9 mei 2025, 05:18:59

Mannetje agressief

Gestart door Sanne., 17 januari 2008, 17:18:25

« vorige - volgende »

Sanne.

Hallo allemaal,

Zo'n 1,5 week geleden heb ik een broedblok bij de valkparkieten gezet. Van 't weekend heb ik ze een aantal keer zien paren, maar sinds 2 dagen ofzo gaat 't mannetje achter 't vrouwtje aan de hele kooi door. En het vrouwtje vlucht dan weg. Ik vind 't er agressief uitzien want 't mannetje heeft ook helemaal z'n snavel geopend en 't vrouwtje vlucht ook echt. Is dit normaal gedrag?

Groetjes,
Sanne

Sanne.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen? Ondertussen heeft 't vrouwtje namelijk een wondje aan haar tong (er zat ook wat bloed aan de tralies). Ik wil graag weten of het normaal is dat het mannetje af en toe zo agressief achter het vrouwtje aan gaat. Als dit niet normaal is zal ik er dus wat aan moeten doen.
Graag een reactie!

Saar

Hoi
Ik zou ze dan uit elkaar halen totdat je meer advies hebt gekregen... En het blok weghalen natuurlijk!
Groetjes Saar :-*

Sanne.

Hey Saar,

Ik heb nu het vrouwtje uit de voliere gehaald. Die zit nu op mijn schouder. Maar ik heb geen kooi over. Normaal heb ik twee reserve kooien, maar 1 gebruik ik voor het broeden van de grasparkietjes, maar omdat het mannetje grasparkiet de eitjes stuk maakt zit hij nu apart. Wat ik wel zou kunnen doen is het vrouwtje valkparkiet bij het vrouwtje grasparkiet zetten. Zij is echt heel erg lief voor haar.

Groetjes Sanne

Mico

Hoi Sanne,

Ons koppel wat nu samen een nestje heeft is totaal niet agressief tegen elkaar..ze zijn juist heel lief en knuffelig.
Mij lijkt het niet echt goed als het mannetje zo agressief achter het popje aan gaat en zeker niet als hij haar al verwond heeft.
Ik zou het mannetje er niet meer bij laten...maar dat is mijn mening.

Succes ermee !!!

Groetjes,
Miranda en Corine

Sanne.

Zou het kunnen komen doordat ik ze nu om de beurt uit de kooi haal om te knuffelen en dat hij daarom "jaloers" is?
Eerder haalde ik ze tegelijkertijd uit de kooi. Maar dit is voor mij wat rustiger...

Sanne.

Of zou het misschien kunnen dat het mannetje vaker wil paren dan het vrouwtje en dit niet zo tactisch aanpakt? want ze paren wel regelmatig en zitten ook meerdere keren per dag samen in het broedblok. En dan zijn ze gewoon vriendelijk naar elkaar...