13 mei 2025, 23:39:16

wat voor mutatie is jessy?

Gestart door renzokuif, 14 maart 2008, 16:05:03

« vorige - volgende »

renzokuif

hallo,

ik heb een valkje van 12 weeken oud en ik zou graag willen weten wat voor kleur jessy heeft. en of je kan zien of het een man of popje is.

jessy heeft een gele kuif oranje wangetjes
een geel buikje
de vleugels zijn wit met een heel licht bruin kleurtje en wat (moeilijk te zien) witte pareltjes. jessy heeft verder ook gewoon die witte rand die je bij een wildkleur valkje ziet.
z'n staart is geel bruinig en hij heeft rode oogjes.

hier zijn wat foto's alleen ze zijn helaas niet van hele goeie kwaliteit maar hoor dat het een beetje te zien is.

groetjes van ons

renzokuif

hier is nog een foto van de vleugel sorry voor het slechte beeld

Rianne

Zijn de oogjes echt knalrood of donkerrood?

Quinten

volgens mij een mooie fallow  ;D

Rianne

Daarom vraag ik ook naar de ogen ;)

renzokuif

14 maart 2008, 20:40:22 #5 Last Edit: 14 maart 2008, 20:50:46 by renzokuif
z'n oogjes zijn knal rood absoluut geen robijnoog

maar als het een fallow is wat voor 1 is het dan fallow lutino gepareld?

wat voor ouders zou hij dan hebben kwa kleur. ik ben wel bijna zeker dat het een mannetje is wand hij zit steeds hele verhalen te vertellen. dit hebben mijn popjes nooit gedaan.

wat denken jullie kwa kleur wat het geslacht is? maar dit is zeker niet te zien?

•=Bonnie=•

Volgens mij is het een cinnamon-opaline-lutino, ook wel geparelde of opaline lacewing. Of het een man of een pop is kan je met 2 weken nog niet zeggen. Wat waren de ouders?

renzokuif

ik ken de ouders niet dus daar kan ik helaas niks over vertellen.

•=Bonnie=•

De vleugelfoto is te onduidelijk om wat mee te kunnen, het lijkt op die foto een heel andere vleugel dan die van de vogel die je laat ziet, op die foto's lijken de pennen niet zo donker.

Misschien moet je nog wat foto's proberen te maken met wat beter licht.

Quinten

volgens mij een lutino fallow en eventueel geparemd, dat kan ik niet zien.

het geslacht zul je inderdaad op het gedrag moeten fagaan , zo te zien dus een man

renzokuif

hoi,

nou aan het licht, ligt het niet me fotocamera is gewoon van slechte kwalieteit dus betere foto's krijg ik helaas niet.

wat is kwa kleur het verschil tussen een fallow en een cinnamon? ik heb een cinnamon popje gehad (wildkleur cinnamon) maar was tog anders van kleur donkerder maar dit heeft dan zeker met het wildkleur te maken?

Quinten

fallow is meer een bruin-achtige waas over de vogel en ... zoals bij jouw het geval is KNALrode ogen. Dus volgens mij heb jij een fallow en een cinnamon lutino ziet er dnek ik niet zo uit.

GRTZ

Rianne

Citaat van: Quinten op 16 maart 2008, 12:33:26
fallow is meer een bruin-achtige waas over de vogel en ... zoals bij jouw het geval is KNALrode ogen. Dus volgens mij heb jij een fallow en een cinnamon lutino ziet er dnek ik niet zo uit.

GRTZ

Dan heb je het wel mis, want een cinnamon lutino is bruiner dan gewoon een lutino met een bruine waas. Cinnamon lutino's hebben ook bruine vleugelpunten.

Misschien kan er een camera geleend worden? :)

•=Bonnie=•

Hoe dan ook, op basis van deze foto's denk ik cinnamon-lutino, niet fallow

Quinten

Volgens mij zijnde vleugels te donker voor een cinnamon lutino en de ogen te fel