28 april 2024, 17:22:58

Welkom Coco

Gestart door runenesther333, 8 maart 2008, 10:55:57

« vorige - volgende »

Mara

HoI Esther

Coco begint zich thuis te voelen en dan worden ze veel actiever. Dat zie ik hier ook altijd bij nieuwe valkjes, het duurt soms een tijdje voordat ze zich echt thuis gaan voelen. Dus het kan zijn dat daar de drukte vandaan komt.

Mara

runenesther333

Hoi hoi,

mara bedankt voor je antwoord!! Coco is weer giga druk vandaag.....echt een Hooligan. Hij begon vanochtend al te roepen en wij naar beneden en toen begon hij weer. Stampen door de kooi aandacht trekken. We proberen hem nu maar even te negeren. Zodra hij even stil is dan krijgt hij weer aandacht. Ik zit nu even boven......ook om mijn was te doen maar hij breekt de tent af beneden!! Verder is het wel een schatje hoor als hij rustig is dan ga ik met mijn hand in de kooi en zit hij te kijken en te luisteren. Gierst eten uit de hand gaat ook goed hij komt steeds dichter bij mijn hand dus echt bang is hij niet..........eigenlijk al met al een stoere Valk!!!

Nu maar hopen dat het idd de nieuwigheid is en dat Coco over een paar daagjes weer wat rustiger wordt.

Groetjes Es

runenesther333

Hoi hoi,

Nou Coco is we bedaard....geen idee wat er gister was maar het lijkt wel of hij nu moe is van alle drukte gister!!!
Hij is wel lekker actief in z´n kooi en z´n favo plekje is nu toch echt het touw.  En zo nu en dan wanderlt hij in een spiraal het touw af echt grappig!
Het gillen is ook een stuk minder. We hebben het gister met het gillen echt genegeerd en nu vandaag gaat het heel goed.
Vanochtend zat hij wel te roepen en zo nu en dan een kreetje en vooral als we tegen hem praten babbelt hij lekker terug. Het is echt een schatje hoor.
Gister en vandaag heeft hij weer goed uit mijn hand gegeten en toen ik de gierst weghaalde at hij zelf van mijn vlakke hand....terwijl er eigenlijk niet veel meer op lag.
Coco is nog wel wat voorzichtig maar ik moet eerlijk bekennen dat het me reuze meevalt....Coco is van September 2007 en ik had verwact dat alles veel langer zou gaan duren. Maar me ventje doet het hardstikke goed en we blijven doorgaag tot hij tam genoeg is om vrij rond te kunnen vliegen!!!

Anja

Hoi hoi,

Fijn dat hier ook goede berichten te lezen zijn. Negeren is idd de beste weg.

Voor je het weet is hij tam als het zo door gaat.

Geniet er maar lekker van.

Groetjes Anja

runenesther333

Hoi hoi,

Bedankt Anja we doens ons best................al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook wel veel aandacht geef. Zal wel moeten tot we er een maatje bij hebben voor Coco!! Nou vandaag is meneer(tenminste dat denk ik) helemaal in z'n hum. Hij heeft al mooi zitten fluiten en reageerd als je z'n naam roept!
Ik ga vanmiddag ff naar Pets Place(grote dierenwinkel hier in de buurt) om voor speeltjes te kijken. Als hij dan meer op z'n gemak is dan gaan we kijken of hij interesse heeft in een speeltje.

Hij is echt zo leuk en z'n koppie och ik smelt gewoon!!
Ik zal nog kijken of ik betere foto's kan maken van me binkie!!

Groetjes Es

runenesther333

Hooi hoi,

Zo er is een hoop gebeurt!! En Coco...tja die is gewoon super stoer wat dat betreft.
Ik was gister met de Caafs bezig(kooi verschonen) en zei tegen mijn man ik doe Coco ook zo gelijk even. Mijn man dacht nou ik help wel ff en trekt zo de onderbak uit de kooi....Coco valt van z'n stokje naar beneden en was dus los!!
Ik dus boos maar ja Coco dacht oh das lekker ik ga ff vliegen(tegen de lamellen aan) en lande in een hoekje. Mijn man een stokje gepakt want hij wilde Coco niet laten schrikken door hem beet te pakken. En Coco op het stokje en mijn man zet hem dus op de kooi. Coco blij kon hij ff lekker de vleugels strekken en hij bleef heel rustig zitten..poetsen af een toe een kreetje en eigenlijk redelijk relaxt gewoon(of dat leek maar zo).
Toen schok Coco van de Swiffer die omviel en vloog dus weeg weg, mijn man hem weer met het stokje gepakt en terug in de kooi gezet.

Dat was dus behoorlijk schikken geblazen en dacht dus ...ships kan ik opnieuw beginnen met laten wennen.
Maar tot onze stomme verbazing  :o :ozodra we met gierst in de kooi komen komt hij gelijk naar onze hand toe om te snoepen en fluit hij gezellig de nodige deuntjes........ ???We snappen er helemaal niets van!! We verwachten dat Coco gelijk een terug slag zou hebben maar daar is niets van te merken en hij lijkt zelf alweer een sprongetje vooruit gemaakt te hebben :o.

We proberen vanavond de kooi open te zetten en misschien via het stokje hem los te laten want hij vondt het echt onwijs lekker los vliegen...nog wel wat stuntelig maar happy!

Dus wordt weer vervolgd..........

runenesther333

Joepie vandaag is het gelukt!! Coco is op het stokje gestapt en is anderhalf uur buiten op z'n kooi geweest!!
En heefts zelfs een stukje gevlogen.
Met gierst wisten we hem op een stokje te lokken en hebben we hem boven op z'n kooi gezet. Coco vondt het echt onwijs lekker en na flink rekken en strekken ging hij op 1 pootje zitten en een beetje rustig rond kijken.

Na een uurtje hadden we zoiets van nou we zetten hem weer in de kooi maar niet dus. Hij kwam wel op het stokje met gierst maar zodra hij in de gaten kreeg dat we hem terug in de kooi wilde zetten vloog hij terug naar z'n stok op de kooi en wilde dus echt nog niet!.
Maar op een gegeven moment hadden we het idee dat hij toch wel terug wilde dus weer een stokje met gierst en ja hoor hij ging terug in z'n kooi.
Volgens mijn was het erg vermoeiend allemaal wat hij ging net al in z'n slaap houding zitten. ;D

Morgen gaan we het weer proberen...ik hoop echt dat het weer lukt want niet zo lekker als ff je vleugels kunnen strekken!!!

Anke

Hoi,
Wat leuk dat Coco nu los mag vliegen!!
Dat is voor hem maar ook voor jullie genieten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

runenesther333

Hoi hoi,

Nou Coco is los letterlijk en figuurlijk!!!
Hij stapt nu zonder problemen op z'n stokje en heeft gister zelfs al bij mijn man op de hand gierst gegeten!!
Hij heeft gister ochtend een hele poos op z'n kooi gezeten lekker poetsen en rond kijken gewoon een beetje chillen.......en wilde eigenlijk ook niet meer in z'n kooi maar trosgierst doet wonderen ;D en zat Coco s'middags weer in de kooi. Maar met het avond eten begon hij behoorlijk aandacht te trekken en gekke streken uit te halen dus na het eten mocht hij er weer uit.
Nou dat hebben we geweten. Coco is dus op z''n gemak de huiskamer gaan verkennen en het grappige is mijn man stond halverwege de kamer met het stokej terwijl Coco aan het vliegen was en promt lande Coco op het stokje!!! Ipv op z'n kooi!

Mijn man heeft hem toen voorzichtig mee gedragen naar de bank en is daar gaan zitten. Coco had het echt onwijs naar zijn zin...snavel knarsen en poetsen fluiten........en dat terwel de kleine een halve meter van hem af zat. Het interesseerde hem gewoonweg niet!
Dus Ja het gaat hardstikke goed....voor een valkje van 7 maanden!!! We vermeoden dat hij wel tam is geweest maar dat hij gewoon ff een opfriscursus nodig had ;).

Nu de volgende stap is echt handtam maken maar ik denk dat dat nu ook zo gepiept is . Het is echt een stoere vogel hoor!!!
En met de vinger opstappen vindt hij nog een beetje vreemd maar hij stapt al wel op en gelijk weer af.....zonder gierst. Dus het is echt nog een kwestie van tijd..........

Groetjes Esther

Dierenfreackske

Hoi , wat flink van hem dat hij nu zonder problemen opstapt op je vinger en af en dat hij lekker los heeft geweest ! Een heerlijk gevoel moet dat geweest zijn voor jou he ! Grtjs Ann



Anja

Hoi Es,

Dat zijn nog eens mega goede berichten die ik hier lees. Zo zie je maar dat door een "fout" van je man Coco al zoveel heeft bereikt.

Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met tam maken. Dat kan niet anders. Meid wat ben ik trots op je.

Jij verdiend een pluim hoor.




Groetjes Anja


Kaatje

Hoi Esther,

Eindelijk je boekje gevonden, hihi ... Wat super dat Coco nu helemaal op zijn gemak is en lekker bij je man trosgierst heeft zitten eten !!

Het is echt een plaatje om te zien hoor en je hebt ook een hele mooie kooi moet ik zeggen, ... Coco wordt lekker verwend en is daar zichtbaar dankbaar voor  ;)

Hoe is het met je boompje, is hij al binnen of duurt dat een paar dagen  ;)

Groetjes, Karin

runenesther333

 ;D ;D ;D

Bedankt voor jullie reacties!!!!!Ik zit helemaal te blozen!!!
Ja het gaat super met Coco....hij gaat soms al idd op onze vingers zitten dus hij maakt echt giga sprongen onze vent(denk ik dan)
Hier wat foto's!
Ik heb bericht gekregen van de kweker het is misgegaan met de eitjes dus moeten we langer wachten. Maar.....ik vindt het te lang duren voor Coco. We hebben via het foru(joepie) diverse tips gekregen over valkjes dus daar gaan we dit weekend op af en met een beetje geluk heeft Coco er dit weekend nog een vriendje bij!! Coco krijgt veel aandacht maar wij kunnen een soortgenootje niet vervangen dus doen we verstandig en zorgen we voor een maatje voor ons lieverdje!!!

Maar genoeg geswetst hier de foto's en wordt vervolgd!!!!!

Coco op z'n kooi!!



Coco bij mijn man op het stokje....onze held is absoluut niet bang van onze spring in t'veld Meaghan!!






Coco op de kooi van de Caafs!!

runenesther333

Oeps foute foto nummer 2 moet deze zijn hahaha foutje


Kaatje

Hoi Esther,

Wat fijn dat het met Coco zo goed gaat en dat is wel te zien op de foto's ook  :D

Wat kan Coco heerlijk bovenop de kooi zitten,... dat vind ik toch wel heel erg leuk om te zien hoor en erg handig moet ik zeggen !!

Wat heb je een leuk dochtertje om te zien, ... volgens mij is zij ook wel helemaal weg van Coco zo te zien ! Ik ben erg benieuwd of Coco er dit weekend een vriendje bij gaat krijgen en ik wens jullie heel erg veel plezier en succes dit weekend  ;)

Groetjes, Karin