijk weinig uitmaken; Als ze maar naar binne kunnen ;D

groetjes
sander

Tara

Hoi Suzanne,

8 cm is wel goed, maar ik heb het voor het zekere geval wat groter, het is 10 cm op 10 cm en het is vierkant :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Suzanne,

Het ziet er veelbelovend uit hoe de volliere gaat worden :-)
Je valkjes zullen het zeker naar hun zin krijgen darin.
Ik zou inderdaad het gat groter maken dan in een broedhok en zoveel warmte gaat er dan nog niet verloren als je het een paar centimeter groter maakt.
Ik denk ook dat het meestal tussen de 10 en 15 cm groot is in de meeste vollieres.
En in het nachthok hoeft het niet super warm te zijn als ze er maar beschutting hebben tegen de ergste vordt.

Groetjes, Paul

Suzanne

Vandaag zijn we weer een stukje verder gekomen met de voliere  :D Het gaat zit er tegen aan, en mijn man is nu bezig met het afwerken van het dakje. Hij heeft net de dakgoot geplaatst. Nu moet hij gaan beginnen aan de 2 deuren en het raampje, en dat vindt hij wel wat lastiger.

Ik heb zojuist Jacco bij Plukkie, Loki en Kiki gezet. Ik heb de garage wat warmer gemaakt door een electrisch kacheltje aan te zetten, en in het huis heb ik de verwarming uitgezet. Uiteindelijk was het temperatuursverschil 8 graden, en ik denk dat dat wel te doen moet zijn. Alleen is hij nu erg gestressed. Kan weer goed merken dat hij niks gewend is. Hij hangt onderin de kooi jammerige krijsgeluidjes te maken, en als een van de valkjes te dicht in zijn buurt komt gaat zijn kuif plat en fladdert hij met zijn vleugels. Maar ik denk toch dat het een kwestie van wennen is voor hem. Toen ik de 2 kooien naast elkaar had staan vond hij de 3 andere valkjes wel heel interessant. Alleen dit is allemaal zo nieuw voor hem. Hoop dat hij snel gewend raakt  ::)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

En zo zit Jacco er nu bij  :-/




3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Waaaaaw wat een supervogel zeg!!!! Waaaaw! Wees maar blij met die schat!

Suzanne

1 november 2003, 21:09:55 #28 Last Edit: 1 november 2003, 21:10:36 by blozend_appeltje
Ik ben idd blij met die schat, maar ook met allemaal  ;D Maar hoezo vind je het zo'n super vogel dan? Of bedoel je omdat de foto zo enorm is  :D?

Ben net nog wezen kijken, en zag dat Jacco al op een stok zat, en zich een beetje zat te poetsen. Af en toe nog wat klagen, maar het gaat de goeie kant op  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Ja superJacco ;D.

Vond het gewoon een erg mooie foto, erg jammer met de tralies voor 'm, maar je kunt niet veel daar aan doen he :-/.

Vind het gewoon een erg mooie vogel, mag je trots op zijn. Maar je andere natuurlijk ook hoor ::). Maar heb iets met bont, bont en lutino ;). Hij staat er ook zo fier op :P.

Groetjes, Tara