26 april 2024, 02:46:44

Papegaaienziekte 2

Gestart door Lique, 28 oktober 2003, 21:27:16

« vorige - volgende »

Sanna

Jeetje! Ben ik even een paar dagen niet op de site geweest vanwege computerproblemen ... lees ik dit allemaal! Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken, behalve dit:

Cobie, als er iemand een supergroot hart voor valkjes heeft, ben jij heb wel!!! Trek het je niet aan, je bent een kanjer!
Lique & Peter, ik ben blij dat het bij deze 2 valkjes is gebleven en jullie nu ook behandeld worden. Sterkte met jullie gezondheid en die van jullie valkjes.
Alle anderen die valkjes verloren hebben, sterkte met jullie verlies. Het blijft vreselijk je lievelingen te verliezen aan wat dan ook en ik leef intens met jullie mee.

Laat iedereen die echt zieke valkjes heeft/had maar blij zijn dat hij/zij op tijd gealarmeerd is door dit onderwerp. Bovendien is het goed voor iedereen te weten wat deze ziekte doet. Ik had vroeger wel gehoord dat vogels papegaaienziekte kunnen hebben en het door kunnen geven aan mensen. Maar wat ik altijd hoorde was dat je er griep-verschijnselen van kan krijgen. Niet iets om me bezorgd over te maken, dus dat deed ik ook niet. Pas nu heb ik beseft wat een afschuwelijke ziekte het is. Dat wens je geen mens of dier toe! Wat mij betreft ben ik alleen maar hardstikke blij dat deze onderwerpen zo openlijk besproken worden en en ben jullie, Lique, Mandy en Daan, er dan ook verschrikkelijk dankbaar voor. Het heeft mij ook een paar dagen onnodige zenuwen bezorgd, maar liever dat dan dat ik de verschijnselen verwaarloos en er te laat achter kom wat het werkelijk aanricht. Ik moet er niet aan denken...

Dikke kus :-*
Sanna

demi

hoi lique

wat naar van dat mooie valkje met het bebloede staartje
en wat :censuur voor peter dat het met hem niet goed gaat!

en wat voor medicijnen geef je je valkjes nu?
hoop dat het snel weer de goede kant op gaat met jou en je lieffies!!!
(peter en je schatjes)


veel liefs diana w

anika_en_spirit

hoi lique,

ik lees dit berichtje nu pas  :-[
maar getverderrie, wat naar allemaal zeg.
2 valkjes dood, zelf ziek en peter ook nog eens.
en het valkje met de wond bij zijn staart.
naar allemaal hoor.
heel veel beterschap met deze elende!!

knuff anika, spirit en summer.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Cobie

Hoi Sanna.

Bedankt voor je lieve woorden.
Ik kan hier steun uit halen.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Vogellovertje

he getsie....alles leek bijna goed te gaan... :(

Wanneer houd die elende nou op zeg!
Wie heeft dit verdient >:(

En Peter : sterkte...ik hoop echt dat het maar even een klein griepje is en voor jou ook lique...
Ik ben niet echt gelovig..maar er hangt een engeltje boven mijn bed...die heb ik daar gehangen na al die elendige tijd die ik heb doorgemaakt..
Het klinkt raar maar ik vraag altijd aan het engeltje of ze de elende wil laten stoppen

Maarja...iedereen : hou je taai he..ga nooit van het ergste uit..
groetjes loraine :-*

Tara

Hoi Angelique,

hoe gaat het nu met Peter? En met de wonde van het valkje? Hoop dat alles weer een stuk beter gaat ...

Hoi Loraine,

maak je maar geen zorgen, dat zal men echt niet erg bijgelovig vinden. Als het slecht gaat met m'n valkjes, bid ik ook, maar meestal komt het toch niet goed, waarom zou ik 'God' een hele tijd hebben verweten nadat Plukkie stierf ...

Groetjes, Tara

Mandy

Ik vond hier nog wat duidelijke info met ook een mooie gedachte naar de toekomst gericht; van wat kunnen we doen om dit te voorkomen? ::)

http://www.dierennatuur.nl/index.asp?ID=0&main=http://www.alledierentellenmee.nl/dierengezondheid/ziektes/1101papegaaienziekte.asp
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Hermes_Lucy_nest

pff gewoon geen woorden voor zo erg :-[
ik zou dit echt nie willen bij m'n valkjes :-X
ik kan er nie eens aan denken :-X
en het is dan nog zo moeilijk om op zo'n dingen te réageren.
gewoon sterkte allemaal :'(

Suzanne

Hoi Peter en Lique,

Hoe gaat het nu met jullie en de valkjes? En wat had de DA te zeggen over het valkje met bloed aan zijn staart. Dat zag er naar uit zeg  :-[. Hoop dat het al wat beter met dat valkje gaat, en de anderen natuurlijk.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi allemaal,

Het is nu al meer als een week geleden, dat de papegaaienziekte bij ons is geconstateerd.
Ik wil ook even zeggen, hoe het er nu mee gaat.

De valkjes zien er weer helemaal fit en gezond uit, op een na.
één die we ook uit Meppel hebben. Deze mooi bont geparelde pop zit veel op de grond.
Misschien voelt ze zich gewoon even neit helemaal lekker, want ze kan geen last meer hebben van de papegaaienziekte.

Met ons gaat het op zich ook wel. Mijn hoest is een stuk minder geworden, en Peter moet nog naar de dokter toe.

Het gaat dus helemaal goedkomen hier, en daar ben ik heel blij mee.

bedankt voor ieder zijn medeleven en steun.

groetjes lique

Inger m

Hoi Lique en Peter,
Goed te horen dat het nu beter gaat met jullie en de valkjes!
Nog even en jullie bent er weer vanaf!
Ben naar de lezing van dr. Feld geweest (zie andere vragen) en die vertelde ook over papegaaienziekte en dat dat toch nog 'veel' voorkomt (helaas). Maar ik vond dat hij veel en goede dingen wist te vertellen, een goede dierenarts!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Peter

CitaatHoi Lique en Peter,
Goed te horen dat het nu beter gaat met jullie en de valkjes!
Nog even en jullie bent er weer vanaf!
Ben naar de lezing van dr. Feld geweest (zie andere vragen) en die vertelde ook over papegaaienziekte en dat dat toch nog 'veel' voorkomt (helaas). Maar ik vond dat hij veel en goede dingen wist te vertellen, een goede dierenarts!

gr Inger
Hoi Inger,

Dankje, Feld vindt ik zelf ook een goede arts, hij weet maar dringt zijn mening niet op zoals zoveel artsen. En hij weet alles ook goed te onderbouwen.

Zelf denk ik misschien ook dat er een soort schaamte is als men papegaaieziekte heeft ofzo want het komt toch regelmatig voor maar je hoort er bij niets over...

Groetjes,
Peter

mastolk

HOi Lique en Peter,

Fijn om te horen dat het met jullie en de valkjes beter lijkt te gaan!!! Echt goede berichten.
En Peter beterschap nog voor jou!!!

Groetjes MArgrietha

demi

hallo lique en peter


wat fijn dat het weer de goede kant op gaat met de valkjes en met jullie!! echt blij om te horen hoor!!!!!
en peter wel naar de dokter gaan hoor!



groetjes diana w :-*

Lique

3 november 2003, 18:32:29 #29 Last Edit: 3 november 2003, 18:33:32 by Angelique
Hoi allemaal,

Slecht nieuws hier...

Het valkje wat ziek was, is overleden.
het mooie bontgeparelde popje uit 1998 vooraan, dat is haar.
Ik heb geen idee waaraanze dood is gegaan, ze voelt mager aan nu ze dood is.
Ik hoop dat het niet door de papegaaienziekte ofzo komt, want dat zou betekenen dat de medicatie niet goed aanslaat...
Straks bellen we Dr Feld terug, hij is er op het moment niet.
Waarschijnlijk sturen we het valkje op, zodat hij onderzoek kan doen.

Peter moet naar het ziekenhuis, allerlei testen doen, op papegaaienziekte.
Als daaruit blijkt dat hij ook papegaaienziekte heeft, heb ik geen idee, hoever het allemaal nog moet gaan...

Het is allemaal in en in triest, en we balen er echt enorm van.
Dit is het 3e valkje die ik uit Meppel heb gehaald, die dood is gegaan..............