Sietskes Valkjes 2008, STOPPEN MET HOBBY :(

Gestart door Quendi, 16 februari 2008, 15:24:07

« vorige - volgende »

Quendi

Mijn bleekmasker is niet split voor bont, dus de jongen zullen geen bont zijn maar wel dragen... Dus ja, als je daar weer mee zou kweken kan het wel, maar duurt wel weer een aantal jaartjes voordat je daaruit bleekmasker getekend krijgt.

Dit is het jong die dus een achterstand had, helemaal bijgetrokken.  ;D. Helaas ongeringd omdat mijn moeder het niet kon tijdens mijn vakantie en te vroeg had geringd en niet zag dat ie dus was afgevallen. Ik zoek voor hem/haar nog een baasje. Is nu tam.

Groetjes Sietske

Rianne

Lief ding, geen plek ;D Maar je zult er vast gauw een nieuwe eigenaar voor vinden :)

Dierenfreackske

Whaaaaaaauuuuuuuuuw , wat een mooi valkje ook ! Ik heb ook geen plaats meer , jammer en hier zijn ook al mannen genoeg he , anders wist ik het wel ! Heel veel succes voor het vinden van een nieuw baasje voor hem ! Wat super dat ie tam is ook ! Je zal wel gauw een baasje voor hem vinden hoor ! Grtjs Ann

Quendi

Hoi Iedereen,

Na er goed over nagedacht te hebben, heb ik besloten om voor heel mijn vogelbestand nieuwe eigenaren te zoeken.
Dit omdat ik samenwoon met mijn vriend en wij plannen hebben om te gaan verhuizen, de vogels binnen plaatsen is geen optie vanwege zijn astma en deze vogels horen echt buiten en die ruimte kunnen wij niet bieden.

Ik vind het ontzettend jammer, maar het is toch de beste optie voor ze. We gaan niet direct verhuizen maar ik wil hier gewoon op tijd mee zijn en niet op het laatste moment nog mee zitten.

Alle bewezen koppeltjes gaan samen weg en zeker niet apart. Het gaat om de volgende vogels:

Vaste koppels:
Koppel 1: Pale fallow Witmasker man X Lutino BleekmaskerWitmasker pop
Koppel 2: Dominant pastel EF licht type man X Wildkleur pop

Vrijgezelle vogels:
Vogel 1: Geelwang/Bleekmasker Grijze man
Vogel 2: Geelwang/Bleekmasker Grijze pop
Vogel 3: Dominant pastel EF licht type Witmasker man, geringd 2007
Vogel 4: Dominant pastel EF licht type pop, geringd 2008
Vogel 5: Cinnamon Getekend Witmasker man, geringd 2008
Vogel 6: BleekmaskerWitmasker split pale fallow en lutino man, geringd 2008
Vogel 7: Pale fallow Witmasker pop, geringd 2007
Vogel 8: Opaline Bont man kanssplit cinnamon, geringd 2008
Vogel 9: Opaline split Bont kanssplit cinnamon, geringd 2008

En nog een koppeltje rijstvogels.

Voor serieuze interesse ben ik te mailen of te pm-en.

Groetjes Sietske

Kimm

hoi

wat sneu dat jij je hobby moet gaan opgeven.

ik wens je wel heel veel sterkte met het afscheid nemen van je valkjes en ik hoop dat je een heel goed huisje voor ze kan vinden.
nogmaals , sterkte....

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Sietske  , heel veel sterkte met je beslissing , ik weet dat het zeker moeilijk voor je is hoor ! Ik hoop dan ook dat je een nieuw huisje voor ze gaat vinden hoor ! Heel veel succes met het zoeken naar de nieuwe baasjes , dat zal wel geen probleem zijn hier denk ik ! Ik wou dat ik je kon helpen maar dat kan ik niet , jammer .Er zijn vast wel mensen die nog een plaatsje hebben voor je mooie valkjes ! Grtjs Ann

Rianne

Hoi Sietske,

het zal geen makkelijke beslissing geweest zijn maar je vriend zijn gezondheid gaat voor. Ik hoop dat je een goed nieuw tehuis voor je valkjes vind. :)

Quendi

Ja, ik vind het heel erg, maar wel de beste keuze. Ik heb echt mijn best gedaan ook om koppeltjes heel goed te combineren en te zoeken enz. Veel tijd in gestoken. Dus het voelt nu heel raar dat ik dat allemaal opgeef. Alsof ik mijn opdracht niet heb afgemaakt ofzo  :-\. Vooral de valken die ik zelf heb gekweekt vind ik erg moeilijk om weg te doen, die zijn hier geboren en weten niet beter... Die heb ik echt zien opgroeien. Maar goed... Ik weet ook wel dat ze bij andere mensen ook wel een goed plekje zullen hebben.

Ik zoek nog voor een aantal vogels een plekje:
Vogel 1: Geelwang/Bleekmasker Grijze man
Vogel 2: Geelwang/Bleekmasker Grijze pop
Vogel 3: Dominant pastel EF licht type Witmasker man, geringd 2007
Vogel 4: Dominant pastel EF licht type pop, geringd 2008
Vogel 5: Cinnamon Getekend Witmasker man, geringd 2008
Vogel 6: BleekmaskerWitmasker split pale fallow en lutino man, geringd 2008
Vogel 7: Pale fallow Witmasker pop, geringd 2007
Vogel 8: Opaline Bont man kanssplit cinnamon, geringd 2008
Vogel 9: Opaline split Bont kanssplit cinnamon, geringd 2008

Groetjes Sietske

*Esther*

Zonde joh,
al die mooie mutaties.

Ik ben niet echt meer op zoek, helaas. Wel ruimte genoeg ....

Mocht je ze tijdelijk willen huisvesten is dat ook misschien een mogelijkheid? Als je vastere verhuis plannen hebt?

gr Esther

Quendi

Hoi Esther,

Heel lief aangeboden maar ik zie ook geen kans dat we daarna nog een voliere zullen hebben NA de verhuizing. Mijn vriend is er ook niet wild van en ziet het niet zitten....

En omdat ik er nu toch weinig tijd voor heb en daarom weinig plezier aan beleef, kan ik beter nu voorgoed een plekje voor ze zoeken als ik toch geen zekerheid heb of ik ze kan terug nemen.

Het zou voor ons iniedergeval een hoop zorgen wegnemen als we eenmaal gaan verhuizen. (ookal vind ik het natuurlijk wel ontzettend jammer).

Quendi

Hoi iedereen,

Ik dacht, laat ik maar eens even weer wat van me horen.

Alles gaat hier goed. Wel rustig, maar alles gezond enz.

Inmiddels al best wat verkocht, maar er zijn nog een aantal vogels die nog een nieuw baasje zoeken.

Namelijk;
Een dominante pastel EF licht type popje, EK 2008 geringd.
Een witmasker split pale fallow popje, EK 2008 geringd.
Bont opaline kanssplit cinnamon man, EK 2008 geringd.
Opaline split bont popje, EK 2008 geringd.
Bleekmasker popje van begin 2006.

Koppeltje: Dominant pastel EF licht type man x Wildkleur pop, beide geringd 2006.

Koppeltje: Witmasker Pale Fallow man, geringd 2005 X Lutino Bleekmasker pop van begin 2006.

Voor foto's en informatie over de betreffende vogels kun je mailen naar: quendi_s@hotmail.com.

Groetjes Sietske

Dierenfreackske

Alvast een fijne kerst hoor ! Grtjs Ann

Mara

Quendi

Nog steeds zijn nog niet alle vogels weg, daarom even mijn topic omhoog duwen. Wie heeft er nog interesse in 1 van de onderstaande vogels?

Een dominante pastel EF licht type popje, EK 2008 geringd.
Een witmasker split pale fallow popje, EK 2008 geringd.
Bont opaline kanssplit cinnamon man, EK 2008 geringd.
Opaline split bont popje, EK 2008 geringd.
Bleekmasker popje van begin 2006.

Koppeltje: Dominant pastel EF licht type man x Wildkleur pop, beide geringd 2006.

Koppeltje: Witmasker Pale Fallow man, geringd 2005 X Lutino Bleekmasker pop van begin 2006.

Voor foto's en informatie over de betreffende vogels kun je mailen naar: quendi_s@hotmail.com.

Groetjes Sietske

Quendi

Inmiddels heel wat valkparkieten een nieuw baasje.

Ik zoek alleen nog voor de volgende valkparkieten een nieuwe eigenaar:

Koppeltje:
Witmasker Pale fallow man '05 X Bleekmasker Lutino pop '06

Vrijgezellen:
Bleekmasker pop '06
Dominant pastel EF licht type pop '08

Groetjes Sietske