Silkes Valkjes | Geelwangen te koop! Binnenkort 3 nieuwe aanwisten =D

Gestart door Silke *, 11 februari 2008, 19:50:04

« vorige - volgende »

Silke *

Micky en Melanietje

3 EITJES ;D

Onze mooie madam sie  ;D

En ze broedt nog ook!!!  :D

Diëgo - Melanietje

Diëgo - Melanietje - Amoré

Wat minder nieuws...
Met Diëgo & Amoré wordt het helaas niets denk ik.
Diëgo probeert de hele tijd te bijten en happen naar
Amoré  :-\

Timo en Lientje hebben nog altijd 4 eitjes.

Fleurtje niet te vergeten  :D

Ze groeit echt héél erg snel  :)

Tweety, onze kanarie is een gek ding  ;D
Ze maakt overal nestjes en gaat erop "broeden"  ::)

Tweety en Fleurtje

Binnenkort hebben we nog 2 nieuwe aanwinsten voor in de volière  :) Helaas geen valkjes, maar wel andere... rarara  ;D

Sins januari hebben we een hondje  :)
Mag ik jullie voorstellen aan "Seppe"  :D

Hoi Yvon  :)

Stiekem vind ik het wel leuk, updates plaatsen  ;D ;D
Ik denk wel dat Punky & Fluffy misschien beter af zijn zo en een mannetje/popje ergens anders kunnen uitkiezen  :D

Ik duim voor geelwangetjes bij je! (Als jij duimt dat Melanietje haar eitjes bevrucht zijn, haha  :P)

Dankjewel Caroline   :-*

Hoi Ann  :)

Hihi thanks   :D
Je verlangt zeker al tegen maandag?  ;D
Fleurtje is echt 'n schattig valkje (hierboven nog een foto'tje :))
Man man man al die valkjes  :o  ;D
Je hebt waarschijnlijk een heel boek vol met alle regelingen voor de valkjes  ;D ;D

Groetjes
Silke  :)

Anke

Hoi Silke,
Leuk dat je er weer bent :)
Gefeliciteerd met de eitjes!
Gaan we nu weer regelmatig updates krijgen? ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Natuurlijk hoop en duim ik voor je dat zelfs alle !! eitjes bevrucht zijn en dat ze alles helemaal goed blijft doen !!  ;D
Onze geelwang Faith heeft ook trouw op haar onbevruchtte eitjes gebroed,Melanietje gaat dat ook doen.  ;) :D

Krijgt Tweety geen partner ?  ;D

Wat een lieve Seppe !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ach wat een lief bekkie heeft jullie hondje.  :-*

Jammer dat het niet wil lukken tussen Diëgo & Amoré, het zijn zo'n mooi koppel. Heb je al geprobeerd om ze apart te zetten als koppel?? Ik het nog nooit gehad dat het niet klikt met een koppel maar .... ik zet ze ook altijd apart, eerst om aan elkaar te wennen en vervolgens als ze oud genoeg zijn krijgen ze een blok  .... mijn ervaring is dat ze eenmaal gekoppeld, dan ok gekoppeld blijven.

Maar .... misschien heb ik mazzel.  :D

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Silke ....ik verlang echt wel naar mandag en Matthias ook !!
Wat een mooie kuif heeft Fleur ook he ! Wat lijkt ze goed op haar mama he ! Grtjs Ann

*Manon*

Hoi Silke,

Leuk weer wat van je te horen.
Al lezende in je dagboek, dacht ik: dit heb ik al gelezen, maar waarom ik nooit een berichtje achtergelaten heb  ??? ???
Maar goed, hier is ie dan, mijn berichtje en ik ga je zeker weer volgen  ;D

Silke *

Hoi Anke  :)

Dankjewel!  :-*
Ja hoor, zoals ik al zei tegen Yvon, ik vind het eigenlijk stiekem leuk om updates en foto's te plaatsen  ;D

Hoi Yvon,

Hihi dan ben ik blij  :D ;D
Ik ben eens benieuwd, 3e keer goede keer zeggen ze?  :-\
Hoe oud is Faith? Toch fijn dat onze geelwangetjes broeden hé  :) Een zorg minder...

Tweety had een partner  :(
Toen heeft ze met hem eens 2 eitjes gehad, jammer genoeg ook niet bevrucht (het mannetje was al 16 jaar  :P)
Nu twijfel ik ook echt wel om een ventje te kopen voor dit meisje  :D
Ik heb nog een kweekkooi staan (zie hieronder bij Caroline).

Hoi Caroline,

Haha  ;D Ook bedankt  :-*
Ik dacht ook dat Diëgo & Amoré een perfect koppel zouden zijn. Zij waren nog de enige "losse" vogels die overbleven in de volière dus ik dacht wel dat ze zich zouden koppelen.

Een 3-tal dagen geleden dacht ik, zaten ze nog in een kweekkooi, nu terug in de volière.
Ik had ze apart gestoken voor de zekerheid (ivm de jongen die ik eruit krijg) en om hen te koppelen.

Ze hadden een kweekkooi van 1.20 meter lang, op zich groot genoeg hoor, maar ze zaten de hele dag op de grond, erg gezellig vond ik het niet en ze hadden geen leven. Hebben zo een 2-tal weken daarin gezeten.

Ik vergooide eigenlijk zomaar €50, maar toch dacht ik van, yes, nu zullen ze zéker een koppeltje gaan vormen, maar toch  :-\

Ik heb zelfs erg slecht nieuws! De kweekkooi hangt volledig onder bloed  :(

Het kan zijn dat ik 'm nu gebruik als ziektekooi ofwel om Tweety en een mannetje daarin te zetten om te kweken  :)

Diëgo heb ik al weer in en uit een broedblok zien vliegen in de volière, ik ga nu eerst kijken hoe het verder gaat.
Anders koop ik gewoon een nieuwe man! Amoré blijft zéker bij mij  :)

Hoi Ann,

Komt Matthias mee?
Je zal maandag ook Melanietje zien en de rest  :D
Ja hoor, ze zijn erg mooi! Fleur haar kuifje zal wel nog een stuk groeien hoor  ;)

Hoi Manon,

Leuk om jou ook nog eens te horen!
Eneh, dat geeft niet hoor  ;D

Groetjes
Silke

Dierenfreackske

Hoi Silke ....ja , Matthias komt ook mee , hij wil die valkjes van jou ook wel eens zien he ! En hij wil Melanietje bij hem op zijn schoot houden tot thuis en in de kooi steken he ! Grtjs Ann

Mijn pa gaat me brengen , ja , ik had liever gehad dat ik dinsdag kon met mijn collega , dan zou Kim ook meegeweest zijn maar ze moet werken maandag en Kim (haar dochter 15 j
.) is nogthans een heel leuke meisje die ook graag valkjes ziet , dus komt ze woensdag kijken naar Fleur !
Ook Fiona ging meegaan met mij maar nu mijn vader me brengt wil ze niet , hij is nu eenmaal niet echt zo'n leuke vent om mee te hebben maarja , anders kon ik niet komen he !
Mijn collega moet heel de week werken in de kinderopvang dus kon niet komen. En Ann ( Fiona) kon nu ook niet want Fi moet op kamp he ! Grtjs Ann

Silke *

Hoi Ann  :)

De hele buurt was van plan om mee te komen zeker?  ;D :P

Melanietje mee naar huis brengen?  :o Niets van  ;D
Fleurtje mag je meenemen, Melanietje niet  ;)

Ik zou Fleurtje wel in het transportdoosje laten zitten hoor, als je haar komt ophalen. In de auto zal ze wegvliegen van Matthias z'n schoot en wss tegen het raam aanvliegen  :-\
Ze is jammer genoeg niet echt tam aangezien ze al een 3-tal weken in de volière zelf zit tussen de wilde valkjes.

Groetjes
Silke  :-*

Dierenfreackske

Hoi Silke ....natuurlijk moet ze in een doosje he , ik bedoelde dat ook , maar hij gaat dat doosje bij zich nemen he !  ;D ;D
Natuurlijk is het niet erg dat ze niet echt tam , is , ....ze zal het wel worden hoor !

Hihi ....jaja ...die gekke miesjes gingen anders mee gaan met me omdat ik niet graag alleen ga ! En ja ....omdat ze allemaal zo graag komen he , maarja , mijn pa rijd met zo'n blauwe caminnette he van volkswagen , dat zijn wij dus als je die ziet he , hihi  ... Er zal een beetje zoekwerk zijn he ! Als we op de E17 zitten , welke afrit moeten we nemen ? Weet je dat ?   Richting Vichte ofzo ?   Ach , anders zullen we het wel vinden hoor ! Grtjs Ann    Tot  maandag !

Silke *

Hoi Ann,

Sorry voor m'n late berichtje  :-[
Maar je hebt het gelukkig goed gevonden  ;D

STRAKS FOTO'S!!

Groetjes
Silke  :-*

Dierenfreackske

Hoi Silke .......jaaaaaaaa, leuk , foto's
Fleur is goed aangekomen hoor en is nu aan het rusten .
Ja ...het was niet zo moeilijk om te vinden hoor ! Grtjs Ann

Silke *

FOTOTIJD!!

Hier wat foto's van gisteren, veel kijk - en leesplezier  ;)

Eerst en vooral had ik wat groentjes en fruit gesneden (wortel, nectarine, banaan, komkommer, bruin brood).

Daarna wat eivoer + trosgierstzaadjes + goezemoeze (zoals wij het noemen ;D) doorgemengd, hmm lekker  :P

Lientje

Fleurtje heel oplettend  :D

Melanietje

Diëgo

Toen had ik trosgierst vast, Tweety was de eerste die kwam opdagen  :D

In de snelheid dat ze kwam aanvliegen, was ze al weer naar onderen in de volière gevolgen om van de groentjes te smullen  ::)

Lientje die Timo aflost om te broeden  :)

Micky; "hmmm effe strekken"  ;)
Jammergenoeg is hij weer goed toegetakeld aan z'n kuif en kop  :(

En hier nog ff poetsen..

Timo

Melanietje - Diëgo

Fleurtje in vogelvlucht, haha  :P

"Hier zitten we dan..."

"KOPJE SCHEEF ALLEMAAL!  8)"
Amoré - Fleur - Melanietje - Diëgo - Timo

Melanietje die als 2e durfde eten v/h trosgierst

Daarna volgde Timo ook

Fleur - Diëgo

*REST VOLGT*

Dierenfreackske

Mooi mooi mooi ...ik heb er van genoten Silke , ik moet dat ook maar eens doen weer , met de groenten enzo ! Grtjs Ann

Silke *

*VERVOLG*

Fleur is een echte slaapkont, je zal het wel merken Ann  ;D ;)

Timo; even lief lachen

Nog es

Oke, genoeg gelachen, nu ff krabben  8)

Engel Timo  :D

Engel Diëgo  :D

Ze waren allemaal in een echte poetsbui gisteren  ::)

Trosgierst & Timo  :P

Ohja, waarom niet even likken?  ;D

Fleur - Timo - Amoré

Fleur dacht zeker dat dit een snowboard was?  ::)

Timo denkt echt wel dat ie een engel is  :o

Lientje braafjes op het nest  :D

* Dit waren de foto's van gisteren, vanavond volgt er nog een reeks met foto's van de volière te kuisen + de valkjes die badderen! *

Groetjes
Silke  :-*