9 mei 2025, 23:27:58

valkje

Gestart door moon_midushi, 16 januari 2008, 16:49:00

« vorige - volgende »

moon_midushi

hallo  ik  heb  weer een  nieuw   nestje  van  drie  jonkies...

maar de  kleinste  wordt elke keer  over geslagen...
heb  vanmiddag  ook   vader  paulie er  uit  moeten  halen   had   het   3  jonkie  te  pakken   paulie   ze   snavel   zat  onder  het bloed...
zat er al  een tijdje  over  te  denken  om  paulie  weg te  doen   want  klikt niet erg  met me  ander  valkjes .....
wie  heeft  er  voor  mijn een op  lossing  en  raad   help  me    ik   zie het  ff niet m eer zitten

moon_midushi

die  kleinste  wordt  elke  keer   over geslagen
:(
de  tweede   krijg  ook  minder  en  de eerste   het meest..

help   wat  moet  ik   doen   :'(

Rianne

Hoe oud zijn de jongen? Zit er meer als 1 dag tussen de oudste en de jongste?
Zo niet, oudervogels kunnen het aanvoelen als er iets mis is met een jong. Je kunt het oudste jong er even uithalen als de ouders gaan voeren en dan hopen dat de andere 2 dan wel wat krijgen.
Anders ben je denk ik toch genoodzaakt om met pap bij te gaan voeren.

moon_midushi

jonkie   1   is   8  jan  geboren

jonkie  2  is  9  jan  geboren

jonkie 3   is  11 jan  geboren

maar   de  vader  heb  ik  uit  de kooi  gehaaldt   die had  jonkie   3  te  pakken  ze  zaten   ook  alle  twee onder het bloed  vaders snavel  en  jonkie op   ruggetje...

Karin

En je hebt geen ander nestje waar je ze bij kan leggen ? Laat ze dan wel gewoon in het blok en ga ze pap geven ( zie handvoeding ) in de hoop dat de moeder alsnog gaat voeren. Zorg dat de moeder genoeg eten heeft om goed te voeren, bijv. bruin brood, gekookt ei, gesneden andijvie, eivoer, trosgierst en natuurlijk gewoon zaad.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

moon_midushi

ja     er  is genoeg eten  de helft  wil  moeder ook niet eten...

ik heb  nu   jonkie  1  en   2  er  ff uit gehaald  want die   bleef  ze eten  geven ...
ik  wacht  ff  of  ze nu   jonkie 3  wel  eten  gaat  geven..

moeder  met   jonkie  3  en   die  jonkies  die  ik er ff   heb  uit gehaald  staan  allemaal  wel  in  de  woonkamer  dus heb  er goed toezicht  op 

Karin

Pas op met eruit halen, het kan zijn dat de moeder zo dadelijk die jongen ook niet meer voert, en je moet natuurlijk niet 2 jongen in gevaar brengen voor het derde jong. Ik zou gewoon alle 3 erin laten zitten en zelf het jongste gaan pap geven.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

moon_midushi

ik  heb  het bij  het vorige  nest  gezien  toen    had  ik er  4   en  daar zijn  toen   2 van  dood  gegaan..
  toen     moest i k  die   wel  nog  leefde  ook er uit  halen  want  ze bleven   voeren   en   die   zijn nu  dik   een jaar  en gaat goed met  ze ...
maar  moeders  is  niet moeilijk   ken  ook   gewoon  in  het  broedhok  kijken   vader  was    moeilijker   dan  kon  ik  het niet doen   maar nu  met  moeder die  is super tam

moon_midushi

:'(     helaas  is  jonkie   drie net  over  leden ...

ik  had   hem  nog   toenet  in  me handen    toen   leefde  die  nog   was erg   koud  maar  heb    het  jonkie    ff  weer warm   gwmaakt   in  een  doek  en  had  hem  in me  handen...
heb  ook  geprobeerd  een  beetje  te  voeren  maar dat  ging  niet echt ..
toen die  warm  aan  voelde  heb ik   het   jonkie  bij  de anderen  twee  gelegt  nu  ging ik  weer  kijken   de anderen  twee lagen  bijna op hem   en  helaas  zag ik dat die  dood was  heb   hem  er uit gehaald  zag  ook een  lucht  bel   ..
vandaar dat die  gisteren  mischien   door  de   vader  werd  af  gestoten  en  ook   door   bijde  ouders  geen  eten  kreeg  ...
is  dat  waar dat  de  ouders daarom   het jonkie  af stoten??

Yvette

Het is inderdaad waar dat de ouders van het jong die toch al aan de slechte kant is aan het afstoten zijn

moon_midushi

maar  gelukkig  geeft ze  nu wel  weer de anderen twee  eten ...

en   jonkie   1 en  2   zitten  veel  naast elkaar  de  laatste  dagen  lieten  ze  3  ook  helemaal  alleen   ben  wel  verdrietig want   het  was wel  een vechter....

Lin

Hoeveel rondes per jaar kweek je met je koppel? En heb je meerdere valkparkieten waarmee je kweekt?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moon_midushi

ik  kweek  niet  echt...

maar   door dat     man   elke  keer op  pop  zit  had  ik  er weer een  broedhok  in  gehangen...

maar   ik  ga  kijken   voor  een  anderen   kooi   dus   dit  is  het  laatste nestje  wat ik  heb   heb  er  nu   twee  gehad   vorige  jaar sept   en dat ging  ook  al  niet echt  lekker...

moon_midushi

helaas  is  jonkie  2  overleden...
ik weet  moeders   heeft  de  helenacht  en  ochten  bij   haar  jonkie  gezeten  heb  ook gehoord  dat  ze nog eten  gaf..
maar  merkte  al  een dag dag  jonkie  elke keer  om viel  krop  was  nu  niet  helemaal  leeg  dus  waar ze  is  aan  is  over leden  weet  ik niet  ...
als ik   jonkie  1  er  uit   haalde gaf  ze  2 eten...
dat ging  al  een  paar  dagen erg goed..... want  jonkie  1  kreeeg anders  te veel...
met  jonkie  1   gaat  het wel goed  groeit ook  lekker   vleugels  zie jeecht  groeien   en  spleetjes i n de  ogen   staat  ook   goed  op  de  pootjes...