8 juli 2025, 23:33:12

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

Caroline

PS. ik heb al 3 x geprobeerd om op je site te komen maar er is iets met de server denk ik, ik kom er namelijk niet op.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: *Yvon op 26 juli 2008, 13:35:22
Hoi hoi

Manchito is kanssplit geelwang.  ;)
Die gaat hopelijk met Fenna,die d'r ouders zijn ook getekend of heeeeel zwaar bont.

Over dat geparelde is misschien wel een leuke discussie voor op het andere betweterig forum.  ;) :D

Groetjes Yvon

Hey Yvon,

Ja ik weet dat Manchito kanssplit geelwang is, als mijn gele zwartoog een popje is dan krijgt hij als mannetje eenzelfde valkje als jouw Manchito ;D

En ja, ach dat geparelde gaat zowiezo niet op voor alle geparelde jonge valkes waarvan de geslachten niet bekend zijn, want ik heb ook een ander koppel waar uit ik geparelde mannen kan kweken en daar zie je het verschil dan weer niet in.

Citaat van: Caroline op 26 juli 2008, 23:20:06
Prachtig, prachtig, prachtig!!!!  :D

Ik heb op het moment ook een jong van 2 Primrose getekende waar nog geen enkele donkere veer door is gekomen.  :D

Is dit jong van het valkje wat jij bij Mandy haalde, van Spik & SPan of had je er nou één van Pim & Roos??

Ze zijn prachtig!!  :D

Dank je ;D Echt heel apart dat deze jonge vogels echt pas de laatste 2 jaar beginnen op te duiken, en dat dat allemaal is bij getekende/primrose koppels.

En ja, dit is een jong van het valkje wat ik vorig jaar bij Mandy heb gehaald, van Spik en Span.

Groetjes

ps, ik kan nu wel gewoon op de site komen...

Caroline

Mijn L-nest, nieuwe foto's komen vanavond zijn van Armani, een zoon van Spik & Span en Princess, een kleindochter van Pim & Roos.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Citaat van: Rob S op 25 juli 2008, 21:22:58

Het getekende valkje

Van de andere kant

En op de rug gezien

De gele zwartoog

Op de rug gezien

En van stilzitten had hij/zij nog nooit gehoord :P

Effe omhoog halen hoor, die mogen bij elke bladzijde wel bovenaan staan! :o

Rob S

Vanavond komen er weer nieuwe foto's, en dan vooral van de getekende. En ja, hij zoekt ook nog een nieuw baasje. Hij heeft als splits in elk geval cinnamon en witmasker, en kanssplit opaline. Hij is vandaag precies 4 weken, en ik verwacht dat hij dus ook één dezer dagen uit gaat vliegen. Maar nu eerst ff vanavond een paar voorbereidingen treffen voor de vakantie volgende week ;D

Caroline

Ben benieuwd naar de foto's!!  :D

Kon je site nu wel zien .... ziet er erg gaaf uit .... ben jaloers.  ::)

Je getekende jongen .... heb je er een popje bij zitten??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Rob,

het is nu zeker lastig om jongen te verkopen, maar we zitten nu ook midden in het kweekseizoen. :) Ik ben in ieder geval nog steeds heel blij met mijn zwaar bonte witmasker die bij jou vandaan komt ;)
En je hebt de primeur, er ligt inmiddels weer een eitje van dat koppel :D

Rob S

Citaat van: Rianne op 28 juli 2008, 20:27:16
Hoi Rob,

het is nu zeker lastig om jongen te verkopen, maar we zitten nu ook midden in het kweekseizoen. :) Ik ben in ieder geval nog steeds heel blij met mijn zwaar bonte witmasker die bij jou vandaan komt ;)
En je hebt de primeur, er ligt inmiddels weer een eitje van dat koppel :D

He Rianne,

Gefeliciteerd! En ja het is idd lastig om nu jongen te verkopen, je zit ook nog met de vakantieperiode he ;). Fijn dat je nog steeds blij bent met Joey, en hopelijk gaat hij zijn taak weer goed volbrengen!

Citaat van: Caroline op 28 juli 2008, 19:20:05
Ben benieuwd naar de foto's!!  :D

Kon je site nu wel zien .... ziet er erg gaaf uit .... ben jaloers.  ::)

Je getekende jongen .... heb je er een popje bij zitten??

Haha dank je, de site is inmiddels iets aangepast. Ik vond het nogal onoverzichtelijk bij het gedeelte waar de koppels staan, beetje onduidelijk met de mutaties en de splits van de te verwachten jonge valkjes. Dat is nu iets aangepast, en hopelijk wat duidelijker.

Ik heb geen popje bij de getekende jongen zitten, het zijn ook maar 2 jongen, de getekende en de gele zwartoog. Maar ze mogen nog een ronde doen straks, ze zitten toch binnen in een schuurtje en dat is warm zat straks als het ietsje frisser wordt.

Maar goed, genoeg geleuterd, tijd voor foto's ;D

Deze jonge valk is nog niet gereserveerd en heeft als splits witmasker, cinnamon en opaline. In mijn vorige berichtje zei ik kanssplit opaline, maar dat klopte dus niet ;)

Binnenkort volgen er nog wel meer foto's, ook van de gele zwartoog en van de uitgevlogen cinnamon opaline valkjes. De gele zwartoog wordt volgens mij ook een echt gele zwartoog, tot nu toe heb ik nog geen donker veertje kunnen vinden ;D

Groetjes

Rob S

Zo de gele zwartoog is al uitgevlogen, nog eerder dan grote broer :o! Ook zijn er 2 donsjes geboren en misschien inmiddels al wel 3, bij het koppel bonte man x witmasker bonte opaline pop. Het zijn allebei gele donsjes met donkere oogjes. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden :D

•=Bonnie=•

Spannend weer, ik ben ook erg benieuwd welk geslacht je gele zwartoog heeft :)

Rob S

Zo, vandaag weergekomen van vakantie, lekker een paar dagen met de motor op stap geweest in de Belgische Ardennen. Wat is het prachtig daar zeg :o

Bij thuiskomst vond ik 2 nieuwe jonge donsjes, een albinootje en een lutinootje bij de geparelde man en de getekende cinanmon witmasker pop. Daar hebben ze nu 2 albinootjes en 1 lutinootje en er ligt nog 1 eitje. Bij de bonte man en de bonte opaline witmasker pop groeien de jongen keurig, maar er komt nog niets door qua pennetjes.

En de getekende man die vorige week is uitgevlogen wordt echt heel fors, hij is nu al forser dan z'n pa. Vandaag heb ik een aanvraag gedaan voor de DNA-test voor de gele zwartoog. Hopelijk heb ik daar volgende week de uitslag van in huis. Hij/zij heeft trouwens nog steeds geen enkel donker veertje ;D, het is net een lutino alleen dan iets feller geel.

Morgen zal ik kijken of ik nog een paar fotootjes kan schieten,

Groetjes

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Heb ik ook wel zin in in die foto's...
Kom maar op met die hap ;D ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Rob S

9 augustus 2008, 14:11:55 #178 Last Edit: 9 augustus 2008, 15:33:00 by Rob S
Foto's!!

De 2 jongen en de trotse vader

En nog een plaatje van de 3, moeders zorg er altijd net voor dat ze buiten beeld is :(

De getekende man, nog niet gereserveerd en mag 16 augustus weg.

Nog een keer, hij heeft echt alleen maar op de schouders bont zitten, verder helemaal nergens!

Macho ;D

De gele zwartoog en de getekende man. Het lijkt net alsof er bij de gele zwartoog toch een heel klein miniscuul donker veertje tussen de wangvlek en het oog zit. Op de foto moeilijk te zien, en in het echt ook. Maar hij/zij blijft toch hier, ondanks dat ik eerder had gezegd dat ze niets geen bont mocht hebben. Dit zie ik maar door de vingers ;)

En hier nog een fotootje, misschien is het hier iets duidelijker op te zien.

Verder lag er vandaag weer een jong donsje bij het koppel opaline man x getekende cinnamon witmasker pop. Dit keer heeft het donkere oogjes en een geel donsje.

Groetjes Rob

Anke

Hoi Rob,
Mooi,mooi,mooi,mooi,mooi,mooi ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes