18 april 2024, 14:08:19

Papegaaienziekte 2

Gestart door Lique, 28 oktober 2003, 21:27:16

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

het onderwerp papegaaienziekte? heeft een hele vervelende wending gekregen. Vandaar dat ik het onderwerp gesloten heb, en deze geopend.
Het is de bedoeling dat het deze keer niet verpest wordt.
Daarom wil ik iedereen vragen, houd het netjes, anders verwijderen we de berichtjes.
Respecteer elkaars mening, en laat een ander in zijn waarde.

Groetjes Lique

Tara

Hoi Lique,

goed idee, ik hoop dat het hier lukt en dat je geen verwijtende berichtjes meer krijgt.

Veel succes met dit nieuwe topic ;)

Cobie

Hoi Allemaal.

Ja laten we ons als volwassenen gedragen, Onze valkjes staan voorop. Nou ik hoop dat de antibiotica aanslaat.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Lique

Hoi allemaal,

Vorige week merkten Peter en ik op, dat Issey, een Witmasker man van 2 jaar oud niet lekker was.
Issey hebben we op 6 september gekocht op de vogelmarkt in Meppel.

We hebben Issey vorige week dinsdag in een apart kooitje binnen gezet. Ik heb hem geprobeerd Nutribird te geven, omdat hij ongelooflijk mager was geworden. Voor alle zekerheid ook een wormkuur, omdat ik dacht, dat hij last van wormen had. Deze gedachte, omdat zijn ontlasting erg licht was en de consistentie was ook niet goed, veel te dun.
Onze vogelarts Dr. Feld hebben we niet gebeld, omdat hij niet lang meer zou leven. Dr feld kon er toch niks meer voor doen.

We hebben hem mee naar boven genomen, en 's nachts een paar keer de wekker gezet.
hij heeft de nacht niet gehaald.
's morgens vroeg is hij overleden.

Stijn dc

hello

ik heb op het vorige topic van papegaaienziekte niet gereageerd, omdat ik niet echt meer kon volgen, had het begin gemist.
ik wil jullie nu dan heel veel steun toewensen en sterkte met het verlies van issey!
ik hoop dat deze kwaal zo snel mogelijk verdwijnt uit jullie omgevind.

SDC:D

Lique

23 oktober:

Weer een valkje doodziek. Ik liep naar de tuin, want ik zag een valkje er niet lekker bij zitten.
Toen ik hem aan het vangen was, liep ik naar naar het binnenhok. Daar lag een andere valk, die er veel erger aan toe was. Hij was meer dood als levend.
Dr Feld gebeld en hij zat te denken aan mogelijk de papegaaienziekte.
Die dag erna móest ik naar hem toe, dan zou hij allerlei onderzoeken doen.
Feld radde mij aan, om hem druivensuiker te geven.
Al binnen een korte tijd was ook hij dood.

Bij Feld aangekomen allerlei testen gedaan.
Ik had ook de 2e dode valkparkiet meegenomen voor sectie te laten doen.
Hij gaf aan, dat het wel verdacht veel op de papegaaienziekte leek, en dat hij er ook vrijwel zeker van was.
We kregen de opdracht, om zelf ook naar de dokter te gaan, omdat ik al een tijdje ziek was.
Ik zit nu zelf ook, net als mijn valkjes aan de antibiotica.
Maandag hebben wij de uitslag gekregen, dat het nu helemaal zeker is, dat wij last hebben van de papegaaienziekte.
Het gaat een stuk beter met mijn valkjes. Er is er geen een meer dood gegaan, en dat doet me ongelooflijk goed.
Er zijn bij mij 2 valkjes gestorven. Alleen wel met een doel!
Wij zijn gelukkig op tijd geweest, om onze andere valkparkieten te redden. En dat hebben we te danken, aan de 2 valkparkieten die zijn overleden.
Zonder deze prachtige witmaskertjes wisten wij niet, dat zowel de valkparkieten hier, als Peter en ik ziek waren...

Groetjes Lique

Barbara

28 oktober 2003, 21:57:16 #6 Last Edit: 28 oktober 2003, 22:33:30 by Angelique
Hoi Lique,

jammer dat het zo liep met dit onderwerp, maar geluk bij een ongeluk is, dat we nu een duidelijk overzichtje hebben van wat er gebeurd is bij en met jullie...

Groetjes,
Barbara



demi

hoi lique

hoe is het nu?
met jullie beide en de valkjes?
ik hoop dat de medicijnen vlug aan slaan!!!!!

veel liefs en een knuf diana w :-*

Lique

Hoi Diana,

Met de valkjes gaat het goed, op het ene valkje na, die we mee hebben genomen naar Dr.Feld.
Deze heeft bloed aan zijn staart.

Het is al gestold, dus ik maak me er geen zorgen meer over.
Alle anderen zijn veel levendiger en vrolijker.

Alleen ik maak me zorgen over Peter.
Zijn hoest begint net als de mijne te klinken.
Voor alle zekerheid vraagt hij ook een kuur Doxycycline aan.

groetjes Lique

Tara

Ai, da's minder, dat Peters hoest ook zo wordt, maak me echt wel zorgen, hoop dat alles goed komt hoor. Het is het beste dat Peter ook van dat medicijn neemt, veel sterkte Lique en Peter :-*

Jaimy_en_Viggo

Hey lieve lique..

Ow mijn god..Dit is echt vreselijk..Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen..vreselijk..Hoeveel valkjes zijn er al dood? en helpen de medicijnen wel? Ik hoop het heel erg.. :'( Vreselijk..die foto's..die prachtige beestjes..vreselijk..bah..

Heel veel sterkte..

Dikke kus Jaimy

Irene

29 oktober 2003, 00:32:45 #11 Last Edit: 29 oktober 2003, 00:42:45 by irene
Hoi lique en peter,
fijn te lezen dat het al weer beter gaat met de valkjes. Minder fijn te horen dat ook peter zieker wordt.
Hopelijk krijgt ook hij dezelfde kuur en zijn jullie er snel weer bovenop!
Beterschap!
Ps hoe is die staart zo gaan bloeden, weet je dat al? En hoe gaat het daar nu mee? Nogsteeds opdrogend?
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


mastolk

Hoi Lique,

Goed dat je de topic hebt veranderd.
Alleen  :( nu ben ik de info kwijt. Ik wilde nl even info van diverse mensen voor mezelf verzamelen en dan *zoals je weet* in mijn eigen 'mapje'' stoppen.
Daarom wil ik als het mag vragen of jij of anderen -wie dan ook- de info over de papagaaienziekte,
wat eraan te doen,
of het besmettelijk voor mensen is,
symptonen enz. ook op de site willen zetten!?!?
Wie weet kan dit ergens gepost worden, misschien bij gezondheid ofzo? Ik noem maar wat hoor.

In ieder geval, hoop ik dat Peter het niet ook krijgt, en dat het nu snel over is bij jullie. En alle anderen die het hebben!!!!

Succes en sterkte Margrietha

mastolk

Oh sorry Lique, ik zie dat de andere topic nog bestaat. STOM STOM niet gezien. Ik ga er snel info vandaan halen  :D  :D  :D

DOEI! Margrietha

Irene

oeps , wat ben ik toch ook blontttttttttttttttttt ;D
Lees net bij andere vragen dat je niet weet hoe het gekomen is met dat valkje!
Oh oh juffie eerst lezen dan reageren ::) ::) ::) ;D
groetjes irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes