14 mei 2025, 04:19:25

wat voor mutatie is jessy?

Gestart door renzokuif, 14 maart 2008, 16:05:03

« vorige - volgende »

renzokuif

de vleugel gezien dat hij begint bij z'n lijfje begint wit en dan dat bruine kleurtje en dan geel en dat gele eindigd in heel licht bruin gekleurd. het is zeg maar als je koffie doet met net te veel melk die licht bruine kleur dat heeft ie (sorry kan het niet beter uitleggen.) en dan die witte rand wat je ook bij een wildkleur ziet op de vleugel. deze bruine kleur loopt ook over op zijn rug en dan zie je op z'n vleugels nog witte pareltjes en een paar gele.

zijn borst veertjes zijn onder wit en de randen geel (wit geel efect net of zijn veertjes slordig zitten)

zijn staart aanzet van de rug kant gezien is geel/bruin.

zijn kuif is gewoon knal geel

heeft iemand missschien een foto van een lutino cinnamon en een lutino fallow misschien dat ik dan kan zeggen waar hij het meest op lijkt.

groetjes

Bert_85

Hoi,

Ik ben van mening dat dit een bronze fallow is. Opaline of cinnamon kan ook aanwezig zijn, maar dat kan ik op de foto's niet goed zien. Opaline kan, aangezien je zelf zegt dat je parels ziet en de vogel lichter lijkt dan een doorsnee bronze fallow. Maar eerlijk gezegd kan ik op de foto's helemaal geen parels zien, hoewel de vogel nog maar 12 weken oud is en dat dus goed zichtbaar zou moeten zijn.

Lutino zit er niet in volgens mij want - als we even aannemen dat het ook een bronze fallow is - dan zou er (zo goed als) geen bruine schijn meer te zien mogen zijn, die toch vrij duidelijk zichtbaar is op de eerste foto's.

Een foto van mij brengt misschien meer duidelijkheid. Links een gewone bronze fallow man. Rechts een jonge opalinelutinogeelwang bronze fallow pop, zonder het minste spoortje bruin dus (zelfs niet in de vleugelpunten).

Een cinnamon lutino zou het misschien ook kunnen zijn, maar die hebben meestal donkere vleugelpunten en dat zie ik niet op de foto's.

Een wat scherpere foto van jou vogel zou wel veel helpen  ;)

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

renzokuif

hier nog wat foto's wat duidelijker hoop ik dan de andere.

jessy lijkt kwa bruine kleur op de linkse bronze fallow alleen iets lichter bruin van kleur (alleen op de vleugels en rug, de kleur is iets lichter dan je op mijn foto's ziet. de foto's zijn net gemaakt inhet donker met een lamp aan en dan de flitser)

maar de staart en buik en staart op de rechtse foto van u alleen heeft jess in zijn staart een bruinn gloedje.

de opaline is inderdaad niet al te duidelijk te zien bij jessy hij heeft er wat in zijn vleugels wit van kleur en een paar gele op mijn foto achterkant 2 kan je het een beedje zien al je goed kijkt.

op mijn foto van de zeikant genomen zie je nog een paar gele veertjes oplichten maar dit zie ik op jessy zelf niet zo duidelijk naar boven springen.

achterkant 1

achterkant 2

vleugel

voorkant

zijkant

renzokuif

ik zal mogen bij dag licht nog een paar proberen te maken hoop dat ik hem er goed op kan krijgen

groetjes

•=Bonnie=•

Nou deze foto's zijn wel duidelijk :) Bronzefallow. opaline kan ik niet zien maar zou kunnen als jij stippen ziet :)

Bert_85

Ik blijf ook bij mijn gedacht, bronze fallow  :)
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

renzokuif

hier zijn de foto's bij daglicht.

dus er zit geen lutino is? hoe komt hij dan aan het gele?

groetjes