11 mei 2025, 03:20:32

zieke oude valkparkiet

Gestart door guillaume, 28 februari 2008, 19:29:42

« vorige - volgende »

guillaume

Vandaag stond ik aardig vroeg op 3:45 en zag dat coco zo heet onze valkparkiet zielig op de bodem zat en amper reageerde ik kon hem wel uit de kooi halen hij ging meteen op me vinger zitten, maar toen ik hem op zijn stok terug zette ging hij toch weer naar de bodem terug.
vanmiddag thuis aangekomen zag ik dat er nog geen verandering in was gekomen zat namelijk nog steeds verzwakt in zijn kooi. meteen de dierenarts gebeld waar ik vanmiddag meteen langs kon die stelde voor om bloed bij hem aftenemen.
Ik ben toen maar in de wachtruimt gaan zitten met me dochter je hoorde hem piepen me hart draaide om.
gelukkig kregen we meteen de uitslag.(uurtje)
Hij was uitgedroogd en kalktekort de arts dacht aan `n ontsteking aan de lever om het ergste kanker. en stelde voor om coco op kracht telaten komen hem `n nachtje daar telaten,
daar konden ze tenslotte antibiotica geven via infuse en ook vocht.
Nu is het dus afwachten hoe hij de nacht doorkomt.
na het bloedprikken reageerde hij amper maar toen we afscheid namen (je weet maar nooit of hij de nacht wel doorkomt)piepte hij, dan draait je hart om

Karin

Sterkte ermee, ik hoop dat hij toch een beetje op gaat knappen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

guillaume

ja dank je.
Het vreemde is vandeweek was er nog niks aan de hand hij is zoeen 15 jaar oud.
wat de dierenarts vertelde dat vogels zich vaak groot houden want in de natuur gaan de roofvogels op zieke vogels af dus wat denk me valkparkiet ik moet me groot houden.
Wat ik nu wel vreemd vind hij at en dronk genoeg.
Nu maar hopen dat het `n ontsteking is

Sanna

Hoi Guillaume,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je gevoeld hebt bij de dierenarts hoor. Het is verschrikkelijk om je vogeltje daar achter te moeten laten niet wetende wat de volgende dag brengt. Ik hoop voor je dat je hem morgen weer mee naar huis krijgt.

Wat de dierenarts zei klopt. Het kan makkelijk zijn dat hij al een tijdje niet lekker in zijn vel zat. Pas als hij het echt niet meer kan verbergen merk je pas aan hem dat hij ziek is. 15 is een flinke leeftijd, maar valkjes kunnen ook ouder worden. Ik hoop met je me dat het een ontsteking is en dat hij er met antibiotica bovenop komt.

Groetjes, Sanna

guillaume

Hij is de nacht doorgekomen was nog wel iets zwak maar zat wel op `n stok bij de dierenarts we moeten om 17 uur nog effe bellen de ontlasting was nog niet goed.dus ik denk dat we hem maandag pas mee naar huis mogen nemen

guillaume

hij is weer thuis hij heeft vloeibaarvoedsel wat 3x per dag via `n spuitje in zijn snavel gespoten dienst teworden het zelfde met de medicijnen deze 2 keer per dag .hij was blij dat ie ons zag.

Kaatje

Hoi,

Ik ben blij dat hij de nacht goed is doorgekomen en nu op naar een volledig herstel hoop ik !! Je hebt in ieder geval vloeibaar voedsel en medicijnen !! Ik duim voor jou en het valkje !!

Groetjes Karin

guillaume

ja dank je ik hou jullie op de hoogte.
Hij at meteen toen we thuis kwamen en brok de kooi af bij de dierenarts toen ie ons hoorde.
de arts vertelde ons dat zijn nieren en lever faalde.
dit moet met medicijnen op telossen zijn het gehele herstel kan nog wel weken duren mits het geen kanker is.
thuis aangekomen was ie flink actief.
Dus nu afwachten

Sanna

Nou sterkte dan maar met het herstel Guillaume. Het klinkt in ieder geval goed dat hij actief is. Heel veel succes.

Groetjes, Sanna

guillaume

19 april 2008, 17:42:59 #9 Last Edit: 19 april 2008, 18:08:23 by guillaume
Vandaag is hij om 16:35 overleden. Hij zat de laatste dagen weer veel teslapen (op twee pootjes ).zijn ontlasting was nog niet zoals het hoorde.

FroukjeH

Ach wat erg. Wens jullie heel veel sterkte toe.
Het was wel een heel mooi valkje he?

groetjes
Froukje

Sanna

Ach wat sneu. Heel veel sterkte.

Groetjes, Sanna

Gerda

Veel sterkte!

15 jaar is op zich best een mooie leeftijd! In de natuur halen ze dat niet!

Maar jullie zullen hem zeker wel erg gaan missen!!

Liefs, Gerda