8 mei 2025, 06:02:43

5e nestje eitjes!!! HELP

Gestart door ovide, 11 februari 2008, 11:59:36

« vorige - volgende »

ovide

Mijn valkje van blijft maar eitjes leggen. Ze is nu met haar 5de nestje bezig. Telkens wacht ik tot ze er geen interesse meer voor heeft, en haal ze dan weg 1 voor 1... Dan is het 2 weken rustig en dan begint ze weer met leggen..

Er zit geen mannetje bij dus ze zijn onbevrucht.

Ze krijgt geen kalk en geen eivoer, dit zou helpen maar het stopt niet.

Dit is nu 4 maanden bezig ongeveer. Wat moet ik doen?
Elke keer gaat ze broeden en de interesse lijkt nu wel lang te blijven.

Ik ben bang dat ze zich dood broedt, kan dat?
En ik las in een ander berichtje dat diegene haar valkje een injectie had laten geven bij de dierenarts, om het broeden te stoppen.. Werkt dit? En is dit dan iets voor mijn valkje?

Ik weet niet meer wat ik ermee moet, heeft iemand wijze raad?

Groetjes Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Rianne

Hoi Nancy,

ik zou in ieder geval weer kalk gaan geven. Omdat ze nu zoveel eitjes gelegd heeft, kan ze dat nu wel goed gebruiken.
Heb je de mogelijkheid om de uren daglicht te bepalen bij je valkje? Je zou dan 's morgens de gordijnen wat later open kunnen doen en 's avonds eerder dicht. Aantal uren daglicht hebben ook effect op de broedsheid. Ook het verplaatsen naar een andere ruimte of kooi wil nog wel eens helpen.
Over die injectie kan ik je niks vertellen, daar heb ik geen ervaring mee.

ovide

Dank je voor je reactie.
Ik kan een doek over de kooi hangen.

Naast haar zit een stelletje in een andere kooi. Zij doen het regelmatig met elkaar, alleen zij gaat geen eitjes leggen.. Kan het paargedrag van die 2 ook invloed hebben op Yunah en haar broedgedrag? Anders moet ik de kooien misschien een tijdje uit elkaar zetten?

Groetjes
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

carco

Dit zou zeer goed kunnen dat dit paargedrag van de anderen op haar invloed heeft.
Ik heb hier ook een pop die zodra ze een broedblok ziet van een ander koppel zij ook eitjes gaat leggen.
Als ze zo vaak en zo veel achter elkaar legt zou ik zeker een hormooninjektie overwegen.
Daar zitten natuurlijk ook nadelen aan, maar dit kan niet door gaan natuurlijk, dan gaat ze er inderdaad aan onderdoor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!