11 mei 2025, 14:56:37

Rare ontlasting

Gestart door Free2fantasise, 11 januari 2008, 12:04:55

« vorige - volgende »

Free2fantasise

Hoi,

Ik heb afgelopen maandag mijn valkje ontwormd. Ik wist zeker dat het wormen heeft (gehad) omdat ik die gezien heb. Ik heb dat spul gebruikt wat je achter in de nek moet drukken (ben de naam even kwijt) Inmiddels is de ontlasting van groen slijm al verbeterd naar groen met wit en wat vaster, maar nog steeds plakt het af en toe aan het kontje. Komt dit nog van de wormen of de medicatie?

Verder is het valkje vrolijk, actief, eet heeeeel erg goed, piept, vliegt, maakt zich zelf schoon, slaapt op een pootje.. M.a.w. maakt verder helemaal geen zieke indruk..

Ik weet dat ik na 14 dagen vanaf de eerste kuur nog eens moet ontwormen om het helemaal uit te roeien. Dat ga ik dus ook doen, maar moet ik er in de tussen tijd nog wat mee? Of nog even aanzien? De dierenarts hier in Deventer is een nitwit waar het vogels betreft..

Het gaat trouwens om Izzy. Voor haar had ik vorige week ook in het verzorgings topic gepost. Ze kon toen niet klimmen vanwegen verzwakte pootjes. Voor de mensen die dat gevolgt hebben: Izzy klimt inmiddels zonder problemen alleen nog een tikkie onhandig. Alsof ze een vaardigheid erbij heeft gekregen waarvan ze (nog) niet helemaal weet hoe het moet  ;)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Groetjes Charlotte

Karin

Door de wormen kan de ontlasting idd raar en plakkerig worden. Het moet vanaf nu steeds beter gaan. Zo niet dan zou je ontlasting op kunnen sturen naar bijv. dierenarts Feld met een briefje erbij. Dan wordt het ook onderzocht op bacteriƫn enzo. De ontlasting schoon opvangen ( bijv. op keukenrol ) en dan in een stukje aluminiumfolie doen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves