12 mei 2025, 06:52:06

Wanneer blokken in voliere?

Gestart door Quendi, 16 februari 2008, 15:41:34

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi Iedereen,

Ik heb de indruk dat veel vaker mensen veelste vroeg de blokken in de onverwarmde volieres hangen.

Ik had begrepen dat blokken pas opgehangen mogen worden wanneer het 's nachts niet kouder wordt dan 10 graden.

In deze tijd kan het 's nachts wel tot -8 graden vriezen!!! Dat is nog echt te koud hoor om de blokken erin te hangen!

Wie heeft nu al de blokken erin hangen (let op: Wel in onverwarmde buitenvolieres) en waarom? En wie heeft nu al een datum geprikt om ze erin te hangen die nog geen blokken erin heeft? En ook, waarom??

Gr Sietske

Rianne

Ik hoop op eind maart, als het dan nog te koud is, dan wacht ik nog even. Ik let dus echt op de dag en nacht temperatuur.
Ook hoop ik op in ieder geval 2 broedrondes, als die goed zijn verlopen met grote nesten dan komt er geen derde, zijn de nesten klein gebleven (3 jongen) dan misschien wel.

Mara

Hoi Sietske

Ik had ergens iets gelezen (vorig jaar al of het jaar daarvoor) wachten tot na de Ijsheiligen of iets dergelijks....Ik zelf heb in 2006 de blokken in april in de voliere gehangen...

Mara

Quinten

ik woon in belgie bij antwerpen en hier worden bij de meeste kwekers de blokken begin maart , eind februari opgehangen er izjn er zelfs die ze begin februari al hangen ik w8 nog 1 tot 2 weken

Silke *

Citaat van: Quinten op 16 februari 2008, 17:51:47
ik woon in belgie bij antwerpen en hier worden bij de meeste kwekers de blokken begin maart , eind februari opgehangen er izjn er zelfs die ze begin februari al hangen ik w8 nog 1 tot 2 weken

Klopt. Ik woon ook in Belgiƫ (West-Vlaanderen), hier worden bij de meeste kwekers de blokken opgehangen begin maart of midden maart. Er zijn er ook die vroeger beginnen, maar dat is niet aan te raden want ik heb gisteren 4 eieren moeten weghalen! Ook omdat er gevochten wordt, maar het weer stond mij ook niet echt aan.
Nu wacht ik tot begin maart.

Groetjes
Silke