valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi Kimm,

Ja ik heb goed geslapen..alleen blijft het beeld van het grotere jong toch in mijn hoofd zitten..

ik heb nu maar minder zaagsel in het blok gedaan zodat de jongen er hoop ik minder makkelijk uit kunnen..de ouders die voeren nu vanaf de buitenkant van het hok omdat het een beetje vol is.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

ik kan mij voorstellen hoor dat je dat beeld nog vast hebt. bah niet leuk hoor. ik hoop dat het nu allemaal voorspoedig zal gaan lopen en ze netjes in hun hokje blijven ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Gerdy,

Graag gedaan hoor. Dit is de mindere kant van het kweken. Je weet dat het kan gebeuren dat er jonkies dood gaan maar als het dan gebeurd wordt je ven met je neus op de feiten gedrukt.

Ik hoop voor je dat het nu niet meer gebeurd.

Groetjes Anja

Hermien

Wat verdrietig! Ik snap je gevoel ook wel hoor. Als je echt van dieren houdt, dan wil je ook van allemáál houden. En zeker wanneer de donsjes eerst wel degelijk leefden accepteer je hun dood toch veel moeilijker. En ook kun je ongelukjes niet altijd voorkomen, that's life. Nu hoop ik maar dat het mooie nieuwe leven van de andere donsjes enig licht over deze droeve geschiedenis kunnen werpen. Als je nog getroost wenst te worden door Krimpense valken, stuur ik vliegmaatschappij GG&S wel ff jou kant op, zij het slechts virtueel!
Van hen een poot, kusje-kusje-kusje en kroel!

Gerdy

Weer geen leuk bericht vandaag..Kaybo en Sency hebben nu helemaal geen jongen meer..ze hebben dit jaar al twee nestjes gehad en nu hadden ze drie jongen..eentje was er maandag al dood gegaan en vanmiddag deed ik het blok open en zag ik helemaal niets meer..een van de twee donsjes was bijna twee weken..ze lagen alletwee dood onder het zaagsel..zucht.

maar ik heb van de andere lieverds wel foto's gemaakt vandaag..

ben alleen bang dat ik enkele foto's dubbel hebt geplaatst..sorry hiervoor.

gr gerdy

Gerdy

ooooo wat erg er zijn wel heel veel dubbele foto's...ik had sommige al in een map geplaatst en kon dus niet meer zien welke het waren..SORRYYY

gr gerdy

Gerda

Volgens mij zijn nu alle dubbel er uit!

Wat sneu van de jonkies.
Zelf druk ik het zaagsel altijd enorm aan, zodat het eigenlijk een vaste massa wordt, zodat ze er niet onder kunnen komen.

De andere jongen zien er goed uit!

Liefs, Gerda

Gerdy

Hoi Gerda,

Lief van je dat je de dubbele eruit hebt gehaald..thanxs..

Ik vind het wel een hele goeie tip van je..dat zaagsel aan drukken..ga ik dat zeker ook doen.

gr gerdy

Gerda

Citaat van: Gerdy op 31 mei 2008, 00:06:48
Hoi Gerda,

Lief van je dat je de dubbele eruit hebt gehaald..thanxs..

Ik vind het wel een hele goeie tip van je..dat zaagsel aan drukken..ga ik dat zeker ook doen.

gr gerdy

Hoi Gerdy,

Ik bedoel er niet mee te zeggen dat ze hierdoor dood gegaan zijn hoor! Maar als ze zwakker zijn en komen onder het zaagsel dan kunnen ze wel stikken.

Het lijkt me echt vreselijk om mee te maken, jongen dood vinden. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken!

En, graag gedaan  ;)

Liefs, Gerda

Gerdy

Hoi Gerda,

Ik denk ook niet dat dat de oorzaak was..ze hebben dit jaar al twee nestjes groot gebracht..ik had ze nu appart gezet omdat de man de andere valkjes in de volliere echt op een negatieve manier benaderde..en de andere valkjes die aan het broeden waren die joeg hij weg van hun eigen blok.
Het is echt niet leuk om ze te vinden..maar ja het hoort er nu eenmaal bij..helaas.

gr gerdy

Anja

Hoi Gerdy,

Meid wat vervelend dat er weer een valkje dood is. Lijkt mij idd ook niet prettig om dat mee te maken.

Je hebt weer erg mooie foto's gemaakt. Altijd lief hè kleine valkjes. Ze zien er heel goed uit.

Groetejs Anja

Hermien

Wat een rotbericht, alwéér dode valkjes. Als ik dit zo lees ben ik toch weer blij dat ik niet kweek. Eerst al die spanning en dan dat verdriet. Gèk zou ik ervan worden. Overigens denk ik dat mijn oudste man, Gabber, wel een hele goeie vader zou zijn. Af en toe geef ik hem een wit balletje om mee te spelen, maar dan gaat hij erop zitten en dan is het beslist niet verstandig voor mens èn dier om bij hem in de buurt te komen. Hij waakt gewoon over dat balletje alsof het een eitje is. ;D
Sterkte hoor meid.
Mooie foto's trouwens. Vestig nu maar je aandacht op de donsjes die het wèl hebben gered.

Kimm

hoi gerdy,

he wat vind ik dat nou sneu voor je zeg. bah. je hebt wel hele mooie foto's geplaatst. prachtig zijn de jongen hoor! ga je zelf nog eentje houden?
nou gerdy, zorg maar lekker voor ze en geniet van hun! :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Anja,

thanxs voor het compliment..ik ben ook erg trots op mijn kleintjes..

Hoi Hermien,

Het blijft altijd moeilijk..alleen hoe ouder ze zijn hoe moeilijker het is..maar ik ben niet de enige die ermee te maken heeft.
Wel leuk dat Gabber zo reageerd..heb je hem alleen zitten?

Hoi Kimm,

ik ben inderdaad ook blij dat de foto's nu beter gelukt zijn..ook jij bedankt voor het compliment.

Ik krijg ruzie met mijn dochter als ik er nu niet eentje zelf hou..ik heb er twee gereserveerd..o.a de albino.

en ik geniet ook volop van de..dat doe ik zeker.

gr gerdy

Gerdy

hehe  eindelijk foto's die gelukt zijn..bij de eerste drie foto's smolt mijn hart helemaal..zo verschrikkelijk eigenwijs maar o zo liefff.

zie ik het hier?

zie ik het daar?

of toch hier..

nee zeker weten toch daar..

het waren er wel heel veel..maar als ik foto's maak kan ik gewoon niet stoppen...

Ik ben trouwens vannacht nog naar de volliere geweest..er was hier zo'n verschrikkelijk harde inslag van het onweer..echt niet normaal meer de ramen trilde zowat uit hun voegen..maar de vogies zijn schok en flits proef.

gr gerdy