Silkes Valkjes | Geelwangen te koop! Binnenkort 3 nieuwe aanwisten =D

Gestart door Silke *, 11 februari 2008, 19:50:04

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Zonde Silke maar wat niet is dat is niet..

Ik wens je in ieder geval heel veel succes de komende kweekronde en hoop dat het goed gaat als je de blokken weer ophangt!!

Veel succes en misschien toch nog tot spreeks!  :)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske

Hoi Silke ...wat jammer nou he en ga je nog iets laten weten als er jonkies zijn of gaat het niet door die reservatie ? Grtjs Ann

Silke *

BLOKKEN HANGEN!!

Hoi Debby,

Ik laat wel nog best iets achter hoor. Maar ik wou laten weten dat ik gewoon geen kans heb om jullie boekjes bij te houden en mijn boekje voldoende bij te houden.
Ik laat wel nog enkele foto's zien en als ik jonkies heb of eitjes, dan zullen jullie dat ook weten.

Hoi Ann,

Lees maar hierboven bij Manon.
En natuurlijk gaat die reservatie door!  ;)

Groetjes
Silke

Dierenfreackske

Yes ...bedankt hoor Silke .. maar hoe kan ik jou nu nog volgen en hoe laat je het weten ? Via msn ? Alvast heel veel succes he ! Grtjs Ann

Silke *

Hoi Ann,

Op valkparkietenbenelux laat ik een kweekverslag zijn gang gaan. Klik hier.

En hier ga ik ook nog vanalles bijhouden én op msn als ik kan ook  ;)

Groetjes
Silke

Dierenfreackske

Ja ...tof Silke ...je bent een toffe meid hoor ! Op msn kan je me meestal wel bereiken hoor ! Leuk en op het benelux valkparkieten forum zal ik ook alles van je kweekprogramma volgen hoor ! Bedank voor de info hoor ! Je bent een supermeid !  Tot gauw he op msn ! Grtjs Ann

Sharon

Hoi Silke

wat ontzettend balen dat je internet nog steeds is afgesloten zeg. Ik vind het dus echt nergens op slaan dat ze dat hebben gedaan!  >:( >:( >:(

Wat super spannend dat je de blokken nu hebt hangen zeg! Ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen!

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Silke *

Hoi!

Om toch nog ff een tussenstand te geven ivm de valkjes en de eitjes...

Timo & Lientje: 6 eitjes + 1 ei van M & M
Micky & Melanietje: 3 eitjes waarvan 1 bij T&L

Punky en Fluffy broeden ook bij Timo en Lientje, maar Lientje is wel degene die de eitjes legde.

Micky en Diëgo broeden op de eitjes van M&M, Melanietje niet en dus worden de eitjes wss niet bebroedt 's nachts en is het eitje afgestorven...

Dan nog iets dat ik wou zeggen, Punky blijft hier waarschijnlijk niet lang meer...
Diëgo en Punky vechten hele dagen door tot ferm bloedens toe en gebroken pootjes en scheefgegroeide nagels!

En het eerste eitje van Timo en Lientje is aan het uitkomen!!!  ;D

Gr Silke

Anke

Hoi Silke,
Spannend hier hoor met al die eitjes.
Wat jammer dat Diego en Punky zo vechten.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Silke ...wat jammer van het eitje van M&M en dat Diego en Punky zo vechten he ! Ik hoop dat het goed komt met de andere eitjes !  Grtjs Ann

Dierenfreackske

Hoi Silke , hoe is het met de eitjes ? Eindelijk bijna weekend he , dan ben je bij de valkjes he ! Ik ben benieuwd hoe het is met de eitjes hoor ! Straks een donsje , misschien wel eentje voor mij bij ? Wie weet he ....ik ben echt reuzebenieuwd he !
Grtjs Ann

Silke *

GROTE UPDATE OVER ALLE VALKJES ;D

Hoooooiii allemaal!
Ondertussen een tijd geleden en ik ga proberen alles hier neer te typen wat er terwijl gebeurde :)

PUNKY EN FLUFFY
Cinnamon witmasker / bont
x
Cinnamon gepareld

Punky en Fluffy zijn beiden verkocht  :(
Ze vormden totaal geen koppeltje en er werd alleen maar gevochten. Ik vond dit vreselijk voor Punky en Fluffy en heb ze verkocht. Fluffy gaat vele kleintjes krijgen bij een collega van iemand die wij kennen en Punky gaat kleintjes krijgen bij andere mensen  :D

Fluffy (cinnamon geparelde):

Punky:

TIMO EN LIENTJE
Cinnamon / gepareld & bont
x
Cinnamon bont gepareld

Timo en Lientje hebben 3 kleintjes gehad. Waaronder 1 kleintje laat geboren is (de andere waren al 3 weken oud). Ik heb het bij Micky en Melanietje gelegd omdat het niet verplettert zou raken, maar ze gaven het geen eten en stierf.

Het oudste jong is nu al een week en een half bij een héél erg lieve mevrouw  ;D
Ze stuurt me elke dag foto's + een verslagje. Ze hebben hem Ozzy genoemd en is al helemaal tam!

Dit is Ozzy:

Bij z'n nieuw baasje

Bij mij

Het middelmatigste valkje is Fleur (die Ann gereserveerd heeft). Ann komt maandag om haar Fleurtje  :D
Ze is echt ook heel schattig om te zien!

Nu liggen Lientje en Timo terug met 4 eitjes, ze zijn nog bezig aan het leggen, dus er kunnen nog meer eitjes bijkomen. Ze zijn bevrucht.

Timo op de eitjes:

Lientje:

MICKY EN MELANIETJE
Cinnamon / geelwang & gepareld kanssplit bont
x
Cinnamon bont geelwang kanssplit fallow

Jah, M&M, daar valt niet zo héél erg veel over te zeggen. Ze hebben al 2 nestjes gehad met eitjes en telkens niet bevrucht.
Sinds gisteren liggen ze met een tweede eitje. Volgens mij zijn de 2 bevrucht, maar ben niet 100% zeker hoor.
Dus Ann... Moest het toch zijn,  ;) ;)

Micky:

Melanietje (let op haar GROOOOOOTE kuif  ;D):

DIËGO EN AMORÉ
Bont gepareld witmasker / lutino & fallow
x
Lutino / (bont) bleekmasker of (bont) witmasker

Diëgo en Amoré hebben een 2-tal weken in een kweekkooi gezeten. Vooral om ze apart te hebben en zodat ze zouden kweken. Ookal was die kooi 120 cm lang, ik vond 'm nog te klein voor 'n stel valkparkieten. Ik ga 'm nu gebruiken voor zieke valkjes ofzo.
Sinds gisteren zitten deze twee weer in de volière en hoop ik er een nestje van te hebben!

Diëgo:

Amoré:

Zo dat is 't wat. Als jullie vragen hebben ofzo, ik hoor het wel  ;D

Groetjes
Silke  :-*

*Yvon

Heey Silke !!  :D

Leuk dat je weer eens een goeie update neerzet.  ;D
Wat jammer van Punky en Fluffy.  :-\
Maar ze zitten nu ook goed zo te lezen.  :D
Timo en Lientje hebben mooie jongen gekregen.  :D
En de kuif van Melanietje !!!! Wooooooowwwwwwww  :o :o :-* :-*

Broertje Yaron van Melanietje heeft nu 5 donsjes.  ;D
Afwachten of er cinnamon geelwangetjes uitgaan komen.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Silke , wat gaaf dat je een update plaatst !
En ik kom inderdaad maandag om mijn lief mooi valkje Fleur !
Ik hoop echt dat de 2 eitjes van M&M bevrucht zijn , wie weet he ! Ondertussen heb ik al 11 valkjes thuis zitten in de voiliere hoor ! En er komen er nog he ! Met Fleur is dat het 12 de valkje die ik heb . In de winter blijven er wel 4 binnen , Suske Wiske , Nottie en Faith ( ook een albinootje )
Nottie is het donsje van Beauty en Macy die van bij Anja komt en nu bij Anke herplaatst is . Luna komt van bij Bonnie en gaat eerst tijdelijk bij Anke wonen . Faith is het donsje van Chico en James van bij Anke en is een albino popje , . Deze 3 valkjes komen dus in augustus denk ik bij mij !
Ook komen er 2 valkjes popjes van Linda bij mij ( bont geparelde witmaskers ( voor Matthias )  Die krijgen de naam Crystal en Pearl. en zijn ook tam ! Het valkje van jou gaat ook nbaar de voiliere en ik hoop dat ze een koppeltje gaar vormen met een van mijn dominant pastel witmaskertjes of bonte witmaskertjes !  Ik zie wel , na de winter wie er op haar afkomt he of hem ?  Tot maandag rond 14.30 ongeveer hoor !
;D ;D ;D Liefs Ann ! ;D ;D ;D ;D