2 mei 2025, 05:48:11

Wat zal ik doen graag advies

Gestart door Roxy, 3 maart 2008, 17:30:15

« vorige - volgende »

Roxy

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Ik heb 1 valkaprkiet Bailey van ca 9 maanden oud. Hij is heel tam al vanaf dat ik hem kreeg. Na ongeveer 3 maanden heb ik een tweede valk aangeschaft, die kwam uit een volliere en was niet tam. In het begin zat deze valkparkiet vrolijk te fluiten, maar dit ging op een gegeven moment over in schreeuwen. Bailey wilde niks van hem weten en ging hem uit de weg. Het schreeuwen werd steeds erger en ging de hele dag door,  en als ik een opname van en valkparkiet afspeelde dan werd ie helemaal gek. Dit heeft mij doen besluiten om hem weer terug in een volliere te doen waar hij met soortgenoten zit.
Nu is Bailey dus weer alleen en super aanhankelijk, zodra ik de kamer uitloop begint hij te schreeuwen. M'n vriend wordt hier helemaal gek van en dreigt hem uit het raam te gooien (doet ie niet hoor, maar het geeft wel aan hoe irritant hij het vind), en ik ben bang dat de buren ook gaan klagen.
Nu is mijn vraag: Moet ik er toch weer een valkje bijnemen, of accepteert hij die ook niet? Ik werk ook partime dus hij zit overdag ook alleen.

groetjes Roxanne

Roxy

is er niemand die mij kan helpen??

Anke

Hoi Roxy,
Het eerste valkje was natuurlijk een niet tam valkje uit een voliere, en misschien vond Bailey hem daarom niet leuk.
Uit je verhaal begrijp ik dat Bailey niet lelijk tegen het niet tamme valkje deed,maar hem alleen maar uit de wegging.

Je valkje schreeuwt nu zo omdat hij waarschijnlijk niet meer alleen wil zijn.
Ik denk dat je hem een plezier zou doen met een nieuw tam maatje.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Roxy

Hallo Anke,
Bedankt voor je antwoord. Is het dan beter om een jong valkje te nemen of een wat ouder valkje die al tam is?

Groetjes Roxanne

Anke

Citaat van: Roxy op  4 maart 2008, 19:40:43
Hallo Anke,
Bedankt voor je antwoord. Is het dan beter om een jong valkje te nemen of een wat ouder valkje die al tam is?

Groetjes Roxanne

Hoi Roxanne,
Ik zou voor een jong valkje gaan.
Er zijn hier op het forum diverse kwekers actief die zelfstandige jongen verkopen, die al tam gemaakt  zijn.
Klik hier om een lijst met kwekers te zien
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hoi Roxy,
HIER staat ook nog een lijst van kwekers hier op het forum actief.
Succes!!
Groetjes Anke

Ivy

Hoi.
Op zich hoeft het niet per se een jong valkje te zijn, je zou ook een tam herplaatsertje kunnen nemen. Het hoeft niet altijd te klikken - als je een man en vrouw naast elkaar zet, betekent het ook niet gelijk dat ze elkaar gelijk zien zitten - of ooit.. en zo werkt het bij valkjes ook.

In ieder geval sluit ik me bij de advies van Anke aan - nieuw valkje erbij zou zeker kunnen helpen.
In ieder geval wens ik jou veel succes!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Roxy

ok bedankt ik ga het in de gaten houden wanneer er weer jonge valkjes zijn, of een herplaatser.

Groetjes Roxanne

Bello

Hoi Roxy,

Het valkje ziet je nu gewoon als partner en gaat daarom gillen als je de kamer uitgaat.

een 2e valkje is beter,  dan heeft hij wat afleiding.
Onze Bello was ook zo aan het schreeuwen toen ze alleen zat en nu we Jannes en Catka erbij hebben doet ze het niet meer.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Roxy

Maakt het nog uit of ik een mannetje of popje neem. Wat bailey is weet ik niet zeker, maar ik denk een mannetje. Hij vertoont mannelijke gedrag, alleen hij fluit niet echt en heeft nog behoorlijk wat parels. Maar ja hij heeft ook nog maar 1 rui gehad.

Anke

Hoi Roxy,
Opzich maakt het niet uit, twee popjes of twee mannetjes het kan allebei, of natuulijk een popje en een mannetje.
Groetjes Anke

Dierenfreackske

Succes met jouw beslissing , ik hoop dat je een goede keuze maakt , ik geef Anke 100 procent gelijk ! ;D ;D.....
gewoon een tweede valkje zodat hij niet alleen zit he ! Grtjs Ann

Roxy

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie advies. Ik heb inmiddels een valkje geresereerd bij kim(mie) van het forum. Ik heb er heel veel zin in. Ik hoop dat Bailey het ook leuk vind.

Groetjes Roxanne

Kaatje

Hoi Roxy,

Erg spannend en uiteraard hoop ik dus net als jou dat Bailey het ook leuk vindt !!

Groetjes, Karin