hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Lin

Bedankt dames!

Alle opalines zijn poppen. De oudste is een man en de tweede een pop. En daar heb ik net de reservering voor binnen. Alhoewel ik denk dat het handiger is om niet twee uit hetzelfde nest te nemen. Maar goed daar mailen we nog wel over.

Groeten, Lin

ps. morgen weer fotos hoor

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Och, zolang ze geen kweekplannen hebben maakt het toch niet uit.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Je haalt me de woorden uit de mond.

Lijkt me juist super leuk een broertje en zusje  :D

Lin

Jong1 een cinnamon witmasker man (gereserveerd)

Jong 2 een opaline cinnamon witmasker pop (gereserveerd).

Jong 3. Begint eindelijk wat te groeien. Wordt gelukkig wel elke dag volgepropt.  Maar je ziet gewoon dat ie enkele dagen achterloopt. Ik had hem nu al wel moeten ringen eigenlijk. Lichtjes zie je nu wel het grijs op de vleugels komen.

Gisteren heb ik ze op de grond gezet kijken hoe dat gaat. De oudste twee lopen veel rond. De kleinste heeft sinds enkele dagen de ogen ook open maar loopt eerder rondjes dan gericht ergens heen. In het blok banjeren ze ook lekker rond. Ze beginnen nu een beetje valkjes te worden. Ze zijn nu net over de 2 weken heen. De jongste is vandaag 11 dagen oud. Dan snap je echt hoe klein ie nog is.

http://media.putfile.com/valkjes

Groeten, Lin

Lin

Ik ben er geen voorstander van dat broer en zus bij elkaar komen. Vooral omdat ze maar twee valkjes wil houden. Dan gaat het geheid mis. En dan kan je wel zeggen ik vervang de eitjes, maar de meeste vinden dat dan zielig. Ik heb voorgesteld om een jong van een ander koppel bij mij of Rianne dan te nemen. dan kan ze eerst deze laten wennen. Maar goed blijft haar keuze maar ze moet de nadelen weten. En dan wel de eitjes niet laten uitkomen.

mariejj

HoiHoi,

Pfoe na veel tegenslag gelukkig nog 4 jongen!  :)

Puckie is natuurlijk prachtig!  ;D

Het lijkt mij ook niet zo handig om broer en zus te hebben,, dat kan bijna niet anders dat ze een koppel worden toch.. :-\
Maar misschien is het handiger om het 3de jong te nemen en dan het broertje/zusje van hetzelfde geslacht erbij?
Ze zijn wel mooi hoor de witmaskertjes!! De 3de kan toch ook nog bont worden??  ;D

groetjes marie

*~Jeanine~*

Broer en zus samen als je meerdere valkjes in een kooi hebt en je gaat niet kweken dan is het toch geen probleem!!

Lin,

Ik heb genoten van de prachtige foto's.

Rianne

Hoi Jeannine,

wat ik van Lin begreep wilde degene maar 2 valkjes. Ik zou dan ook 2 van hetzelfde geslacht nemen of een valkje uit een komend nest. Je voorkomt niet dat er gepaard wordt, en als je dan eitjes hebt liggen weet je dat je ze niet uit mag laten komen en dat is erg teleurstellend.

*~Jeanine~*

Lin

Hoi Marie,

Dank je! ja drie jongen van mij en 1 van Rianne. Van de jongste is inderdaad nog alles mogelijk.

Hoi Jeannine,

Ze wil er inderdaad maar twee uiteindelijk. dus ja.. Keus aan haar ,maar ik vind dat dan wel de eieren weg moeten mochten ze wel een koppel worden. We horen het wel wat ze wil  :)

Rianne

Ik ben helemaal trots! :D Gisteren zag ik al dat Pino met een eierkont zat, vandaag zei m'n vriend dat Pino een ei had gelegd! :D
Max en Pino zijn vanaf dag 1 al onafscheidelijk, ik had er dus alle vertrouwen in dat zij wel een hecht koppel zouden worden. Ik heb ze al een paar keer zien paren dus ik hoop dat het eitje bevrucht is.
Joey en de nieuwe bonte paren ook maar ik zie haar niet in het blok, Joey wel. Hopelijk krijgt de pop nu ook inspiratie om maar eens een ei te bakken ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Het gaat helemaal goed hier :)
En de kleintjes zijn  :-* :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin

Maar weer eens wat foto's  :)

Ik heb mailcontact en of de oudste of de jongste is gereserveerd. Zijn dus nu niet twee meer.

De oudste misschien gereserveerd hangt ervan af wat jong 3 wordt. Jong 1 de oudste een cinnamon witmasker man nu drie weken oud tot nu toe gelukkig geen blazer.

Jong 2 iets jonger is een opaline cinnamon witmasker pop, en dit is wel een blazer. Deze is dus nu te reserveren weer.

Jong 3 daar ben ik heel blij mee dat ie nog steeds mee gaat met de anderen ondanks een week verschil. Oogjes zijn mooi open, geringd en de kleur begint nu. Ik zat van de week te kijken en dacht komt er al wat meer grijs door? Maar toen viel het kwartje toen onderin niet de grijse vlekken zaten maar bovenin. Vervolgens kwam het minikuifje en was het duidelijk, een bontje! Drie verschillende in het nest. Kan ik ze makkelijk uit elkaar houden. ;D

Begint al wat meer op een vlakje te lijken.

Groeten, Lin

Rianne

Wat een lieverds! :-*

Of er inmiddels een tweede ei ligt bij Max en Pino kon ik niet zien, ze zaten beiden in het blok. In de andere blokken lag iig (nog) niks en bij Ayko en Tiaro ook niet.