hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Lin

Ja het zakt toch wel iets af. Ik ga morgen maar even een soort jasje maken. Op zich voeren ze gewoon volgens mij. De kop blijven ze wel vanaf. we zullen het wel zien. Als het echt geen oplossing is dan misschien maar toch handopfok. Maar ja daar zit ik helemaal niet op te wachten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin,

Wat een goed idee zeg, zo een panty! Echt heel inventief. Ben benieuwd of je er een soort jasje van kunt maken. Zou wel ideaal zijn.

Je hebt weer lieve donsjes zeg :D
Je krijgt een knuffeltje van Yariki (die nu ook vier donsjes heeft ;) )

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Ben ook wel benieuwd hoe dat er uit ziet. En als daarmee het plukken beperkt blijft tot het kopje/nekje. Alleen goed opletten als de veertjes doorkomen, dat dat niet belemmerd wordt.

Vandaag de oudste lutino (jong 2) geringd :) Ik zag al wat meer oogjes open, en bij de oudste (wildkleur) wordt het kuifje ook al wat groter :)

En straks, gaat m'n kleine Pukkie naar z'n nieuwe baasjes. Ze hebben een grote kooi gekocht, groot genoeg voor 2 ;) maar eerst willen ze Pukkie goed laten wennen, en zelf wennen aan het hebben van een valkje :)
Pukkie de deur uit, over 4 weken op vakantie en dan maar weer wat jongen naar binnen om tam te maken. Het houdt niet op ;D (gelukkig!)

180sonic

wat fijn rianne, dat het goed gaat! super!  :-*

ook leuk om de foto's te zien van de kleintjes bij lin!  :D

Caroline

Jeetje, kleine Pukkie gaat verhuizen, super dat hij het geredt heeft .... je zal hem best gaan missen na zijn intensieve verzorging.  :'(

En ik zat vanmiddag ook nog te denken aan het pantyjasje van Lin, ik zou ook goed opletten voor belemmering van de veergroei. Panty's zijn toch synthetisch, en dan met dit weer best broeierig, als de pennetjes maar niet gaan verstikken.

Maar het is natuurlijk altijd de moeite waard om het te proberen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

LekkerDier

Hoi Linda,
Het gaat heel goed met Miffy. Ze eet en drinkt goed. Ook begint ze langzamerhand aan de geluiden en gebruiken bij ons thuis te wennen.
Ze zit een paar keer per dag een poosje bij me. Alleen vandaag reageerde ze erg op de geluiden van de andere en wilde steeds weer terug.
Ze kan lekker eigenwijs zijn, als ze geen zin heeft om geaaid te worden, laat ze dat overduidelijk laten merken. Soms is ze ook te ongeduldig om gekroeld te worden. Andere keren gaat het beter.
Ze stapt al heel makkelijk op mijn vinger en ze kan al op haar kooitje landen als ze gevlogen heeft.
Ze is echt super  8)

Groetjes Liek

Rianne

Tot mijn verbazing lag er gisteren een eierdopje in het blok van Joey en Zoey. Ze hebben nu dus 3 jongen! :D

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met nog een donsje :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Het gaat echt super hier, gisteren is er weer een donsje geboren bij Joey en Zoey! :D Ik mag af en toe in het blok spieken, en dan zie ik dat het erg goed gaat met de jongen, maar ze er uit pakken is echt niet te doen.
Omdat ik op vakantie ga over 4 weken, moet ik nog even zien hoe ik het ga doen met de jongen. Waarschijnlijk worden ze als volierevalkje verkocht, tenzij er iemand is die een tam valkje wil. Helaas heb ik dan geen foto's van de periode dat wij op vakantie zijn. Van het nest van Joey en Zoey heb ik uberhaupt nog geen foto's. Maar goed, dat zie ik dan wel weer. :)

De oudste wildkleur van Max en Pino is een geparelde. Van de lutino's durf ik nog niks te zeggen. Het derde jong was gister geringd en het ringetje zat er vandaag nog omheen. Qua opgroei liggen ze wat op achter, de jongste wildkleur houdt nog koppig zijn oogjes dicht ::) Maar ze zijn goed levendig en worden goed gevoerd dus ik maak me er geen zorgen over. En even afkloppen, er wordt nog niet aan de pennetjes geplukt. :D

De vrijgezelle dames Denzel en Nevada vertonen ook interesse in de blokken, met name die van Max en Pino. Denzel zit er af en toe zelfs in, en doet erg beschermend. Hopelijk blijft Max trouw aan zijn Pino :)
Ook zat Denzel kippetje, dat heeft me doen besluiten om Jari, mijn bonte geelwang man, naar buiten te doen. Vooralsnog wordt ie weggejaagd door Denzel, maar goed, het scheelt mij weer een valkje binnen ;)

Foto's van de jongen van Max en Pino zal ik nog even uploaden :)

Rianne

Foto's zijn nog van zondag, vandaar maar 1 van elk jong, ze zien er inmiddels al weer heel anders uit :)

Jong 1, opaline pop:

Jong 2

nr 3

en de jongste

Lin

Citaat van: Caroline op  9 mei 2008, 13:44:43
Kun je er een foto van maken, Lin, ik kan me er helemaal geen voorstelling van maken hoe je dit hebt gedaan.  ::)

Ik denk alleen om het lijfje toch .... maar plukken ze dan niet de kop en nekje en nog veel belangrijker, vinden de ouders het niet vreemd, blijven ze wel voeren??

ALs het werkt is het wel een goeie oplossing.

En het kan altijd wisselen de tamheid, broertje Rocky wil ook niks hebben van handen, en is verre van tam.  :-\ Maar .... hij fluit wel heel erg mooi en hard.  ;D ;D

Tja een echt pakje maken heb ik nog niet gedaan. Ik zet het vast met een paperclip nu. Alels ging wel goed maar de albino is toch op de kop gepakt. Ze worden gelukkig wel gevoerd. dus dat is super. De albino gaat niet zo goed, maar komt wel mee. Ik zal vandaag weer even kijken of het gewicht ook nog steeds stabiel blijft.

Citaat van: *Esther* op  9 mei 2008, 16:20:37
Jaaaaah,
Dat wil ik ook zien!
Ik heb ook weer een geplukt jong zitten!

gr Esther

fotos komen zo. zijn gewoon gaten in een panty en aan elkaar gehouden met een paperclip. ziet er nog niet toppie uit  :-X

Citaat van: ManjaV op  9 mei 2008, 19:02:38
Hoi Lin,

Wat een goed idee zeg, zo een panty! Echt heel inventief. Ben benieuwd of je er een soort jasje van kunt maken. Zou wel ideaal zijn.

Je hebt weer lieve donsjes zeg :D
Je krijgt een knuffeltje van Yariki (die nu ook vier donsjes heeft ;) )

Groetjes,
Manja

Dank je. Oh nee zijn er jonkies! Het is wel weer duidelijk dat ik niet ben wezen kijken  :-X

Citaat van: LekkerDier op 10 mei 2008, 20:15:24
Hoi Linda,
Het gaat heel goed met Miffy. Ze eet en drinkt goed. Ook begint ze langzamerhand aan de geluiden en gebruiken bij ons thuis te wennen.
Ze zit een paar keer per dag een poosje bij me. Alleen vandaag reageerde ze erg op de geluiden van de andere en wilde steeds weer terug.
Ze kan lekker eigenwijs zijn, als ze geen zin heeft om geaaid te worden, laat ze dat overduidelijk laten merken. Soms is ze ook te ongeduldig om gekroeld te worden. Andere keren gaat het beter.
Ze stapt al heel makkelijk op mijn vinger en ze kan al op haar kooitje landen als ze gevlogen heeft.
Ze is echt super  8)

Groetjes Liek

Hoi Liek,

Ja het trekt toch he andere vogels  :) Hopen dat ze niet teveel afgeleid wordt anders toch even naar een kleine ruimte om wat te oefenen weer.
Fijn dat ze super is  ;D

////

Dag allemaal,

Ik heb een paar heerlijke maar erg drukke dagen gehad. Heb dan ook extra fotos. Vrijdag is Cooper vertrokken. Hij was in het begin erg druk en bleef gelukkig na een tijdje wel lief op de schouder van Miranda zitten. Ik ben wel erg benieuwd hoe de dagen erna zijn gegaan.  :-\

Fotos komen vanavond!

Anke

Hoi Rianne,
Wat een lieve donsjes :-*

Hoi Lin,
Hi hi ik ben ook wel benieuwd naar je panty jasje :)
Hoor ik daar foto's? Joepie!!!

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin

Nou zo ziet het er dus uit nog erg onprofessorisch zeg maar. Maar goed tot nu toe voldoet het goed. Ook de valkjes zelf ondervinden geen last. Vanavond maar even kijken wat ik wil gaan verbeteren.

Albino van Rianne helaas wel gepakt op de kop o.a...

Jasje aan, gisteren toch even een langer stuk gemaakt die meer bedekt.

wildkleur

Beginnetje komt..

Kaiyo en Kashira hebben adoptie eieren van Ayla. Er waren twee bevrucht, volgens mij hadden ze al uit moeten komen. Dus ik denk dat het niks is geworden.  :-\ maar ik zal van de week nog even extra controleren.

Timmio en Alanya zijn heel erg goed aan het broeden  ;D ik hoop dat alle 4 bevrucht zijn.

Anke

Hoi Lin,
Het ziet er grappig uit het "jasje" Ik ben benieuwd of het ook echt gaat werken :)

Wat een snoeperige jongen heb je!
Groetjes Anke

Rianne

Het ziet er iig wel stoer uit, zo'n jasje ;D

Mijn moeder heeft evt nog wel een schouwlampje voor je, ze had er destijds zelf ook 1 gekocht maar nu dus niet meer nodig :)

Het is hier een zootje geweest, Denzel wilde het blok van Max en Pino overnemen, en Max voor zichzelf veroveren. Ze stond kippetje tegen hem aan, maar Max gunde haar geen blik ;D Ik heb Denzel uitgevangen en bij de witmaskers gezet. Maar zien hoe ik dat later oplos ::)

Oh ja, voor ik het vergeet:
de oudste wildkleur is opaline, was al bekend. De oudste lutino is volgens mij een man, vergeleken met de 2e lutino is de 1e veel witter. Dus de 2e lutino is een geparelde. Bij de jongste wildkleur zie ik nog geen geel, ik hoop voor Nicole (180sonic) dat dat er ook niet komt, zij wil graag een wildkleur man van dit nest :)