Silkes Valkjes | Geelwangen te koop! Binnenkort 3 nieuwe aanwisten =D

Gestart door Silke *, 11 februari 2008, 19:50:04

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Rene,

Ik volg je helemaal! Ik ga niet beginnen koppig doen, maar het blok gewoon volledig weghalen en 't is er even mee gedaan!


Toen ik in de volière stond zag ik wat er met de vogels gebeurde en dacht ik: DAT BLOK MOÉT HIER GEWOON WEG!!







Jullie zien genoeg volgens mij  :'( :'( :'( :'(

Alles gaat gewoon WEG !

Blokken + eitjes! Ookal vind ik het verschrikkelijk!

Amoré en Diëgo gaan in loop van tijd apart, wss in een kweekkooi  :-\

Groetjes
Silke

Sally

Hallo Silke,
Wat erg zeg dat oog van ?. Ik hoop dat ze snel opknapt.
Ik denk ook wel dat het het beste is om het blok volledig weg te halen. En ik hoop dat de rust snel terug komt in je voilere!
Veel sterkte hiermee!

groetjes Sally

Silke *

Citaat van: Sally op 16 februari 2008, 15:55:09
Hallo Silke,
Wat erg zeg dat oog van ?. Ik hoop dat ze snel opknapt.
Ik denk ook wel dat het het beste is om het blok volledig weg te halen. En ik hoop dat de rust snel terug komt in je voilere!
Veel sterkte hiermee!

groetjes Sally

Hoi Sally,

Het gaat hier over het oogje en neus van Micky  ;)
Ik ga kijken hoe het verder gaat met het oogje. Indien ze verder vechten ga ik er zeker mee naar de dierenarts. Maar dat zal hopelijk niet meer gebeuren als alle blokken weg zijn. Bedankt  :-*

Groetjes
Silke

*~Jeanine~*

Hoi Silke,

Meid wat moet je geschrokken zijn.
Arme Micky :'( :'(
Beter een maandje of twee langer wachten en meer blokken erin hangen dan dit.
Je kon dit natuurlijk niet voorzien.
Ik hoop dat Micky snel opknapt en dat het weer rustig wordt in je voilere. Sterkte meid :-*

Silke *

Hoi Jeanine,

Ahh, ik was erg geschrokken, maar zoals je zelf zegt, ik wacht wel met de blokken ophangen!

Thnx  :-*

Groetjes
Silke

Mara

Hoi Silke

Het neusje heelt wel, maar het oog. Je moet daar echt mee naar een DA.

Verder ben ik het met Rene eens. Het is nog veel en veels te koud. Hier heeft het vannacht zo hard gevroren dat het water in de voliere gewoon helemaal dichtgevroren was en het nog niet eens los wilde laten..dat zegt toch genoeg...

Gewoon wachten....

Sterkte met Micky.

Mara

Dierenfreackske

Hoi Silke ...Wat moet je geschrokken zijn zeg van Micky ! Het oogje ziet er heel ontstoken uit ook ! Ik zou ook naar de DA
want dat oogje lijkt me niet heel gezond ! Veel beterschap voor Micky alvast ! Ik hoop dat hij niet te veel gaat vechten meer en alles rustig wordt daar in de voilere nu de blokken weg zijn ! Doe het maar rustig aan met de blokken ....je hebt nog tijd zat he meid !
Grtjs  Ann



Sharon

Hoi Silke

jeej meid!! Wat zul jij ontzettend ongerust en geschrokken zijn van dit voorval zeg! wat verschrikkelijk dat dit is gebeurd.
Arme, arme Micky  :'( :'(
Ook ik zal toch voor de zekerheid met hem naar een arts gaan hoor! Beter gaan en niet nodig, dan niet gaan en wel nodig.
Ik hoop echt dat het goed en zonder problemen geneest!

Sterkte meid!

Ik vind dat je een slimme beslissing hebt gemaakt door alle blokken en eitjes weg te halen. Ook al was dat zeker niet makkelijk voor je.

:-*

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


lola

owhhh wat een naar gezicht!
maar ik denk dat je er verstandig aan doet om de boel weg te halen ja!
sterkte
Nicole's beestenboel

Anja

Hoi Silke,

Wat krijgen we nou dacht ik..........je boekje zomaar sluiten >:( >:( >:( >:(
Maar gelukkig ben je weer een nieuw boekje begonnen.

Ik kan me alleen maar aansluitne bij het bericht van Rene. Het is veel te koud om nu al buiten te gaan kweken. Lekker even wachten nog.

Heel veel sterkte met Micky en ik zou wel naar een Da gaan vooral voor het oogje.

Groetjes Anja

Silke *

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes !  :)

Ik denk ook wel dat het het beste was de eitjes gewoon weg te halen en al zéker de blokken!

En jaa.. dat heb ik dan ook gedaan. Juist de blokken weggehaald + de eitjes.

Nu had ik wel graag geweten hoe de ontwikkeling gaat ivm het eitje.. Weet iemand dat?

Want toen ik de eitjes wou weggooien dacht ik:



Dit was het dan, 4 eitjes, zonder mooi resultaat. Geen kleine valkparkietjes deze keer, geen schattige beestjes, geen leuke mutaties; NIETS

Maar ahh, ik wou gewoon weten of ze bevrucht waren, ik was er gewoon zéker van. Dus.. ik keek, maar ik zag gewoon een kippenei in miniversie..geel met wit.
Komt dit omdat het oudste eitje nog maar 5 dagen was en zich nog moet ontwikkelen (wat ik dus níet denk) of wat??



Dan even terug ivm Micky...





Het ziet er eigenlijk verschrikkelijk erg uit, maar dat is het niet, al zeg ik het zelf!
Een ontsteking, tja, dat is het ook niet.

Wss is het zo gegaan:

Fluffy was gezellig aan het broeden op de eitjes, Micky kwam binnen om het nestblok te "veroveren", Fluffy was geschrokken en beet in Micky en Micky in haar, Timo kwam en attaqueerde Micky.

Zoiets dus  :P
Infeite mag ik er niet mee lachen, want het ziet er zielig uit...

Het neusdopje, daar kan, denk ik, de arts toch niets aan doen en het geneest vanzelf wel.

Zolang ze niet meer vechten (zal niet meer gebeuren) en het oogje geen vuiligheid of bacteriën in het wondje krijgt en het niet kan ontsteken, is het best oké volgens mij.

Morgen ga ik opnieuw kijken en foto's trekken. Wanneer het erger is geworden, contacteer ik de dierenarts.



Dan nog 1 onderwerp te bespreken; de blokken  ;)

Hoe moeilijk het ook was, zoals Sharon ook zei, heb ik ze toch moeten weghalen. Ik kon gewoon niet anders of er gingen mss wel DODEN vallen!

Ik was hélemaal verkeerd bezig.

Ik had de valkjes "opgesloten" in het binnenhok en terwijl het blok losgevezen en weggehaald. Toen ik het klepje weer open zette van de volière; alle valkjes stormen naar buiten, Timo begon te roepen van: Hè waar zijn onze eitjes en het blok nou naar toe?! . Fluffy bleef stil maar erg naar, vond ze het, dat alles ineens verdwenen was!
Hoe zou je zelf zijn...

Micky kwam een beetje "gek" en fladderde rond de plek waar het blok normaal hing. (dus het verhaal hoe het gevecht is gegaan zal wel kloppen).

Alle valkparkieten waren overstuur, maar zoals ik altijd zeg;

De volgende keer beter

En hiermee is mijn "vertelling" weer gedaan  ;D

Groetjes
Silke


Sharon

Hoi Silke

eigenlijk is het ook wel ontzettend zielig en erg dat je het blok en de eitjes weg moest halen...
Ik kan me heel goed voorstellen dat de twee ouders even overstuur zijn. Is toch verschrikkelijk als opeens je eieren weg zijn!

Hopelijk gaat het over een tijd wel gewoon goed zonder ruzie.

Toch heb je de juiste beslissing gemaakt.

En wat de eitjes betreft: ik heb geen idee...

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Caroline

Beterschap voor Micky .... balen allemaal joh.  :-\

Sterkte in ieder geval met alles.  :)

PS. de eitjes waren in ieder geval niet bevrucht.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Silke ...hoe is het vandaag met Micky hoor neusdop en oogje ? Ik hoop dat hij er minder last van heeft en dat het vlug genezen is ! Wat jammer wel eh ! En het is beter om wat te wachten eh ! Ik hoop alleen maar dat Micky snel betert eh ! Grtjs Ann



Anke

Hoi Silke,
Aaaah die arme Micky :'(
Heel verstandig dat je de blokken dan toch hebt weggehaald!
Gelukkig waren de eitjes niet bevrucht, dat scheelt weer een zorg.
Ik hoop dat Micky snel weer opknapt!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes