14 mei 2025, 18:48:08

rare snuiter

Gestart door Irene, 24 oktober 2003, 16:05:49

« vorige - volgende »

Irene

Hoi allemaal,
ik heb een vraagje over mijn lieve Gijs, lutino, 7 maanden.
gisteravond had ik grote beker chocolademelk (ja die tijd komt er weer aan ;D) en Gijs zat op mijn schoot al een tijdje terwijl ik die beker vast had. En opeens begon hij uit het niets heel schel te roepen.Vrij lang; pas toen ik mijn beker wegzette toen stopte hij pas. Zijn kuif lag gewoon in standje relaxed, maar toch vraag ik me af waarom hij dat deed. Omdat hij zenuwachtig word, of iets anders? Hij doet het ook als je met een lepeltje tikt in een leeg toetjes bakje; zodra je stopt met tikken, stopt hij ook, maar zodra je weer begint gaat hij ook weer ::). Waarom is dat toch?
wie kan mij helpen?
groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

mastolk

Hoi Irene,

Is jou valkje een man? Dan kan het komen dat hij reageert op het geluid door zelf geluidjes terug te maken.
En van de chocomel komt misschien een geur af die hij lekker of juist niet lekker vind. Misschien wil hij juist dat je met het lepeltje roert zodat 'het leuke geluidje' weer gemaakt wordt.
Dit is het enigste dat ik kan bedenken maar wie weet zijn er anderen die andere ideen hebben.

Groetjes MArgrietha

Irene

of het een mannetje is, twijfel ik over; volgens mij is gijs toch een popje.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

mastolk

:D  :D Gijs een popje, tja kan ook natuurlijk!
Ik zou het niet weten wat het verder kan zijn.
Van mannetjes weet ik dat ze echt kunnen reageren op geluidjes (vrouwtjes soms ook wel eens) maar van vrouwtjes heb ik het nog niet echt gemerkt.
Mijn mannetje hier Taco fluit en piept ook vaak reageert ook op geluiden, maar zodra ik dan tegen hem fluit is hij stil heel vreemd!
Groetjes en hopelijk zijn er anderen die meer weten dan ik!
Margrietha

Tara

Hoi Irene,

volgens mij, wil jouw valkje je gewoon nadoen, want tamme valkjes, doen namelijk alles wat hun baasje doet. Het is in ieder geval vreemd, en zeker voor een popje :D, nou, het is toch leuk gedrag he ;) ;D

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Irene,

Als ik met een van mijn valkjes hier in een beker ga roeren met een lepeltje en dat maakt van die roorgeluidjes gaat ie met zijn kopje heel hard knikken net of ie heel snel ja knikt :-)
Dat doet ie ook als ik klakgeluidjes met mijn mond maak.
Misschien is dat bij jou net zoiets.

Groetjes,  Paul

Sonjaa

Hoi Irene,

Misschien dat je valkje graag een heel klein beetje chocolademelk wil proeven?
Eén van mijn valkjes is ook altijd nieuwsgierig wat ik in mijn handen heb en doet er alles aan om dat te onderzoeken. Zo sprong hij ook bijna een keer in een bakje cruesli  ::)
Als ik iets drink en hij is weer nieuwsgierig, dan laat ik hem meestal een likje nemen van het lepeltje zodat hij het kan proeven. Grappig om te zien trouwens, hoe hij sommige dingen vies vindt en andere dingen juist zo lekker dat hij het hele lepeltje er bij aflikt! (uiteraard let ik er wel op wát ik hem geef en dat ik hem niet te veel geef).

Groetjes
Sonja

Barbara

Ik denk dat valkjes stil worden als je terugfluit om te kunnen luisteren.... Zo voer je eigenlijk een gesprek met ze! ;)

Croky heeft de laatste tijd de gewoonte heel vaak en lang achter elkaar heel schel, snel achter elkaar en monotoon gilletjes te slaken, om gek van te worden. Als ik nee roep, stopt ie vaak even maar vaak moet ik een paar keer roepen. Soms als ik het zat ben sta ik op en roep ik nee van dichtbij en blaas ik tegen hem. De laatste paar keer ging hij dan mooi en lief fluiten, veel beter en juist leuk om naar te luisteren, dus ik weet wel wat ik voortaan doe..... Dus niet! Want dan leert ie dat die herrie aandacht oplevert :o Ik ga pas naar hem toe als tie stil is en als tie dan lief gaat fluiten praat ik lief tegen hem en zeg ik dat ie lief is, hij lijkt het te gaan begrijpen...

Nes

He Irene,

mijn valkjes hebben ook van die streken. Als ik ga eten, moet ik ze wel in de kooi zetten want Rocky is er dan als de kippen bij  :D en dat vind ik niet altijd even leuk  ;D Hij moet alles eten wat ik eet met als gevolgd dat ik zelf niets meer kan  ;)
Vanmiddag sprong Binky op m'n kopje thee. Ik schrok natuurlijk! Ze duwde haar snaveltje erin en waste haar gezichtje (was warme thee, maar niet heet hoor).
Ik moest eigenlijk best wel erg lachen, het was zo grappig  :D
Toen ze merktte dat het toch niet juist was sprong ze er meteen af  ;) Hier zitten dus ook van die rare snuiters!

Groetjes Nes

Paul

Hoi,

Soms is het inderdaad wel lastig als je zit te eten en ze gaan mee eten op de rand van je bord.
Dat aan de rand gaat dan nog wel maar soms gaan ze midden in je bord zitten :-(
Van de week ging mijn albino midden in de baby pangang zitten en natuurlijk zat ze onder de rode saus :-(
Op een grijze valk valt het nog mee maar witte veren en oranje saus is een ramp.
Ik heb haar meteen afgespeold en het meeste is eraf gegaan maar helemaal krijg je dat niet schoon  :D
De rest gaat er met de tijd wel af tot dan heb ik een speciale mutatie  :D
Soms is het dus beter als je eet om de valkjes in de kooi te laten want ze kunnen zich ook branden als het eten te heet is :-(

Groetjes, Paul

Coco en Chantal

Wat leuk om dit allemaal te lezen,dat ze van alles uitvreten die valkjes. ;)

Ik heb onze coco van 4,5 week en is nu 12 weken, dus ik moet nog veel leren over het gedrag van de valkjes, maar ik lach me kapot om coco hoor whahaha, wist niet dat ze zo leuk zouden zijn en soms ontzettend brutaal. :D
Net als bij jullie wil coco ook alles proeven wat wij eten en klimt net zo lang tot hij bij het lekkers is.
En als dat klimmen niet snel genoeg gaat dan begint hij te springen hahaha.

Groetjes chantal en coco ;)

Groetjes Chantal en de valkjes