5 mei 2025, 18:41:38

Nieuwe vragen

Gestart door Leeuwenstein, 7 februari 2008, 23:25:03

« vorige - volgende »

Leeuwenstein

Hallo,

Daar ben ik weer met wat nieuwe vragen :)

Iemand die ik ken heeft ook ooit een valkje gehad en die heeft echt zoiets van `waar begin je aan?` volgens haar heb je aan valkjes best veel werk, ze kunnen zichzelf niet vermaken en ze maken herrie en rotzooi. Na alles wat ik gelezen heb had ik niet die indruk, maar toch...

Wij zijn vrij veel thuis, maar je kunt natuurlijk geen uren per dag met de vogel bezig zijn, er zijn immers ook andere dingen die moeten gebeuren. We zijn echt wel van plan er iedere dag de nodige aandacht aan te schenken maar het zou fijn zijn als hij zichzelf ook kan vermaken.

En dan nog wat, stel dat hij goed gewend is enzo, en je wil hem los in de huiskamer laten vliegen, hoe pak je dat dan aan? En vooral ook, hoe zorg je ervoor dat hij weer terug in de kooi komt?

Groetjes, Hanneke

Rianne

Ik vind valkparkieten helemaal niet zo moeilijk in de omgang. Maar ik houd ze dan ook niet alleen, dus daar kan ik niet over meepraten.

Los laten vliegen in de huiskamer kan het best met een tam valkje. De ze kun je dan weer op je hand laten stappen en in de kooi zetten.
Doe wel de gordijnen dicht, ivm tegen het raam aan vliegen. Een valkje ziet niet dat daar glas voor zit.

Kimm

hoi hanneke,

ik houd mijn valkje wel alleen ( wel komt er een vriendje bij)
ik heb hem altijd los als ik thuis ben en hij vermaakt zich prima hoor. hij gaat s,avonds pas om half 12 weer zijn kooi in om te gaan slapen. hij maakt wel wat troep, maar dat vind ik dus geen probleem, want dat weet je als je een dier neemt en daar moet je vind ik ook tegen kunnen en niet aan gaan ergeren. je krijgt er zoveel voor terug van dat valkje, veel plezier en liefde. als ik wegga dan schreeuwt hij eventjes maar daarna is hij weer stil ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jose

Rommelmakers zijn het zeker,maar ach wie zeurt daarom.
Het plezier wat je aan ze heb verzacht dat weer.
Vroeger waren het de kinderen,nu de valkjes.

Wat ik wel jammer vind is dat ze aan mijn spullen kluiven,dus iets beter opletten als ze los zijn.
En eigelijk zijn ze meer los dan in de kooi.