hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Joey en Zoey zijn knapperds hoor, dat beloofd wat voor de jongen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin

Ik ben ook erg benieuwd naar de jongen. Ze zullen wel behoorlijk bont zijn.

Vandaag is Miffy (nieuwe naam voor de cinnamon opaline witmasker pop) naar de nieuwe eigenaren gegaan. Ze was erg rustig en gelukkig niet gestresst in het transportboxje. Wat ik gehoord heb komt ze daar goed terecht.

Vrijdag vetrekt Cooper en Basje is nog niet bekend.
Daar heb ik nog een laatste foto.

Vandaag schouwlampje opgehaald bij Rianne. Meteen even de vogels bewonderd. Wat zijn de valkjes gegroeid (of lijkt dat zo?) Vooral noa is echt fors geworden. Ik zag dat de eieren van Kashira niet bevrucht waren, maar dat wist ik wel. De adoptie eieren van Kashira waren wel gekleurd. Maar dat waren er ook maar 2 van de drie. Timmio en Alanya zitten op 3 eieren en de eerste 2 hadden al een rood puntje  :D

De albino wordt nu wat beter gevoerd, alleen de ouders laten ze niet met rust  >:(

Speciaal voor Rianne mijn liefste koppie!

de wildkleur nog te reserveren

dit is mijn liefste koppie!

Groeten,Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Oh ja, Rianne .... nu weet ik weer wie ze zijn .... een prachtig koppel .... komen vast prachtige jongen uit.

Spannend hoor, wachten op veertjes.

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

LekkerDier

Gisteren hebben we Miffy opgehaald bij Linda.

Ze was heel rustig in de auto, halverwege begon ze heel kort even te klimmen en onrusig te doen. Thuis aangekomen was ze zo slaperig dat ze met tegenzin uit de box kwam. Ze viel meteen weer op mijn vinger in slaap en had niet door dat ze op een stokje in haar kooi kon gaan zitten. Eenmaal op het stokje was ze meteen weer vertrokken...

Vanmorgen ging haar nieuwe buurman meteen mooie liedjes voor haar fluiten. Het etensbakje had ze snel door. Het waterbakje heb ik een paar keer voor haar snavel gehouden, omdat ik niet helemaal zeker weet of ze deze al door heeft.

Over het algemeen is ze best rustig, alleen vanmorgen kreeg ze opeens een klim bui! Omhoog klimmen en weer naar beneden vallen... enz... Heel druk doen en ook zachte geluidjes maken, dat klinkt erg lief. Toen ik haar bij me zette was ze meteen rustig.

Ze heeft vanmorgen al  een poosje bij me gezeten en een paar keer een kort stukje gevlogen. Ze landde tot 3x toe op mijn schone was...
Ze zit lekker rustig te veren en ze deed zelfs een keer haar koppie omlaag om te koppiekrauwen. Ze is eigenlijk nergens bang voor ze ging ook de buurt al verkennen door over de leuning van de bank te lopen.

Nu is ze weer heel moe en zit lekker te slapen.

We zijn heel blij met haar! Behalve dat ze zo mooi is, is ze zo ontzettend lief, maar ook bij de hand!

Linda, ontzettend bedankt voor dit schitterende vogeltje!

Dierenfreackske

Hoi Lin ...leuk dat jullie Miffy hebben opgehaald . Veel succes alvast met haar ! Hopelijk gaat het goed met de anderen he ! Grtjs Ann

Lin

Hoi Liek,

Wat leuk dat je meteen een bericht schrijft. Ik ben altijd razend benieuwd hoe het gaat. Wat grappig dat een van de mannetjes ging fluiten. Ik hoop dat het mannetje ook in de smaak valt. Wel apart dat ze nergens bang voor is, lijkt me toch wel eng voor haar een nieuwe omgeving en andere mensen en dieren. Bedankt voor je berichtje,doet me goed. :D

Citaat van: Anke op  6 mei 2008, 22:14:55
Hoi,
Aaaaah lieffffff :-* :-* :-*
Groetjes Anke

bedankt anke

Citaat van: Dierenfreackske op  7 mei 2008, 14:04:17
Hoi Lin ...leuk dat jullie Miffy hebben opgehaald . Veel succes alvast met haar ! Hopelijk gaat het goed met de anderen he ! Grtjs Ann

Hoi Ann,

Het is Liek die een valkje bij mij (lin) heeft opgehaald of bedoelde je dat ook?
///

Hier gaat alles goed. Ik merk wel dat de jonge wildkleur van Ayla en Tiamo steeds meer gaat blazen. Ik moet er toch wat meer tijd aan besteden. De albino is daarentegen erg rustig.

Ik heb vandaag een mail gehad van Janna en die komt morgen Basje ophalen en vrijdag vertrekt Cooper. Dan is die ronde ook weer voorbij voor Timmio en Alanya. Dan kan ik me daarna nog meer op de albino en wildkleur storten.  :)

Groeten, Lin

Rianne

LIEF!!!! :D

Foto's van de kroost van Max en Pino komen er aan. Het oudste jong is vandaag geringd :)
Oh en leuk nieuws! Er is gisteren een jong bijgekomen, bij Joey en Zoey! Ook een geel donsje met donkere oogjes!
Noa had een eitje gelegd in het waterbakje, voor zekerheid heb ik het eitje onder Joey en Zoey gelegd, je weet maar nooit!

Rianne

Jong 1, vandaag geringd:

Jong 2:

Nr 3:

Check het oogje!

En de jongste:

Anke

Hoi,
Wat zijn die kleine pluizebolletjes toch vertederend...
Groetjes Anke

Dierenfreackske

Hoi Rianne..........wat zijn ze toch schattig ! Grtjs Ann

Lin

Ondanks dat de ouders zo rommelig zijn zien ze er goed uit Rianne. :)

Lin

Gisteren is Basje (de jongste die bonte cinnamon witmasker) naar Janna gegaan. Ook Basje komt goed terecht want janna is stapelverliefd op hem, echt lief om te zien.

Vanavond vertrekt Cooper. Ik ben benieuwd hoe tam die is. Op zich is ie wel lief maar kan ook van die dagen hebben dat ie maar blijft wegvliegen.

En nu komt iets, wat ik toch kwijt wil. Ik heb een deel van een panty om de kleine albino en wildkleur gedaan tegen het plukken. Ik moet zeggen tot nu toe bevalt het goed. Ze krijgen geen uitslag en de ouders stoppen er mee omdat ze er niet bij kunnen. Ik hoop dat het goed blijft gaan.  :-\

Caroline

Kun je er een foto van maken, Lin, ik kan me er helemaal geen voorstelling van maken hoe je dit hebt gedaan.  ::)

Ik denk alleen om het lijfje toch .... maar plukken ze dan niet de kop en nekje en nog veel belangrijker, vinden de ouders het niet vreemd, blijven ze wel voeren??

ALs het werkt is het wel een goeie oplossing.

En het kan altijd wisselen de tamheid, broertje Rocky wil ook niks hebben van handen, en is verre van tam.  :-\ Maar .... hij fluit wel heel erg mooi en hard.  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Jaaaaah,
Dat wil ik ook zien!
Ik heb ook weer een geplukt jong zitten!

gr Esther