17 juli 2025, 16:02:36

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Hoi Kim,

hier alles goed??

vind je handtekening echt zo leuk... heel grappig!

Je moet snel weer eens wat foto's maken hoor!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kimm

hoi debby..

dank je wel. met mij is het ok. ik heb happy vanmorgen verplicht gedouched. ;D hij was zo stoffig van de rui die maar door blijft gaan. nou hij vond het niet echt een leuk idee van mij maar het is goed gegaan. hij zat 2 minuten later alweer vrolijk te zingen ;D en ik had weer een schone vogel :D

zal binnenkort even weer wat foto's maken ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Misschien kan je wat speciaal voer kopen voor tijdens de rui.. ik heb dat weleens gezien.. een soort krachtvoer..

Lekker dat happy nu weer mooi schoon en fris is...  :D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anja

Hoi Kim,

Je kunt hem ook vitaminedruppels geven voor de rui. Ik geef dem ijne dit nu ook omdatze behoorlijk in de rui zijn. Krachtvoer krijgen ze hier ook.

We blijven gewoon wachten op je foto's hoor.

Groetjes Anja

Kimm

hoi anja,

wat voor vitamine druppels? had al ruivoer geprobeerd maar er komt geloof ik geen einde aan. dan st-opt het en dan begint het weer ???

liefs kim

Emely

Hoi hoi,

Er bestaat ook rui-poeder, dit kan je mengen met het eten. Ik heb dit in het verleden bij mijn grasparkietje gebruikt en die had daar heel erg veel baad bij. Volgens mij is het van Bephar of iets in die richting. Ik ben nu niet thuis want volgens mij heb ik dat potje nu voor iets anders in gebruik, dan had ik ff kunnen spieken hoe het heet... haha...

Als ik er morgen nog aan denk  zal ik het eens nakijken voor je.

Succes met de rui en veel liefs, Emely

Ps. ik wacht ook weer op foto's haha :D

Anja

Hoi Kim,

ik heb ze er even bij genomen. Eens zien. Dit staat er op de verpakking.

Ik heb ook nog een spray. Dit is van Beaphar en heet Multi Vitamin Spray. Er staat een valkje en een grasje op het doosje.

Bij de druppeltjes staat Bogena Multi-Vit voor vogels. er staat een kanarie op.

Je zou ook eens op www.beaphar.com kunnen kijken.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Kimm

De druppels die Anja bedoeld, zijn erg goed. Ik heb ze gegeven toen ik twee vogels met de hand moest voeren, deed ik wat druppeltjes onder de pap. Toen ze dus zelfstandig aten en in de voliere zaten, deed ik wat druppels onder het eivoer, het moest toch.

Er is van Bogena inderdaad ook ruihulp, dat is een poeder dat moet je onder het voer doen, alleen eet mijn grasje dus om dat spul heen.... ::)

Groetjes

Mara

Kimm

hoi emely, anja en mara,

bedankt voor jullie tips. ik ga woensdag gelijk even dat spul ophalen. misschien dat ik happy daar wat meer mee kan helpen  :D  :D  :D

liefs kim

Gerdy

Ik heb ook dat poeder gebruikt voor als ze in de rui zijn en ik moet zeggen mij beviel het erg goed..ik ben nu ook niet thuis anders kon ik even kijken wat de naam van dat spul is..maar wat ik heb kan je in het drinkwater doen..

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

dank je wel ;) ik ga wel eens even informeren en wat kopen.

liefs kim

Sharon

Hoi Kim

ik heb zelf ook van die druppels die je in het water moet doen als ze in de rui zijn. Erg fijn hoor!

Gedraagt Happy zich ondertussen alweer liever? Of hapt hij nog steeds in je gezicht?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Kimm

hoi sharon
happy gedraagt zich nog niet. ik ga nu f een andere methode proberen. gisteavond was hij weer aan het happen en toen heb ik het genegeerd. even later stopte hij ermee, dus dat probeer ik vanavond weer. ik hoop dat hij er dan geen plezier meer aan heeft aan het happen...
ik ben nu een beetje van slag dat kuifje overleden is. ik had zo gehoopt dat sally vandaag optijd bij de da zou zijn, maar helaas heeft dat niet meer zo mogen zijn. ik vind het
vreselijk voor haar. ik weet dat het erbij hoort, maar ik vind het toch ontzettend verdrietig, ook omdat je zo hebt meegeleefd :'(

liefs kim

Sharon

Hoi Kim

wat vervelend dat Happy zich nog steeds niet goed gedraagd. Ik hoop voor je dat je nieuwe methode wel effectief zal zijn! Het negeren kan best wel eens helpen. Als Happy hapt om de aandacht te trekken, is negeren idd de beste oplossing.

Ja, het is echt vreselijk dat Kuifje is overleden. Het is gewoon zo onwerkelijk. Ik kon het echt niet geloven toen ik het sms'je kreeg...

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anja

Hoi Kim,

Hoe gaat het hier? Werkt de nieuwe methode?

Groetjes Anja