12 mei 2025, 20:10:19

gewond aan vleugel

Gestart door bargram, 10 januari 2008, 13:11:15

« vorige - volgende »

bargram

10 januari 2008, 13:11:15 Last Edit: 10 januari 2008, 13:45:41 by bargram
Hallo allemaal,

Ons nieuwe valkje Lana is zojuist ergens hevig van geschrokken. Ze fladderde heel wild door haar kooi. Tijdens die paniekaanval heeft ze haar vleugel ergens aan verwond. Ze heeft in ieder geval een paar druppels bloed verloren. Ze heeft geen veren verloren, dus ze heeft waarschijnlijk echt de vleugel zelf verwond.

We hebben haar nog maar 2 dagen en ze is dus nog niet tam en nog niet volledig gewend aan haar omgeving. Is het verstandig om haar te pakken - met alle stress vandien - en de wond te onderzoeken? Of kan ik haar beter met rust laten - ze lijkt er namelijk helemaal geen last van te hebben? Ze zit nu lekker op een poot, opgedoft, te knarsesnavelen.

groetjes,

Barbara

Karin

Nee hoor, als het niet meer bloed hoef je haar niet te pakken. Het zou jammer zijn als ze er moeilijker tam door zou worden. Op een poot zitten is prima en als ze lekker gaat eten hoef je je geen zorgen meer te maken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bargram

Hi Karin,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb Lana lekker met rust gelaten vandaag en ze heeft geen enkele belangstelling voor het wondje aan de vleugel. Ze is goed actief en eet volop. Ik heb terwijl ze haar vleugel strekte snel even kunnen kijken en het ziet er gelukkig ook erg onschuldig uit. Ik ben blij dat ik Lana niet direct heb hoeven pakken, want het vertrouwen groeit heel snel.

groetjes,

Barbara