28 april 2024, 11:57:08

Welkom Coco

Gestart door runenesther333, 8 maart 2008, 10:55:57

« vorige - volgende »

runenesther333

Donderdagmiddag was het zover...we konden een Valkje ophalen.
Een witmasker Lutino van ongeveer een maand of 5 6.
Prachtig valkje helemaal wit.
De rit naar huis was behoorlijk spannend maar Coco was echt super stoer.
Thuis gekomen natuurlijk gelijk lekker veilig in de kooi.
Coco ging op de bodem zitten en dacht ik zit best.
Er lag ook een stuk trosgierst op de grond en na verloop van tijd ging hij daar een beetje aan knabbelen. Zijn eerst kreetje kwam er ook al uit.

Tot was het tijd om te gaan slapen....want verhuizen is erg vermoeiend. We hebben een nachtlampje aangelaten zodat Coco op z'n gemak nog een beetje de kamer in kon kijken.

Vrijdag;

Coco laat wat vaker van zich horen en liep flink door z'n kooi te stampen?! Om even daarna weer een beetje bij te komen dan de drukte. Coco eet lekker van de gierst maar nog niet uit het bakje. Met voorbijlopen blijft hij rustig zitten en houdt alle scherp in de gaten. Rond etenstijd liet hij weer van zich horen en hebben we een stukje komkommer gegeven waar hij in beet. en weer stampen door de kooi. De beukensnippers vliegen dan om je oren!! Coco gaat nu ook wat door de kooi klimmen en is daarbij erg druk en laat dan flink van zich horen. Et en doet hij nu ook wat vaker maar dan alleen nog van de trosgierst. En met schemering  klimt hij naar een stokje om rustig te zitten en een dutje te doen.

Zaterdag.
Coco was weer flink aan het stampen en toen ik met mijn hand in de kooi kwam om zijn bakjes te controleren begon hij met z'n vleugeltjes van z'n lijfje te wiebelen met z'n bekje open.......heel indrukwekkend....dat was denk ik ook de bedoeling. Ik heb hem een trostomaatje gegeven en daar heeft hij al lekker van geproefd.
Verder zit hij rustig op de grond alles in de gaten te houden. Ik heb nu maar wat voer op de grog gelegd want hij was druk aan het zoeken naar eten op de grond.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met Coco. Spannend hoor ik hoop dat hij binnenkort genoeg op z'n gemak is om aan het tam maken te gaan beginnen.

wordt vervolgd.....

Anke

Hoi,
Leuk dat je een dagboekje bent begonnen :)
Zo te lezen is Coco een echte macho...
Ik ben wel heel benieuwd naar een foto van je valkje!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

lynette

Hoi hoi


wat leuk dat je een dagboekje bent gestart
en ik ben ook benieuwd naar de foto's van Macho Coco  ;D

Groetjes Lynette en me beestenbende


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

runenesther333

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties!!!
Foto's komen eraan hoor maar om nou gelijk Coco te gaan stalken met een foto toestel............hij vind (denk ik dat het een hij is) zichzelf nogal wat namelijk. Voor je het weet heeft hij mischien last van ster allures hahaha.

Ja Coco begint steeds meer op z'n gemak te raken. Zit nu ook vaker op z'n stokjes en zit soms al lekker te poetsen. Lekker op 1 pootje kuifje naar achteren...beetje chillen.
De bakjes met voer heeft hij nu ook een beetje door en is eigenlijk de hele dag een beetje aan het schooieren naar eten.
Beetje klimmen ja d'r komt al wat meer leven in.

Komkommer vindt hij lekker en heeft vanochtend al lekker zitten knabbelen. We merken wel dat hij rond etenstijd echt actief wordt ik denk dat hij ook zo rond die tijd gevoerd werd.

Wat ik echt grappig vindt.....hij is zo stoer!!!
Ga ik met mijn hand inde kooi zit hij een beetje te kijken en naar me te luisteren....zodra ik mijn hand eruit haal en de kooi dicht doe dan tikt hij met z'n snavel heel stoer op de bodem......held op sokken!!!

Ik ben echt benieuwd hoe lang het duurt voordat hij wat meer vertrouwen in me krijgt. Hij luister goed naar me en houd dan ook zo super verleidelijk z'n kopje schuin..........ik ben echt verkocht. Nog even navraag gedaan bij de fokker en die heeft nu nestjes van 14 dagen zitten dus we hopen over ene paar weekjes ook nog een vriendej voor Coco te kunne ophalen.

Groetjes Es

Anja

Hoi Es,

Gefeliciteerd met Coco. En er komt ook al uitbreiding lees ik. Het valkenvirus heeft jou ook al te pakken.

Zo uit je verhaal te lezen denk ik ook dat coco een man is. Je doet het erg goed en dat gaat echt wel goed komen. Er is wel erg veel geduld voor nodig.

Groetjes Anja

runenesther333

Hoi hoi,

Daar ben ik weer! Bedankt voor je berichtje Anja.......we doen ons best.....
Coco doet erg z'n best.......hij zit nu al veel vaker op een stokje en daarnet zat hij op 1 pootje een beetje op z'n etensbakje te eh ja  chillen. Gister heeft hij echt door z'n kooi geklauterd en alles ontdekt......waardoor hij weer erg opgewonden raakt maar na een minutje is hij dan weer rustig.
Het is wel een lekkerbekje hoor eten doet hij eigenlijk de heledag door en wil ook alles proberen....er liggen nu cherry tomaatjes in die vond hij ook wel interessant.

Verder mag ik nu zonder problemen z'n bakjes doen en kam ik al voorzichtig dichter bijkomen. Maar we forceren niets gewoon een paar keer per dag onze hand erin en het komt wel goed.

Onze kleine meid van 3 vindt Coco ook heel erg leuk en hij accepteerd haar ook gewoon. Soms staat ze voor de kooi te dansen en zingen voor hem en hij raakt er echt niet van onder de indruk. Ze heeft zlef gezegt dat Coco haar paard(een roze prinsessen hobbelpaard) Mag hebben. Nou is dat niet lief!!
Ik ga ff proberen of ik er wat foto's op krijg!!
Groetjes Es


runenesther333


Dit is de kooi!!



En dit is dus Coco!!

runenesther333

Nog even een foto van de Caafs.........Plop en Bumba.
Plop is een Zilver Agouti  en Bumba is een Ch Teddy.
Echte giga scheetjes die de komst van Coco wel lollig vinden.
Vandeweek toen Coco door de kooi aan het stampen was lagen de twee op de plank naar Coco te kijken alsof ze wilde zeggen joh Relax er is niets aan de hand joh!!

Tja het is me een stel!


Dierenfreackske

Hoi ...wat is Coco een mooi valkje en wat heeft ie een mooie ruime kooi ! Grtjs Ann



Anja

Hoi Es,

Dat is wel een superlief gebaar van je dochtertje.

Coco is een kei mooi valkje en heeft ook erg mooi paleisje.

Groetejs Anja

Anke

Hoi,
Fijn dat het zo goed gaat met Coco!
Hi hi ik zie Coco al paardrijden ;D
Wel heel lief dat je dochtertje haar mooie paard aan Coco aanbiedt!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

runenesther333

Hoi hoi,

Ik eerlijk bekennen dat ik het ook helemaal voor me zie.....Coco de super stoere Valk op een roze paard hahaha als het zover is neem ik echt een foto!!
Nou het gaat super goed boven verwachting eigenlijk.
Hij heeft vandaag voor het eerst trosgierst gegeten uit mijn hand! Ik had een stukje afgeknipt en ongeveer 7 cm uit mijn hand laten steken en voorzichtig naar Coco toe.
Eerst keek hij een beetje wantrouwend maar toen hij in de gaten had dat het gierst was veranderde hij in een hongerig Valkje.
Hij heeft heel wat gegeten. Dus eind van de middag proberen we het gewoon weer.

Soms denk ik wel eens dat het te snel gaat maar ik krijg niet de indruk dat Coco daar mee zit. Ik heb vandaag ook z'n kooi gedaan en hij vond het allemaal prima, stofzuigen geen probleem, in z'n bakjes rommelen en schoonmaken no worry's. Ik sta echt versteld. Zij zit gewoon op z'n stokje te kijken pootje omhoog....zodra ik te dichtbij kom dan gaat z'n kuifje omhoog en lijkt het wel of hij z'n buikje intrekt en zich wat langer maakt maar als hij mekt dat het ok is dan gaat hij weer over in relax-stand!

En mijn dochter wil maar dat Coco op d'r schouder komt zitten...maar we hebben uitgelegd dat Coco nog een beetje bang is en dat het nog wel even duurt voordat Coco uit zichzelf bij haar komt zitten....het moet ook natuurlijk wel uit vrije wil zijn.....Maar goed we wachten af.......hoe het verder met onze super Valk verloopt!!!

Groetjes Es

Dierenfreackske

Hoi , wat fijn dat Coco van de trosgierst heeft gegeten he !
Wat een valkje ! Grtjs Ann



runenesther333

Hoi hoi,

Nou Coco gaat als een raket! Vandaag heeft hij ook bij mijn man trosgierst gegeten vlak op de hand en hij laat nu meer van zich horen.
In plaats van af een toe een kreet komt er zowaar een heel klein melodietje uit!!! Echt super! Wij houden erg van muziek en onze kleine meid is helemaal gek van Kylie Minogue. En hij zit echt op z'n gamk te luisteren en maakt dus af en toe zelf ook een klein deuntje...........Meaghan mijn dochter ook blij.
Oh mama Coco vindt Kylie ook leuk....lief hé.

Ja Coco heeft ons hart gestolen en doet het echt heel goed!
Nu nog even afwacheten tot de kleintje bij de hobbykweker weg mogen en dan heeft onze schat een een vriendje bij!

Groetjes Esther

runenesther333

hoi hoi,

Coco is druk! Vanochtend waren we wat later beneden omdat de kleine vanacht veel wakker was door verkoudheid en meneer zat al te roepen hoor. Ik moest vandaag naar een begrafenis maar ik begrijp van mijn man dat hij de hele ochtend al giga druk is. Door de kooi klimmen, op de grond stampen, krijsen, deuntje fluiten,vanalles doorelkaar!
Nu ben ik net thuis en idd hij is lekker bezig. Is dit normaal zo druk...hij is nu een week bij ons thuis en het gaat best wel goed hij eet al lekker uit de hand en het gaat echt super. Maar vandaag is hij echt lekker bezig.........mafketel!