hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Lin

wow wat een drukte hier! volgende week gelukkig een rustige week met wat meer tijd voor de valkjes.

Alanya en Timmio
Het gaat het de drie groters van Alanya en Timmio goed. De twee oudste Cooper en Lisa (?) zijn apart van de ouders sinds afgelopen weekend. Straks even wegen en dan kunnen ze als alle goed is deze week opgehaald worden. Basje heeft zich volgens mij erg druk gemaakt want die zag er heel rommelig uit. Vanmiddag gaat Basje apart en dan kan ik denk ik ook binnen een week opgehaald worden. Ik zal vandaag de laatste fotos plaatsen van de oudste twee en dan van de week nog een paar van basje.

Ayla en Tiamo
Met de albino gaat het wel, krijgt wel eten maar lijkt veel minder te krijgen dan de wildkleur. De wildkeur gaat wel goed wordt met de dag donkerder. Vooral de pootjes zijn erg donker, dat is even wennen om weer te zien. samen zijn ze erg beweeglijk, moeilijk om op de foto te zetten  :D

Eieren
Onderhand zit ik met 8 eieren geloof ik van drie koppels. Alanya en timmio wil ik laten opvoeden zij doen het gewoon goed. Vandaag heeft zij haar eerste ei gelegd. Als ze broed leg ik drie van Ayla neer en misschien drie van Kashira ook nog en haar eigen eieren haal ik weg. Het is een beetje afhankelijk hoeveel er bevrucht zijn. 5 bevruchtte zou mooi zijn. Wat ik met de rest doe weet ik nog niet en ook hoop ik dat alles een beetje tegelijk uitkomt.

fotos van de wildkleur en albino van Ayla en Tiamo.

albino van rianne

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

LekkerDier

Hoi Linda,
O wat gaaf om te horen dat het bijna zover is!
Ik ben benieuwd naar de foto's!
Kunnen we al een afspraak maken om haar te komen halen? Of wacht je liever met het maken van een concrete afspraak?
Ik hoor het wel.

Groetjes,

Liek

Rianne

Verander jij de titel van het dagboek dan even? Ik ben de tel kwijt met al die eieren ;D
Hier liggen er 5 bij Joey en zijn bonte pop, en nog een tik-ei bij Max en Pino ;)
De wildkleur gaat idd veel harder, maar zo te zien ontwikkelt de albino zich wel zoals het hoort. :)

Lin

verander hem naar 14  :) maar ik laat ze niet allemaal uitkomen natuurlijk.

Gelukkig gaat het wel goed ja. Nu maar wachten op de veertjes, dan is ie nog mooier

Rianne

Eindelijk wat foto's! ;D
Ik zou er echt al eerder wat gemaakt willen hebben maar Max en Pino gaan ECHT NIET aan de kant. ::) Ik duw ze opzij met een stokje maar ze bewegen gewoon niet. Wil ik ze pakken dat bijten ze dus ik heb Pino er een beetje uitgetilt met een stokje onder de buik en een vinger onder de staart... eh juist. De foto's:

Moeder Pino doet het echt super:

Hoopje dons:

Volgens mij hoorde ik het eitje tikken:

Het oudste wildkleurtje (28 april geboren) :

De oudste lutino (29 april) :

Jong 3 en 4 (30 april, een oranjevalkje, en 1 mei) :

Lin

Mooie fotos Rian!

De drie nieuwe eigenaars van de jongen van Alanya en Timmio hebben een mail gehad dat van de week de valkjes opgehaald mogen worden. Van Basje moet ik het nog even zeker van zijn. Maar ik denk dat ie van de week lekker zal gaan eten.

De laatste fotos van de oudste 2!
Cooper

Klaar om te vertrekken..

Lisa (?)

Van Basje komen nog wat fotos komende dagen, totdat die ook zeker weten naar de nieuwe eigenaar kan. Basje is alweer bijna 6 weken.

Albino van Rianne

Wildkleur nog te reserveren

De 3 eigen eieren van Kashira zijn waarschijnlijk niet bevrucht, ik heb met een klein zaklamje gekeken. De adoptie eieren van ayla kan ik nog niet zien. Ik zal van de week even riannes schouwlampje lenen. Alanya heeft waarschijnlijk vandaag haar 2e ei gelegd.

Groeten, Lin

Dierenfreackske

Hey ...wat een lieve schattige donsjes zeg ! Ik heb weer genoten hoor! Grtjs Ann

Lin

Dinsdag wordt het middelste valkje, de cinnamon oplaine witmasker pop opgehaald. Vrijdag Cooper door Miranda en Basje is ook zelfstandig dus die kan ook opgehaald worden door Janna. Fijn dat ze allemaal weer goed terecht komen.

Rianne

Zeker! :D

De jongen hier groeien als kool, zal vanmiddag proberen om nieuwe foto's te maken.
In het blok van Joey en Zoey (de naam voor de 'nieuwe' bonte pop!) lagen nog geen jongen zag ik, maar ik had mijn schouwlampje niet bij me. Ook lag er een eitje op de grond, ik denk van Denzel maar kan ook nog van Nevada geweest zijn.
Het 5e ei van Max en Pino komt denk ik niet meer uit. Het is wat verkleurd aan de binnenkant, ik zal het vanmiddag weghalen voor het gaat rotten.

Rianne

WOOHOO!!! Joey en Zoey hebben een baby!!! :D Vanmorgen toen ik ff snel keek lagen er nog 5 eitjes, daarnet lagen er... 5 eitjes en een donsje! :D Dat betekend dus dat Zoey er een ei bij heeft gelegd. Ik verwacht niet dat die bevrucht is, ik laat m maar liggen. Is ie wel bevrucht, komt ie over 20 dagen uit en zie ik het dan wel weer :)

Ook heb ik foto's gemaakt, niet van het nieuwe donsje maar wel van de andere 4. Het 5e ei was afgestorven, er zat een deukje in maar het jong was nog niet volgroeid. Jammer, maar gelukkig gaat het met de andere 4 echt super! Pa en ma maken er wel een zootje van met voeren, pa zit er helemaal onder en de jongen ook. Foto's komen er aan, eerst even van m'n camera halen :)

Rianne

Jong 1, wildkleur of opaline:

Jong 2, lutino of lutino opaline

Jong 3, lutino of lutino opaline

Jong 4, wildkleur of opaline

Samen:

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Joey is een zwaarbonte witmasker man, en Zoey een zwaarbonte cinnamon geparelde pop. Joey komt bij Rob S vandaan en Zoey heb ik samen met een witmasker pale fallow in Belgie gekocht. Een foto zou handig zijn, komt er aan ;)

Rianne

Rianne

Er ligt nog maar 1 jong bij Joey en Zoey, bij de andere eitjes kan ik niet kijken want ook dit stel gaat echt niet bij de eitjes vandaan.
Met de jongen van Max en Pino gaat het goed, het blok stinkt nu al onwijs, hopelijk heb ik morgenavond even tijd om het te verschonen. :)